Ons buurmeisje word volgende maand 1 en ik twijfel wat we zullen doen. We hebben normaal contact met onze buren,niet dat we bij elkaar over de vloer komen. Maar af en toe praatje en we groeten elkaar. Zal ik met de verjaardag van buurmeisje een kaartje door de brievenbus doen met een cadeaubon? . Vriend vind dit compleet belachelijk. Dus ben benieuwd wat jullie er van vinden? En of dit idd wat overdreven is?
Ik vind het juist een heel lief idee, maar ik zou zelf eerder kiezen voor een klein cadeautje. Een meisje van 1 heeft niet zoveel aan een cadeaubon, dat is leuker als ze ouder zijn. Iets uitpakken vinden ze over het algemeen wel heel leuk! Wij kregen toen de kindjes nog klein waren ook elk jaar een cadeau van de buren, terwijl we daar verder nooit met verjaardagen komen. Gewoon een praatje buiten wel, maar meer niet. Vond ik altijd erg lief!
Ik zou ook liever voor iets gaan dat ze kan uitpakken. Juist heel leuk om aan elkaar te denken in deze tijden!
Ik zou een gewone felicitatie doen. Wij zijn ooit begonnen maar met 2 kinderen links als 2 minderen rechts. Het is steeds moeilijker om wat te bedenken ze ouder zijn. Inmiddels aan 1 kant verhuisd. Kom er nooit op de koffie. Niet beginnen is lastiger dan stoppen.
Ik zou een mooie bloem of een leuke ballon kopen met een kaartje er aan. Beter een goede buur dan een verre vriend.
Ik zou een kaartje met een kleinigheidje doen. Is toch niet raar? Toen onze buurvrouw beviel hebben we een boxpakje gegeven en ze vonden het echt onwijs leuk. We wonen er nog niet zo lang en hebben ook geen uitgebreid contact maar zou dat zelf ook echt heel leuk vinden als iemand dat zou doen hoor. Onze oude buurtjes, jong stel, gaven onze dochter met feestdagen en verjaardag altijd een kleinigheidje, vond ik ook altijd heel bijzonder en lief! En denk dat zeker in deze gekke tijd zo’n klein gebaar misschien juist nog wel extra gewaardeerd zal worden
Ja ik zou ook een kaartje doen. Eventueel met zo’n opgeblazen folie ballon, of een knuffeltje of iets. Leuk toch. Een kadobon zou ik too much vinden, ook om van de buren te krijgen.
Alleen dat je eraan denkt dmv kaartje is al een cadeau voor de ouders hoef je niets bij te doen verder. Eerste verjaardag is ook voor de ouders wat dat betreft
Als jullie verder niet veel contact hebben is een kaartje voldoende. Zo doen wij dat ook bij onze buurkinderen.