Psoriasis en tattoo?

Discussion in 'De lounge' started by cyntje78, Jun 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje.... misschien dat iemand het hier weet?

Mijn vriend heeft Psoriasis... vooral op onderbenen en ellebogen. Nu zou hij dolgraag een tattoo willen... al járen... maar ik heb ooit ergens eens gehoord dat door het zetten van een tattoo de Psoriasis op die plek erg kan opspelen ivm wondjes/huidvernieuwing?

Ik wil hem zo graag de tattoo geven, en kan natuurlijk de tattoo shop hier bellen. Maar ik ken de shop niet (helaas dicht in de ochtend, en vanmiddag geen tijd) Ik ben ook bang voor evt verkeerde voorlichting omdat die natuurlijk ook willen verkopen.

Zelf wil ik ook graag een kleine tattoo maar als het er voor hem niet in zit dan vind ik het sneu om er zelf wel een te nemen.

Misschien iemand met raad in tha house?

Liefs Cyntje78

2. 894hi

894hi Niet meer actief

een tattoo word in verschillende lagen in de huid gezet maar
    door Psoriasis verlies je "versnelt" huidschilvers waardoor je dus ook iets sneller dan normaal je "huidje"verliest ook op de plek waar de tattoo zit hierdoor kan hij snel vervagen en zou je hem iets meer dan andere waarschijnlijk bij moeten laten werken...en kunnen de kleine detai's vaak weg vallen
    maar dat is echt bij idereen verschillend....
    en qwa wondjes enzo iedere huid is anders....

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Hmm ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord.
    En een goeie tattoo shop zal niets zeggen om maar wat te verkopen hoor!
    Ze verbinden wel hun naam aan die tattoo en als het lelijk is is dat slechte reclame.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar wil wel binnenkort een tattoo laten zetten.
    Dus ben ook wel benieuwd naar het antwoord.
    Zou de dermatoloog of huisarts het antwoord niet weten dan?

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb ondertussen nog wat zitten googlen en tot zo ver komt het er op neer dat je wel een tattoo kan nemen, maar niet op een plek waar Psoriasis vaak de kop op steekt zoals ellebogen en (net onder) de knieën.
    Ook heb ik de tattoo shop hier gebeld en die vertelden me het zelfde. Maar wel altijd eerst langs komen om het te laten zien. Ik weet ook niet waar mijn vriend een tattoo wil hebben.

Ik denk dat we binnenkort eens gaan kijken... zowiezo naar het werk van die beste man... want die moet natuurlijk ook wel goed zijn!

Groetjes Cyntje78

Share This Page