Hoi dames, Over ca 5 weken word ik om medische redenen ingeleid, iemand hier ervaring mee? Ging het snel, fijn, pijnlijk, complicaties etc.. Ik lees graag jullie verhaal en eventuele adviezen.
Mij hebben ze bij de eerste ingeleid. Ze zijn op dinsdagochtend gestart met de gel en in de namiddag kreeg ik die nog eens, helaas had het niet geholpen dus weer naar huis om het de dag erna.te proberen. Ook toen hielp het niet. Donderdag geen gel gehad alleen een ctg. Vrijdag ochtend weer opnieuw in alle vroegte naar het zh voor de gel. In de ochtend hielp de gel nog niks, maar om 17:00 konden ze de vliezen breken want ik had 2cm ontsluiting. Om 18:00 uur hebben ze me aan het infuus gehangen met de oxytocine. Van 18:15 tot 21:30 (ongeveer, heb de helft maar meegekregen) een ware weeënstorm gehad, dus vroeg ik om een ruggeprik. De vk toucheerde me om de ontsluiting te checken.....9cm, dus geen prik. Maar dochter was nog niet ingedaald en ik had persweeën. Ik mocht een beetje persen om dochter naar onder te krijgen. Pas tegen 02:00 had ik dan 10cm......en kon ik voluit persen. Drie kwartier later lag ze dan eindelijk bij me Het was een heftige bevalling en zolang ze me niet hoeven in te leiden wil ik het ook niet meer.
Bij de eerste ingeleid. Op vrijdag om 13:00 uur eerste keer gel, 's avonds helaas niet meer, ivm teveel harde buiken. De volgende dag nog een keer gel 's ochtends, 's middags een halve dosis, ivm te veel harde buiken en om 18:00 uur de vliezen gebroken en een paar uurtjes later zonder infuus of wat dan ook (weeën kwamen vanzelf op gang) een prachtige dochter op mijn buik. Ik kijk er heel positief op terug. Tweede keer wilden ze weer inleiden, toen hebben ze de vliezen gebroken (kon meteen), kreeg na ongeveer een uur flinke weeën (zonder infuus) en na 3 uur een mooie zoon op mijn buik (met wat opstart problemen, maar dat had verder niks met de 'inleiding' te maken). Ik vond de tweede bevalling wel heel zwaar, de weeën waren heel pijnlijk, maar dat had niet anders geweest waarschijnlijk als thuis de vliezen spontaan waren gebroken en de bevalling daarna op gang was gekomen. Twee keer prima bevallen.
ik ben ook ingeleid bij 38.5 omdat de kleine niet meer wou groeien. s avonds ballon catether in gekregen om ontsluiting proberen te krijgen en naar huis gegaan. s morgens om 7 uur weer moeten melden. ik bleek al 3 cm te hebben en daarna dus weer aan de ctg en gel gekregen. voelde me rustig en heel weinig weeeen. om 1 uur in de middag gekeken, bleek ik al 6 cm te hebben ik had hier helemaal niets voor hoeven doen voor mij gevoel, behalve op bed blijven liggen, mocht niet lopen vanwege de ctg. vliezen toen meteen gebroken en toen kwam de weeen storm, dat was minder prettig en kon het niet zo goed aan. dus ruggenprik zou ik krijgen, lig ik klaar, verdoving er al in kreeg ik ineens pers weeen. dus geen ruggenprik meer gehad en weer terug naar verloskamer... persen en om 16.01 was meneer er! voor mij dus redelijke snelle bevalling, mag niet klagen denk ik...
Jeetje wat een verschillende ervaringen, Sasjuh, dat is inderdaad geen pretje geweest. Poeh.. hopelijk gaat het deze keer allemaal vanzelf en is het niet nodig om in te leiden! Succes met de laatste loodjes! Mausi en Nicole, fijn om te lezen dat het ook prima kan verlopen. Het is dus zeker niet gezegd dat je op de dag van de inleiding ook echt zult bevallen. Dat lijkt me wel balen als het dan niet direct werkt.. Voelen de weeen wel natuurlijk? Waren ze pijnlijker? Vragen, vragen, vragen..
Ik heb mijn verhaal al eens eerder op zp neergezet. Ik heb hem ff voor je opgezocht Ik ben met 38,5 ingeleid d.m.v. een ballonkatheter i.v.m. hoge bloeddruk. Die werd 's ochtends geplaatst. De hele dag door lichte weeën gehad. De volgende dag kon de ballon er worden uitgetrokken en had ik ruim 3 cm ontsluiting. Ze hebben toen mijn vliezen geprikt en aan de weeënopwekkers gezet. Ik ben 's avonds om 18.58 bevallen van onze dochter. Ik heb wel aan de max met weeënopwekkers gezeten en die weeën waren echt vreselijk en kwamen zeer snel achter elkaar. Bij mij kwamen ze er achter dat ons meisje er niet goed voor lag en daardoor de laatste drie cm ontsluiting niet kon maken. Ik ben uiteindelijk wel vaginaal bevallen, maar zonder persweeën en met vacuümpomp.
Hier 2x ingeleid. Bij mijn dochter s ochtends gel gehad en smiddags. Dit deed niets dan alleen pijnlijke harde buiken en ze zouden de volgende dag verder gaan. Wel nog een injectie gekregen, tegen de pijn en dan kon ik slapen. Mijn vliezen zij spontaan gebroken aan het begin van de nacht en 3 uur later was ze er. Geen gekke dingen verder bij de bevalling. Bij mijn zoon weer ingeleid deels bloeddruk en deels al 4 cm ontsluiting, een niet ingedaalde zoon en bekend met een snelle bevalling. Ze vonden het te veel risico op een snelle geboorte, waar misschien de navelstreng of een handje oid eerst zou komen. S ochtends weer gel, alleen harde buiken en een extra cm. Ze wilden geen vliezen breken, ze hoopten dat de gel er voor zorgde dat hij in zou dalen. Uiteindelijk hebben ze toch de vliezen gebroken en het water heel langzaam laten aflopen. Toen een weeenstorm en binnen anderhalf uur was meneer er. Bij iedereen loopt het weer anders. Veel succes in ieder geval!
ik ben ingeleid met 37 weken ivm een hoge bloeddruk, s'ochtends eerrst gel gekregen, manlief en ik zijn toen gaan ontbijten in het restaurant en hebben een paar rondjes gelopen, kreeg er wel harde buiken van om de 5 minuten, na de lunch mochten we naar de verloskamer en zijn daar de vliezen gebroken. Toen werde de harde buiken wel sterker maar nog niet pijnlijk. Na 2 uur was de ontsluitting niet verder dan de 2 cm die ik al had, dus toen kreeg ik een infuus. na halfuur kreeg ik ineens wel pijnlijke weeen en 10 minuten later kon ik mijn buik neit meer ontspannen tijdens de weeeen, wat bleek volledige ontsluiting, de tweede perswee is mijn zoon toen geboren, ik was helemaal beduusd nooit gedacht dat het zo snel en soepel zou gaan! succes met je bevalling, het is mij alles meegevallen!
Hier ingeleid met 37+4 met een ballonetje. Na de plaatsing gelijk weeen en 3 uur later viel die eruit 3cm en weeen stopte toen hebik zelf gekozen om nog een nachtje te slapen was al laat even bij tanken. Volgende ochtend infus met weeen opwekers en vkiezen gebroken gelijk heftige weeen heb er 2 en half uur over de bevalling gedaan. Weeeen opwekers stonden bij mij heel laag me lichaam pakte het zelf op. Heb trouwens wel de hele tijd persweeen gehad dat was best heftig. Maar heb het inleiden niet als iets negatiefs beschouwt.
Nou hier komt dan mijn verhaal ging iets sneller als de verhalen die je al gelezen hebt. Smorgens om 8 uur melden en daar hebben ze gekeken of er al iets gaande was ( ik had snachts weeeen gehad) maar alles zat nog potdicht. Om 9 uur eerste gel gehad. Om 10 uur begon de weeenstorm ( geen pretje, maar komt vaak voor bij een inleiding) half 12 6 cm.. Ik weet niet of ik toen nog een gel heb gehad? Moet ik aan vriendlief vragen. Om 3 uur 10 cm en om 15.44 is ons meisje geboren. Iedere bevalling, dus ook inleiding is anders,p. Ik ben expres niet gaan lezen op internet omdat ik mn eigen altijd heel druk maak. Succes !