inleiding

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jopri, Mar 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jopri

Jopri Lid

Jan 19, 2011
    33
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben medisch en momenteel 33+4 ver. Ik ben medisch omdat ik een botziekte heb ik ben hierdoor dus ook al vanaf 16 weken volledig thuis. Momenteel heb ik zoveel pijn dat als ik nog zou kunnen springen ik echt zou staan te springen dat hij er uit zou komen. Nu weet ik natuurlijk dat het nu nog te vroeg is, maar zoveel pijn gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Ik heb 1 voordeel, ik ben bijna niks aangekomen en heb een klein buikje, anders zou ik het waarschijnlijk nog moeilijker hebben.
    De gyn heeft besloten om bij 37 weken te gaan inleiden omdat ze me gewoon niet langer als nodig wil laten doorlopen, ook om mij na de bevalling zo min mogelijk pijn te laten hebben. Nu is het zo dat mijn eigen gyn deze maand verhuist naar een ander ziekenhuis aan de andere kant van het land. krijg dus nu nog en nieuwe en mijn afspraak a.s. maandag is door drukte zelfs gepland bij een gyn in opleiding die mij dus helemaal niet kent. Mijn afspraak daarna is bij een nieuwe gyn die ik al 1 maal eerder heb gezien en dan ben ik 36+5 dus eigenlijk al bijna op het punt om ingeleid te worden.

Nu is mijn vraag aan jullie kan het zo zijn dat er dan op die vrijdag al word gekeken of mijn baarmoeder zelf al iets aan het doen is en hoe ver. Of dat ze die middag misschien al iets van hormomen zouden kunnen gaan gebruiken? en doen ze ook iets in het weekend op dit gebied in het ziekenhuis of moet ik dan tot maandag wachten en dan misschien nog een week wachtten tot er wat gebeurt?

(omdat het rommelig is qua mijn laatste afspraken weet ik gewoon niet wat me te wachtten staat vandaar deze vraag )

Excuses voor het lange verhaal, maar moest even wat inleidende info geven en het klinkt misschien voor jullie dat ik echt niet langer dan 37 weken wil wachtten maar kan door de pijn gewoon echt niks meer. En het is niet voor niks dat de gyn besluit om bij 37 weken in te leiden.

Benieuwd naar jullie reactie.

Groetjes Jopri.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik denk dat je deze vragen het best kunt stellen in het ziekenhuis. Over het algemeen gaan ze echt niet voor 37 weken inleiden, dus ook niet al voelen of je baarmoedermond rijp is. Ook in het weekend zijn geen inleidingen, dus ik denk dat ze het over het weekend heen trekken. Ik snap jouw pijn, maar voor je kindje is elke dag in de baarmoeder meegenomen. Maak een lijstje met vragen en stel die op je volgende afspraak!

Mirjam

3. Jopri

Jopri Lid

Jan 19, 2011
    33
    0
    0
    Bedankt voor de reactie. Ik dacht schrijf het hier omdat aankomende afspraak dus noodgedwongen met een Co. is en die mij waarschijnlijk ook niet veel wijzer kan maken. En ik ben het ermee eens dat als ik niet in deze situatie had gezeten ik ook gewoon had afgewacht desnoods tot 42 weken hoe nieuwsgierig ik ook naar mijn kindje ben. Alleen de situatie laat dit gewoon echt niet toe daar heb k me eerst heel schuldig over gevoeld maar mij hier bij neergelegd. Gelukkig ligt mijn kindje voor in gewicht heb in totaal 10 of 11 echo's gehad waarvan 4 zogenoemde uitgebreide guo's. Maar zal het dus afwachtten en nog even flink op mijn tanden moeten bijten.

Groetjes Jopri.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    succes met wachten dan!

Mirjam

Share This Page