Inleiding

Discussie in 'De bevalling' gestart door steenbokje, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hallo dames,
    Morgenavond wordt ik ingeleid, ik zit al op 2cm ontsluiting sinds gisteren, als ik morgenavond nog niet op 3 zit willen ze een ballon inbrengen. Wie heeft dit ook meegemaskt, en hoe is het gegaan. Hoe lang duurde het nog allemaal voordat het kleintje er was? De dokter dacht trouwens dat ik het ballonnetje waarschijnlijk niet of heel kort nodig heb, omdat vanbinnen alles al verweekt was en 2cm heb zonder dat ik het in de gaten heb. Hij sprak over donderdag of donderdagnacht dat ze geboren wordt.

2. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Waarom wordt je ingeleid? Als ik jou verhaal lees, dan zou ik denken dat het allemaal snel genoeg vanzelf op gong zou komen. En dat is toch veel fijner dan met een ingreep.
    Maar ja.. Ik ken natuurlijk niet het hele verhaal ;)

Sorry, heb er zelf verder geen ervaring mee. gewoon nieuwsgierig. Ik zou zelf niet ingeleid willen worden als het niet strikt noodzakelijk zou zijn.

Relax maar, en wie weet komt je kleine vannacht gewoon spontaan buiten kijken :)

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Mijn bloeddruk is te hoog en moet nu tabletten slikken. Bloedvaten voor het kindje waren niet meer optimaal en de placenta was al aan het verkalken. Moest gister met spoed aan ctg en bloedprikken ed. Zag het zelf allemaal niet zo ernstig. Had ook eiwitten in bloed en urine. Maar ik had zoiets vam straks weer naar huis niks aan de hand. En toen kreeg ik te horen we gaan je voor eind van de week nog inleiden want we willen niet het risico nemen dat je zwangerschapsvergiftiging oploopt. Heb wel hoofdpijn en en tintelende handen maar nu met tabletten gaat het wat beter.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik ben afgelopen donderdag ingeleid bij exact 37 weken

Ik had 2 cm ontsluiting en de gyn heeft toen mijn vliezen gebroken ( dus geen ballon of wat dan ook )

Half 8 moest ik aanwezig zijn
    8 uur aan de ctg scan
    Half 9 kwam de gyn de vliezen breken
    Meteen aan de weeopwekkers
    Om 13.00 uur had ik nog maar 4 cm
    De laatste 6 cm zijn in 2,5 uur gebeurd

En om iets over half 4 is ze geboren

Heb er dus 7 uurtjes over gedaan

5. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Oh dat klinkt goed! Ik hoop ook dat ze morgen mijn vliezen al kunnen breken. En dan hop weeopwekkers en gaan met die banaan hihi. Maar denk dat als ik morgen weer daar ben dat ik m knijp hoor. Was jij niet zenuwachtig?

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Nee eigenlijk helemaal niet, ik keek er enorm naar uit ( wist al 3 weken dat ik met 37 weken ingeleid zou worden )
    De andere 2 kwamen spontaan met 36 weken dus de gyn wou de 37 weken afwachten of deze ook spontaan zou komen maar dat deed ze dus niet haha

De gyn die ik bij alle drie gehad heb ( elke 2 weken afspraak vanaf 6 weken zwangerschap) was gewoon echt heel aardig en ze wist ook dat ze bij ons heerlijke grappen kon maken dus ik voelde me bij haar heel rustig en op mijn gemak

Vliezen breken was zo gebeurd, op internet las ik allemaal verhalen over een grote golf dat eruit komt en dat het voelde als plassen maar bij mij kwam het gewoon in golfjes eruit haha ( net als het spontaan van de vliezen breken bij de andere twee )

Tijdens het breken van de vliezen lekker grapjes gemaakt en de gyn Zei dat manlief wel strafpunten kreeg voor het niet komen (Met een knipoog)
    ( ik was alleen want mijn man was de oudste naar school aan het brengen) en een half uurtje later kwam hij, en hij en de gyn hebben toen ook nog grapjes gemaakt en zo kwamen ze uit op de Mac dat als hij nog iets later was gekomen hij haar voor straf had moeten trakteren

Daarna had de gyn andere bevallingen ( zijn er 7 geboren die dag)

Om 13.00 uur dus nog maar 2. Cm opgeschoten en toen ging de wee opwekkers weer even een standje omhoog en daarna ging het vlot eigenlijk
    De weeën waren wel enorm pijnlijk maar ik kon ze verrassend goed opvangen

Na 9 minuten persen was de kleine meid geboren, deze bevalling was het snelste van alle drie en deed ook het meeste zeer maar ik kijk er wel enorm fijn op terug en vond het misschien wel de fijnste bevalling

Na de bevalling wel een nachtje moeten blijven,

En om 20.00 uur had de gyn ook even pauze dus manlief heeft de gyn en de verpleging even getrakteerd op de Mac haha was de gyn enorm blij mee want de bevallingen bleven komen dus ze had nog niet gegeten :p

7. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    6 maanden geleden ingeleid. had toen bijna 3cm ontsluiting. een ballon is dan niet meer nodig. Ze hebben mijn vliezen toen gebroken en een half uurtje gewacht met het infuus aan te zetten. na 2 uurtjes had ik 4cm. de gynaecoloog loopt naar buiten en ik krijg persdrang niet meer te stoppen, ze kwam snel terug gerend en had volledige ontsluiting dus persen. en binnen 8 minuten was ze er.

dus 2uur en 40 min over gedaan vanaf breken vd vliezen en geboorte.

succes en sterkte! hoop dat je een goede en snelle bevalling hebt.:)

8. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik ben met 39,4 weken ingeleid, ook omdat ik tegen een zw vergiftiging aan liep. Ik werd per direct ingeleid (gelukkig mocht ik nog wel even naar huis, eten en spullen pakken) en werd er een ballonnetje geplaatst. Echter zat het bij mij allemaal nog potdicht. Niets verweekt, geen ontsluiting.

3 uur later begonnen de weeën. Na bijna 7 a 8 uur weeën zat ik op 2 cm en hebben ze het ballonnetje verwijderd en de vliezen werden gebroken.

Daarna hup aan de CTG (werd er wel een beetje gek van, dat stomme ding op je buik constant) en aan de weeën opwekkers. Gelukkig geen weeën storm gehad, of been en rug weeën. 24 uur later na het plaatsten van de ballon is onze zoon geboren :)

Ik vond de weeën vanaf het begin af aan wel zeer pijnlijk, maar ik durf niet te zeggen of dat kwam door de opwekkers. Geen vergelijkings materiaal :D

Succes!

9. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Succes!!! Ik hoop dat het net zo vlot verloopt als bij mij. Ben nu in afwachting vd laatste cm en laatste stukje indaling van de baby.. En dan: actie!!

10. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ook direct vliezen prikken bij inleiding (41+4 dagen en al 3 cm ontsluiting).
    8 uur geprikt (voel je niets geen pijn van). Meteen rustig weeenactiviteit, (helaas) toch infuus aangesloten (gelukkig binnen 20 minuten uitgezet) en toen een weeenstorm tot aan de geboorte om 10.45 uur (na 6 min persen, knip, scheur en vacuümpomp).

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik hoop dat je ondertussen mag genieten van jullie wondertje !

Deel Deze Pagina