Hallo dames, Help , onze zoon wordt zindelijk. Althans, dat denken wij. Al een weekje plast hij overdag maar weinig in zijn luier. Als je hem de volgende morgen verschoont is zijn luier bom en bom vol, terwijl hij niet echt extreem veel heeft gedronken voor het naar bed gaan. Afgelopen 2 dagen lag hij al drijvend in een zeiknat bed in de morgen. Wij hebben dus het idee dat hij toe is aan zindelijk worden. Alleen... Hoe pak ik dit aan? In een recent topic hier zag ik dat ik de luier helemaal weg moet doen overdag. Help! Dat beangstigd mij dan wel weer gelijk. Moet ik zoon dan gewoon zonder luier laten lopen dus? Doen jullie dan een onderbroek aan? Of laten jullie die uit? En een gewone broek? Houden jullie die aan? En als we naar de supermarkt gaan? Moet de luier dan ook uit? Ik ben vandaag thuis en begonnen met de training. Vanmorgen met zoon afgesproken dat de luier uit blijft vandaag. Niet gezegd dat hij die met slapen wel om krijgt. En ik moet zeggen, ik ben best trots. Goed, nu heb ik in 1 morgen 5 onderbroeken verschoond. Maar... Hij heeft 4 keer een flinke plas op het kleine potje gedaan en 1 keer een hele grote drol gedraaid op het kleine potje. De keren dat hij in zijn onderbroek had geplast vond ik voor hem best zielig; Hij is zich er wel bewust van. Hij had een keer boven geplast op zijn kamer. Toen riep hij mij. Toen ik kwam wees hij naar de grond (waar dus ook zijn plas lag) en begon keihard hartverscheurend te huilen. Terwijl hij nooit straf heeft gehad! Een andere keer waren wij aan het eten toen hij ineens met zijn hand naar beneden ging. Hij voelde en trok een vies gezicht. BAH vies!!! zei hij. Dus hij heeft het wel door zo te merken... Hij geeft het in zekere mate aan dat hij moet. Hij roept mij en grijpt naar zijn kruis. Als ik hem dan snel op het potje zet, duurt het iets van 10 seconden en dan plast hij. Hij kan het al een beetje ophouden dus. Je moet wel echt goed op hem letten. Ik wil nú doorpakken. Alleen één probleem: Woensdag gaat hij naar de opvang. Moet ik hem dan een luier om doen? Of moeten ze "maar meer tijd maken om hem in de gaten te houden zo zonder luier"? Of hoe pakken jullie dat aan met de opvang? Iemand nog meer tips? (Heb het topic trouwens niet helemaal gelezen) Zoon is nu 29 maanden...
Wij losten dit sort dagen op (kdv vond het prima om er aan mee te werken maar dan moisten ze wel een beetje zindelijk zijn) door een onderbroek aan te doen en daarover heen een luierbroekje. Geen ongelukjes maar het kind voelt wel dat het mis gaat. Dat hielp hier enorm. Er is ooit één keer een ongelukje geweest op het kdv en daar heeft het kdv dus nauwelijks last van gehad. Even verschonen maar niets op de grond!
O ja, dat kan ook natuurlijk! Voelen ze dan gewoon hun onderbroek? Vanmiddag zijn wij zonder luier een uurtje weg geweest. Wel reservekleding mee, maar was niet nodig.
Heel erg knap van je zoon! Wij hebben onze zoon toen ook zonder luier naar het kdv gebracht. Wel reserve broeken en onderbroeken meegegeven en afgesproken dat hij na 3-4 ongelukjes weer een luier aan kreeg maar het was niet nodig geweest... Succes!
Help, zoon gebruikt potje nu als smoes om van tafel te gaan. Doet vervolgens niks op potje ook al zit hij een half uur. Hoe kan ik dit patroon doorbreken? Gister met avondeten gebeurde dit, vandaag met ontbijt en lunch...