Inleiding

Discussion in 'De bevalling' started by san74, Aug 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij mij voelden ze wel afentoe omdat iedereen hoopte dat het zelf gauw zou gana beginnen. Ong. vanaf 38 weken moest ik 2x p.w. naar de gyn... omdat het met 40 weken nogsteeds potdicht zat hebben ze me toen maar ingeleid. Langer wachten was niet echt verantwoord meer.

Risico van inleiding is dat er vaker een kunstverlossing nodig is (tang,vacuum of ks) en dat het zwaarder kan zijn... ze maken dan de afweging wat bter is. Of het laten komen met kans dat het zwaar is of zolang wachten dat het niet meer verantwoord is natuurlijk te bevallen en dus automatisch een ks wordt..

2. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    pfff ik wil ook bevallen :| me kind is echt enorm groot.. maar bij mij willen ze niet eens denken aan inleiden of strippen :( terwijl ik het nu al heel zwaar heb...

kan ik niet gewoon het ziekenhuis bellen om te zeggen dat ik niet meer kan.. met 40 weken...
    denk dat de bevalling echt enorm zwaar word als ie nog groter word

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Hier hanteert men de regel, dat wanneer het medisch gezien niet nodig is er niet ingeleid wordt voor 42 weken! En zelfs nu mocht ik nog kiezen: of maandag a.s. (met 42 weken) of een paar dagen later (als de conditie van de baby natuurlijk blijft zoals die nu is).....

4. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben bij alle twee mijn bevallingen ingeleid. De eerste bevalling bij precies 42 weken, de tweede bevalling bij 42 weken en 2 dagen.

De eerste bevalling was echt een ramp! Mijn baarmoedermond was al verweekt, dus werd ik gelijk aan het infuus gelegd. Als de verpleegkundige zag dat ik nog gezellig met mijn man aan het kletsen was zette ze gelijk het infuus een standje hoger. Ik heb vanaf 10 uur 's ochtends tot half 7 's avonds weeen gehad om de 4/5 minuten. Het vorderde voor geen meter... Halverwege de middag kreeg ik pethidine via een prik en werd ik echt helemaal stoned. Toen ging de ontsluiting wel sneller. Het persen duurde wel anderhalf uur, en toen kwam de vacuum er aan te pas. Die schoot er twee keer af, dus de OK werd gebeld voor eek spoedkeizersnee. Maar toen oppeens werd onze dochter toch geboren!!!

Met angst en beven zag ik de volgende bevalling tegemoet. Helaas weer over tijd en weer een inleiding. Nu eerst gel gekregen omdat de baarmoeder mond nog dicht zat. Kreeg wel rugpijn er door en harde buiken. Halverwege de dag bleek dat ik al 7 cm ontsluiting had. Gelijk de verloskamer in, en toen kwam er een enorme weeenstorm.. Gelukkig was er lachgas, en binnen 2 uur tijd was onze tweede dochter er!!

Momenteel 38 weken zwanger, zou het nu uit zichzelf komen???
    We zien het wel...

5. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    pfff 2de bevalllig is een stuk beter gegaan!!!

hoop dat ik geen vacu ding krijg :(

6. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Dan moeten we maar allemaal bij San74 gaan wonen in Den Haag, worden we allemaal nog geholpen :)

7. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    zou het bijna gaan doen!!

Share This Page