Hoi meiden Ben gister naar het CB geweest om te wegen: ons kereltje is bijna 4100 gram en ik mocht overgaan op 150/5, 4 flessen., en zijn laatste fles 160/5, voor de nacht. Alleen, ons kereltje slaapt nog niet door, komt 9 van de 10 keer nog gewoon 4, soms bijna 5 uur later. Houd dus in dat hij gewoon 6 voedingen krijgt. Krijgt hij dan niet heel veel binnen? Als hij alles op zou drinken zou hij op 1005 ml uit komen, krijgt hij zelfs nog meer als een liter. Wat deden jullie in mijn geval? Één fles gewoon 120/4 erbij? Geloof vast dat hij dit ook red!
Mijn advies: negeer het advies Kijk naar je kindje: gaan de flessen helemaal op? Ga dan verhogen, kijken of hij dat ook opdrinkt. Zo niet, lekker zo laten.
Eens met nyn! Hij is toch nog niet zo oud? Ik vind 5 flessen erg vroeg al met die hoeveelheden. Mijn dochter is 5 weken en weegt iets lichter (3800) maar redt 6 flessen amper. Dus zitten we meestal op 7 (ook beetje afhankelijk hoelang ze er 's nachts tussen laat). Ik merk dat ze 100cc per keer kan hebben maar meer nog niet echt. 5 flessen gaat hier pas komen als ze de hele nacht doorslaapt
Hij is 4 weken nu, maar kan al wel veel op hoor! Hebben tot op de dag van gister 140/4 steeds gedaan, dat drinkt hij keuring op. Maar ik vind 6 flessen van 150/5 zoveel!
Mocht hij echt honger hebben is forte voeding beter dan snel verhogen. Het duurt nl nog 3 maanden voor je mag starten met bijvoeden en dan nog vervangt het geen fles.
Ik vind het ronduit een belachelijk advies voor een kind van 4 kilo en 4 weken oud. Als je uitgaat van tussen de 150 ml en 180 ml per kilo per dag, dan mag je kleintje tussen de 600 en 720 ml per 24 uur. Ten eerste vind ik het veel te weinig voedingen, ten tweede vind ik het te grote hoeveelheden. Volgens mij krijg je op deze manier gegarandeerd een kind met flinke krampen. Je merkt het al, ik zou er zelf niet voor kiezen
Bijzonder advies .... Maar het is dat ... Advies en dat kun je lekker naast je neer leggen. Mijn meisje zat mer 4 weken op 6 x 120/4 of was het 7, dat weet ik niet meer) dus 4 x150/6 vind ik heel apart
Vaker kleine flesjes aanbieden...dan maar om de 2/3 uur, dat is prima en volkomen normaal voor een baby van 4 weken..De maag van een pasgeborene is zo groot als een walnoot dus zo'n enorme emmer voeding...dat is toch erg veel? Een babylijfje (zo klein nog) heeft eerder behoefte aan vaker kleine beetjes... Bedenk ook dat nu het maagje al zo is uitgerekt,je straks niet meer kan verhogen omdat je dan over de max gaat..
Helemaal eens, ik zou op 6 flessen blijven, heel normaal voor een baby van pas 4 weken. Liever vaker kleinere hoeveelheden dan ineens zo'n plons. Mijn advies vwb de adviezen van het cb: ene oor in, andere oor uit
Zo te horen doet jouw zoontje het heel goed met de huidige voedingen. Dat je naar minder voedingen mag, wil nog niet zeggen dat je dat ook moet doen. Kijk gewoon naar je zoontje. Zodra hij steeds sneller een fles wil hebben, is hij dus minder lang verzadigd na een voeding. Dan kan je een voeding gaan ophogen. En dan hoef je nog niet eens alle voedingen op te hogen. Mijn zoontje dronk bijvoorbeeld 's ochtends veel meer dan de rest van de dag.
Als het nu goed gaat zou ik niets wijzigen. Ik heb ook vaak het advies gekregen om naar grotere en minder vaak te voeden, echter zolang ze komen voor meer flesjes hebben ze gewoon meer flesjes nodig. Het cb adviseerd wat je kunt doen, niet wat je 'moet' doen.
Ik heb even terug gekeken wat mijn zoontje dronk met 4 weken... Hij kreeg 8 (soms 7) flessen per dag en ik maakte 90/3 klaar.
Is dit nu al zo van het maagje, of gaat dat niet zo snel? Heb vanmorgen 120/4 aangeboden, heeft hij nu ook ruim 4 uur op gedaan. Misschien dan alleen voor de nacht 150/5 doen? Of zouden jullie dat dan ook niet doen?
Ik zou inderdaad dan voor de nacht een iets grotere fles proberen. Kijken of het "op" gaat en of hij er een langere nacht mee kan maken. Anderzijds... een baby van 4 weken hoeft nog niet de hele nacht door te slapen hè.
KIJK naar je baby. Dat is alle advies die je nodig hebt. echt waar meid. Dat bureau denkt dat ze met 5 weken moeten doorslapen en zien jou kindje 10 min. Word hij wakker, prima eten als hij honger heeft, 5/6/7/8 flessen allemaal niet belangrijk. Zolang je er niet 2 liter voeding per dag geeft. Af en toe boven die liter ga je waarschijnlijk wel komen de komende maanden . 4 weken dat is echt heel jong nog om op 5 flessen te zitten . dat zat Colin met 10 weken en dan af en toe een extra flesje. Shannon pas bij 5 maanden , maar die is prematuur geboren.
Heb net de Nutrilon lijn gebeld: inderdaad erg veel, het advies van het bureau. We doen gewoon weer 120/4, heeft hij vanmorgen ook 4 uur lang op gedaan. Het was niet erg dat we de andere hoeveelheid nu al even hadden gegeven gelukkig. Eventueel mogen we standaard extra water geven, mocht hij hongerig zijn.
Mijn zoon lag met twaalf weken en week in het ziekenhuis. Hij kreeg daar zes flessen per etmaal van 150 ml. Hij heeft wat reflux en veel krampen, vandaar. Voor je kind is het prettiger meerdere kleine voedingen te krijgen dan vier enorme.
Voor zijn gewicht zou hij 4,1x150=615 cc hebben gemiddeld en max 4,1x180=740cc. 1005 is voor zijn gewicht dus veel te veel. Mijn advies: CB lekker laten kletsen. Als hij nog zo vaak komt voor een voeding, lekker die 6 flessen 140/4 doen Komt vanzelf dat hij zelf meer aan gaat geven wat hij wil en dan kun je er op inspringen. Zolang hij dat nog niet doet, zou ik geen 4 flessen af gaan dwingen.