Eeuwige voorweeen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Melrose, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hallo verloskundige,

Vandaag ben ik precies 40 weken. Ik heb nu al ongeveer 2 weken voorweeeen / oefenweeen die niet regelmatig komen, niet extreem pijnlijk zijn en niet in kracht toenemen. Wel komen ze steeds vaker op een dag, maar nog steeds niet regelmatig.

Ik vroeg mij af of deze weeen ook een functie hebben. Want ik heb niet het gevoel dat de bevalling zich elk moment aan kan dienen...maar ik heb inmiddels al 2 weken voorweeen die enorm ongemakkelijk zijn.

Doen deze weeen ook iets of lijd ik al 2 weken voor niets? :(

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Melrose,

voorweeen zijn nooit voor neits. Misschein is je baarmoedermond al aan het veranderen erdoor en scheelt dit straks weer een heel aantal weeen bij de bevaling. Mocht je ingeleid moeten worden, dan is het ook fijn als de baarmoedermond al wat veranderd is, want dan gaat inleiden vaak wat gemakkelijker. En sowieso is het goed als je lichaam al oefent met het krijgen en verwerken van weeen. Ik snap dat het heel vervelend is en dat je het gevoel hebt dat er niets gebeurt, maar het is een goed teken dat je lichaam oefent. Nog even volhouden!

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina