vanaf wanneer is er daadwerkelijk iets te zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mejosje, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Vanaf wanneer is er eigenlijk iets te zien op een echo? Al is het dus maar een speldenknop... iemand enig idee?

Wat is bv het vroegst dat je een keer een echo hebt gehad en wat zag je?

2. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Hallo,

bij mij zagen ze al wat met 5 weken en 2 dagen.
    Het zag eruit als een wit bolletje met een klein zwart bolletje erin.

Dit is mijn eerste kindje dus ik weet niet of dat vroeg is.

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik had een echo bij mijn vorige zwangerschap (wat helaas is misgegaan later, maar met de eerste echo nog prachtig op termijn liep...) met 5+2 en wij zagen een vruchtzakje met dooierzakje, vruchtje was nog niet zichtbaar.
    (denk dat ik het wel in mijn album heb staan...)

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Idd rond de 5wk zal er een vruchtzak te zien kunnen zijn.
    Hier een echo met 4 weken was alleen verdikt slijmvlies en een week later een vruchtzak maar nog geen vruchtje te zien.

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Tnx ladies :)

6. CinTim

CinTim Lid

23 nov 2011
    29
    0
    0
    's-Gravenzande
    Ik heb toevallig vorige week een echo gehad. Met 6 weken en 1 dag. Zagen nog best weinig, maar wel een knipperlichtje heen en weer gaan. Het hartje dus! :)

7. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij een vriendin van mij zagen ze al voor ze ongesteld moest worden een mini-klein vruchtzakje. Ze zeiden toen al tegen haar dat het een beginnende zwangerschap leek, maar dat ze moest afwachten. Een paar dagen later testte ze positief.

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Twee dagen voor mijn NOD had ik dus een ieniministipje (viel bijna niet op) en de innesteling kon je zien door het baarmoederslijm.

9. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bij de eerste had ik een echo met 4 weken en daar was alleen verdikt baarmoederslijmvlies te zien (wat dus duidt op een zwangerschap). Bij de echo met 5 weken was er een vruchtzakje te zien, maar nog geen vruchje en bij de echo met 6 weken was er een heel klein garnaaltje te zien met hartactie!

10. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Bij 5+1 was er bij ons al 1 zwangerschapsring te zien, bij 6+4 een kloppend hartje en bij 8+1 zagen we 2 kloppende hartjes!!

11. Sannya

Sannya Actief lid

17 jul 2010
    262
    0
    0
    Bij 4 weken + een paar dagen een vruchtzakje, bij 5 weken vruchtzakje met begin embryo. Bij 6 weken een 'boontje' met een kloppend hartje.

12. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    je kan mij foto boek bekijke ik ben vanaf het begin *innesteling tot nu iedere week bij de echo geweest je zie al heel snel een blaasje zitte met niks erin

13. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    @daniellu: wat leuk om al die echo's te zien.
    Succes met je zwangerschap :)

14. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    dankje wel, jaa ik ben een apart gevalletje zegt de gyn. t word morge dan ook erg spannend voor ons klopt t hartje of niet..

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bij 5+0 weken was er bij ons al een mooi vruchtzakje en een vruchtje te zien. Het is echt minimaal klein, zo'n 2 mm.

Rond 6 weken zag je bij ons een wat groter vruchtje (leek een beetje op een rups) met een dooierzakje.

Veel echo's gehad ivm meerdere miskramen en bloedingen deze keer.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb me altijd pas vanaf 7 wk laten echoeen omdat je dan redelijk zeker weet dat je een vruchtje en een hartje zou moeten kunnen zien. Zelfbescherming tegen de stress die je anders hebt als je een paar dagen later terug moet komen ;) Ik liet wel mijn HcG meten vanaf week 5 t/m de echo om zo een beetje een idee te hebben of het vruchtje zich goed ontwikkelde. Dit vanwege MK, MA en veel bloedingen in deze zwangerschap.

Deel Deze Pagina