Bijna 8 en een halve maand zwanger en dan dit....

Discussion in 'De bevalling' started by MissQ, Aug 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Vanmorgen was ik onderweg naar mijn moeder om samen naar de gynacoloog te gaan. Omdat ik een behoorlijke buik nu heb, heb ik geen gordel om. Een collegaatje van mij heeft zo in het verleden haar ongeboren kindje gered toen ze een ongeluk heeft gehad. Je raadt het natuurlijk al, verkeerscontrole...... sh*t. Ook ik werd van de weg gehaald omdat ik geen gordel droeg. "Rijdt u maar even door naar mijn collega". Zo gezegd zo gedaan. Ze vroeg mij een reden op te geven waarom ik geen gordel droeg. Dus wees ik naar mijn buik en gaf haar aan bijna 8 en een halve maand zwanger te zijn en het niet echt veilig te vinden voor mijn ongeboren kindje om nu nog zo'n band om mijn buik te dragen. Ze gaf aan het te kunnen begrijpen omdat ze zelf ook twee kindjes heeft. In plaats van te zeggen dat ik er met een waarschuwing vanaf kom, krijg ik het advies om over 6 weken (want dan valt de acceptgiro à 75 euro....... in de bus) in bezwaar te gaan tegen de bekeuring. Bij mij moeder aangekomen het verhaal verteld en zij had ook echt zo iets van, hadden ze dat nou niet voor 1 keer door de vingers kunnen zien. Helaas geen tijd meer voor een lekker bakje koffie en een beetje kletsen, gelijk door naar de gynacoloog. Bij haar het verhaal ook nog eens gedaan, om even uit te leggen waarom mijn bloeddruk zo hoog was. Mijn gynacoloog had ook zoiets van dit kan toch niet, hadden ze nou niet 1 keer een waarschuwling ofzo kunnen geven in plaats van gelijk een bekeuring.

Wie heeft er ook zoiets meegemaakt tijdens haar zwangerschap en bezwaar aangetekend? Ik ben erg benieuwd hoe zoiets namelijk afloopt. Ik heb overigens nog nooit een bekeuring ontvangen en heb inmiddels ruim 8 jaar mijn rijbewijs.

Veel liefs,
    Qwizzle.

P.s.: Met de kleine is alles prima in orde, is ook al goed ingedaald.... :p

2. Niet meer actief

Niet voor jou persoonlijk, maar ik vind het wel goed dat ze het niet door de vingers hebben gezien. Maar goed, ik ben dan ook echt een gordeldrager (omdat dit juist mijn leven heeft gered) in hart en nieren!

Wat betreft het bezwaar, de instructies hiervoor kun je eventueel vinden op de website van de politie. Als er geen verder bijzondere reden is anders dan dat je zwanger bent, dan schat ik de kans klein in.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Officieel moet je ook als je zwanger bent een gordel dragen. Eigenlijk vind ik dat ook zelf wel het veiligste. Er zijn altijd verhalen bekend van mensen die het overleven (in dit geval de baby) dankzij het feit dat ze geen gordel aan hadden. Maar er zijn tig meer gevallen dat mensen het juist overleven omdat ze de gordel wel droegen.

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ik draag vaker het rechte stuk niet, dat zit dan achter mijn rig, maar het schuine stuk wel ... is misschien een optie.

En agenten ... die moeten alleen maandelijks aan hun minimum aantal bekeuringen komen ... ik erger me daar ook steeds aan !

Groetjes,
    Nikki F

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Oh Nikki F, wat een goede tip. zeg!
    Dat ga ik ook voortaan doen, want dat onderste rechte gedeelte vind ik nu zo eng! Ik doe het telkens wel om, omdat ik niet bekeurd wil worden, maar eigenlijk vind ik het belachelijk. Mijn buik is nu zo groot en m'n kindje is al volledig ingedaald. Stel dat ik echt frontaal op mijn rem moet trappen, dan krijgt het nekje van mijn kindje toch een klapper! Want ik kan zelf het kindje daar al voelen zitten. En kan me dus ook niet voorstellen dat als er daar zo'n ontzettende harde ruk van de gordel wordt gegeven dat dat niets met je kindje doet. Een harde stomp in je buik is toch ook niet goed?

Voortaan doe ik zoals jij als tip geeft. Dank je wel!

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Nee, dat is geen goede tip! Meiden niet doen! Als je een ongeluk krijgt kun je jezelf ophangen als je alleen het schuine gedeelte draagt!!!!

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat is ook levensgevaarlijk hoor, dat rechte stuk achter je doen. Daar kun je je hals mee doorsnijden en vleeswonden krijgen bij een ongeluk, heb ik in de consumentengids gelezen.

Zonder jou begint je kindje toch ook niet veel, dus kun je beter wel een gordel dragen. Ze hebben ook van die speciale zwangerschapsgordels, die werken ideaal, maar zijn wel duur. Ik moest er 45 euro voor geven bij de prenatal.

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Huh? Wat is dat dan precies? Zo'n zwangerschapsgordel? Hoe werkt dat?

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Groot gelijk dat ze het niet door de vingers zagen vind ik. Als het echt niet veilig was was er wel een uitzondering in de wet gemaakt... het is bewezen dat ook als je zwanger bent het veiliger is om de gordel toch te dragen en dan wel juist!

10. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    In een auto met airbag vind ik het veiliger zonder gordel als je hoogzwanger bent, maar ieder moet deze afweging voor zich maken denk ik ;) Ben wel benieuwd wat ze met je bezwaar gaan doen!

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
  12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ikzelf draag nu dus inderdaad ook alleen nog maar het schuine stuk. Dan lijkt het in ieder geval of je je gordel om hebt. Of het veilig is, tsja, daar zijn de meningen nogal over verdeeld, maar zo riskeer je geen bekeuring. Ik ben ook erg benieuwd hoe ze met zo'n bezwaarschrift omgaan. Het is in ieder geval het proberen waard.

Liefs,
    Qwizzle.

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als je zonder gordel met je dikke buik in het dashboard of stuur klapt met een ongeluk lijkt mij dat ook niet gezond voor je kindje. Ik zou dan zo'n ding gebruiken wat Lin bedoelt.

14. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Toen ik in verwachting was van mijn zoontje ben ik ook een keer aangehouden terwijl ik de gordel niet omhad. Bij mij hebben ze het wel door de vingers gezien.

15. nicol

nicol Actief lid

Nov 8, 2005
    142
    0
    0
    Ik heb het idee dat sommige mensen het hele idee achter een gordel niet echt begrijpen, zo'n gordel draag je voor je eigen veiligheid en niet om geen bekeuring te krijgen!!! en als men echt zo bang is om een gewone gordel om te doen dan is zo'n gordel waar lin het over had toch ideaal!!

16. Niet meer actief

nou, wilde het net zeggen. De mensen zijn banger om een bekeuring te krijgen, dan om bekneld te zitten in een auto, wachtend op hulp om je eruit te knippen. Of met hun hoofd door de vooruit te vliegen, of een dashboard te moeten koppen.. haha, ik kan nog wel ff doorgaan! Maar, ojee, als we maar geen bekeuring krijgen.

17. lisacar

lisacar Actief lid

Dec 31, 2005
    347
    0
    0
    HR Consultant
    Ergens boven Amsterdam
    Als ik eerlijk ben, vind ik t nog onveiliger om geen gordel te dragen.

Ik doe alleen het schuine stuk om me heen en zit op het rechte stuk. Vind inderdaad wel dat dat rechte stuk niet gedragen moet worden als je zwanger bent, want die kan denk ik veel schade aanrichten als je abrubt moet stoppen.

Wel jammer dat hier zo weinig voorlichting over is.

Gr. Carmen

18. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik zou het ook niet juist vinden dat ze géén boete hadden geschreven.
    Gordel is gordel, er staat niet in de wet:
    "met uitzondering van zwangere vrouwen"

Het is voor je eigen veligheid.. als je geen gordel wil dragen, moet je niet in de auto stappen..
    Ik begrijp heel best dat het vervelend is zo'n gordel.. ik heb er namelijk zelf ook last van..
    Schuif het rechte stuk onder je buik.. heb je er geen last van..

Groetjes Kalush

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    @Lisacar: Lees even een stukje terug. Als je alleen het schuine gedeelte aan hebt en je krijgt een flinke aanrijden, hang je jezelf op. Niet doen dus!!

20. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Nou, ik snap niet dat jullie uberhaupt last hebben van die gordel....
    ik heb mijn gordel gewoon om, ik heb een behoorlijk dikke buik, maar ik vind 'm helemaal niet strak zitten of irritant, maar ja, dat zal dan wel aan mij liggen... Knelt ie bij jullie dan af, ofzo?
    Ik snap namelijk niet dat mensen zeggen dat zo'n gordel niet lekker meer zit als je zwanger bent, daar heb ik al vaker aan zitten denken als ik mijn gordel om doe, namelijk...

En wat betreft die bekeuring, niet persoonlijk bedoeld, maar een gordel is VERPLICHT, voor iedereen! En is voor je eigen veiligheid!

Gr. Niki

Share This Page