Ik ben me enorm rot geschrokken van de knal en iets in mij zegt dat ik best geluk heb gehad dat ie neit door het raam is gegaan. Zitten alleen veren resten op de auto en nog wat onherkenbaars... zag de vogel nog in mijn spiegel hij belande in de berm morsdood denk ik... Moet ik nu ook de dierenambulance bellen dat ik tegen iets ben aangereden en dat het in de berm ligt?
Kan je doen, maar dat heeft denk ik weinig zin. En zolang jezelf geen schade hebt..... Kan me wel heel erg voorstellen dat je geschrokken ben, dan moet een behoorlijke klap geweest zijn. Echt een wonder dat je ruit nog heel is. Ooit eens een kraai op mijn voorruit gehad en dat gaf al een klap
Ja ik vind het ook wonderbaarlijk zat ook flink te trillen doordat ik zo hard reed gebeurde het al voor ik nog kon remmen, zag gewoon die vogel rechts op de vluchtstrook vliegt op zo voor de auto langs en KABOEM Trouwens heb even op google gekeken en ik denk dat het een fazant was want een reiger is vrij slank en dit was toch een wat dikkere vogel zat al een beetje te twijfelen... Nou dan bel ik niet... Trouwens toen ik net onderweg was en ik reed op een 80 weg stond ik oog in oog met een hond die was even wezen zwemmen en hup zo vanuit de vaart de weg op, daar stond ik gelukkig zo stil bleef die hond ook nog stom kijken... Dus het is mijn dag geloof ik niet wat betreft dieren, mag wel uitkijken moet zo nog 3 uren in de auto...
nou worst rustig aan weer de laatste drie uur rijden en zeer alert blijven pfff je schrikt je eigen een hoedje zeg
ik duik altijd naar beneden als er iets op me af vliegt, of als ik bijv een lage parkeergarage in ga. Ik zou dus duiken en de macht over het stuur verliezen, vind het knap van je dat er niks is gebeurt. Ik zou ook schrikken.
Nou ben er weer, geen gekke dingen meer gehad onderweg gelukkig. Kwam nog langs de plek en hij lag op de vluchtstrook was al laat dus kon er mooi langzaam langs rijden en mijn vriend zei ook dat het een fazant was. Ik blijf gelukkig in dit soort situaties heel kalm.
Jeetje wat een schrik! Ik zou wel de dierenambulance bellen, ik vind het sneu dat een beestje daar zo dood ligt (een beetje oneerbiedig) Gelukkig heb jij niks, voor je het weet knallen ze door je raam.
Jeetje das zeker wel schrikken ja, maarja misschien brengt het wel stiekem geluk, haha. Toen ik je titel las, dacht ik meteen aan zo'n ooievaar die je tegen het raam aan kan plakken zodat het lijkt dattie dwars doorheen gevlogen is (wanneer je net bevallen bent). haha, alleen geen echte! :O
hoi hoi gelukkig heb je inderdaad niets maar om dat beestje nou zo dood langs de kant van de weg te laten liggen vind ik m.i ook een beetje oneerbiedig je zou op zijn minst de dierenambulance kunnen bellen om te vertellen dat hij daar ligt dan heb je in elk geval je goede daad gedaan groetjes nathalie
Jeetje wat moet je geschrokken zijn zeg.. Ook ik zou even bellen , als is het maar voor je eigen gevoel dat je t goed hebt gedaan.
Ik heb een poosje terug in, ik geloof wegmisbruikers gezien dat je moet stoppen en de politie en/of de dierenambulance moet bellen. Nu is het doorrijden na een ongeluk. Ik zal is even navragen bij manlief hoe het nou zit..... Groetjes Monique
Het was in wegmisbruikers en toen ging het over herten. In principe geldt dit ook voor gevogelte. Je moet er bij de politie melding van maken. En mocht je schade hebben en hiervoor verzekerd zijn dan wil de verzekering vaak ook weten of je het hebt gemeld (PV). Groetjes Monique
hmm als t nou n hert was...mja ok dan zou ik ook stoppen....al dan niet vrijwillig Maar voor n fazantje... Je hebt niks (god zij dank...had erg vervelend kunnen aflopen!)...de auto heeft niks (wonderbaarlijk van die ruit idd) en de vogel is al dood dus die vind t ook allemaal best. Dus dan kan je toch gewoon door rijden en de dieren ambulance bellen dat t beestje daar ligt? Dus door rijden na n ongeluk vind ik wat te kort door de bocht dan. Maarja misschien maken ze in de wet geen verschil tussen de situaties...dat weet ik niet. Zou me iig dood geschrokken zijn!
Wilma ik bedoel het voor de wet hoor ! Een dier is een dier. Maar ja de wet is wel vaker erg zwart/wit. Ik vind het wel zo netjes ook omdat dan het dier opgeruimd kan worden. Groetjes Monique
hihi.. Ik zou alleen de dierenambu bellen hoor.. zou het idee hebben dat de politie je keihard uitlacht als je ze belt om te zeggen dat je een fazant hebt doodgereden