Goede morgen meiden, Ik ben 19 juni (vaderdag) bevallen van een mooie gezonde dochter! Het gaat super goed met ons meisje, eet en slaapt goed, de nachten gaan super! Mama was tijdens de zwangerschap 18 kilo aangekomen, ben begonnen op 68 kilo en geeindigd op 86!!!!!!!!!!!!!!!! Nu inmiddels zit ik op de 74 kilo dus netjes al 12 kilo kwijt, na 2,5 week! Mijn gewicht is nu nog wel steeds hetzelfde als vorige week. Ik ben nog helemaal niet met lijnen bezig (geef geen borstvoeding) maar eet gezond en laat het snoepen. Wil nu wel heel graag weer een beetje mijn oude kleding aan. Rokjes gaat maar broeken, grrrr... scheelt gewoon echt 1 maat! Iemand tips? Meerdere meiden die willen afvallen of zijn afgevallen na de zwangerschap? Ben benieuwd......
Ik zou als ik jou was, eerst je lichaam de kans geven zich te herstellen van de bevalling. 2,5 week vind ik persoonlijk erg vroeg om streng te gaan lijnen. Je kunt natuurlijk wel elke dag een flink stuk gaan wandelen, want beweging is natuurlijk wel goed voor je!
Hoi hoi Zelf begon ik ook met 68 kilo en op het eind woog ik 84. Nu weeg ik ong. 76. Maar doordat ik een kz heb gehad mag ik nu nog niet sporten,dus probeer ik elke dag dan maar een lekker eind te wandellen met de kleine. Mijn benen zijn daardoor al wwer een stuk slanker en straker geworden. En ook in mijn taille begin ik het al wat te merken.
Gefeliciteerd met de kleine! Mijn advies: Geduld! Gewoon blijven eten (niet lijnen!), niet snoepen, veel water drinken en lekker wandelen met de kleine. Ik ben in de eerste zwangerschap ruim 20 en de tweede 16 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschappen en het is er beide keren zonder dieet afgegaan. Als je nu gaat dieeten of intensief sporten staat het je herstel in de weg en kan je er op lange termijn echt last van krijgen. Als je per se wilt gaan sporten/lijnen: vanaf 6 weken na de bevalling mag je voorzichtig!! beginnen volgens de richtlijnen. Maar ik zeg: doe het alsjeblieft niet. Het is een aanslag op je lichaam.
Ik zou het nog even rustig aan doen. Je hebt nog wel een bult hormonen in je lijf die er nog uitmoeten. Daarnaast zijn je heupen ook nog breder door de zwangerschap en bevalling. Sommige dames houden dat, en hebben daardoor een maat hoger nodig. Bij andere dames trekt dat genoeg bij dat ze hun orginele broeken weer aankunnen. Maar dat is ook met het weggaan van de hormonen..
Hoi, Ik was ook 18 kg aangekomen. Zonder dieet was er bij mij 11 kg af. Ik baalde er ook enorm van dat ik mijn oude kleding niet meer aankon. Vanaf 6 weken ben ik gaan sporten en lijnen. Nu hoef ik nog maar 2,5 kg Het is pittig, maar ik kan en wil geen maanden wachten totdat die overige kilo's eraf zouden gaan. Maar wat advies betreft, wacht inderdaad af tot de 6 weken. Tot die tijd veel water drinken, gezond eten en lekker wandelen. Succes!! En gefeliciteerd met jullie dochter
Inderdaad echt even afwachten, je lichaam herstelt zich voor het grootste deel vanzelf. Bij mijn dochter ben ik 30 kilo aangekomen. Na de bevalling ben ik niet gaan lijnen, maar elke maand vlogen de kilo's eraf. Bij mijn zoontje ben ik maar 11 kilo aangekomen en nu merk ik al dat ik afval, zonder dat ik er iets voor doe. Ik geef ook geen borstvoeding.
Meid heb geduld. Als jij gewoon bewust eet gaat het er waarschijnlijk toch vanzelf af. Weet niet meer precies wanneer ik weer op me oudegewicht zat maar op een gegeven moment zat ik er gewoon weer op. Maar je lichaam veranderd toch. Vaak blijf je wel iets breder op de heupen al heb ik het idee dat dat ook alweer minder word. O ja nog van harte gefeliciteerd
Meiden, thanks voor jullie reacties! Ik had ook al een beetje op internet gezocht, daar las ik idd ook dat je de eerste 6 weken het beste niet kan lijnen, omdat je lichaam zich nog aan het herstellen is. Ik eet nu gezond en ik ga zo maar de komende weekjes door...... met veel wandelen en water drinken moet het dan toch wat minder worden. Ik was ook nog niet van plan te sporten, daar ga ik ook pas na 6 weekjes mee starten, langzaaam...... het is alleen zo frustrerend nu die buik weg is, en die is zo goed als weg bij mij, je nog steeds je oude kleding niet aankan. Het zijn bij mij echt mijn billen en heupen, geduld dus!..
Ik begon op 68 eindigde op 85 na de bevalling 75 en tot 2 week geleden 75 gebleven... Sinds 2 weken begin ik af te vallen niet bewust gewoon een beetje letten op wat ik eet maar het heeft bij mij dus 5 maanden geduurd voordat mijn lichaam zoiets had nou maar eens die overtollige kilo's kwijt . Vanochtend woog ik 70!
Vanaf een weekje of 30 ben ik lekker gestopt met wegen, ik vond het absoluut onbelangrijk en oninteressant... Tot 30 weken was ik maar zoeen 4/5 kg aangekomen en ben daarna lekker los gegaan met snoepen wat ik maar wilde tot mijn bevalling. Ik pasde gelijk weer in me oude broeken maatje 34/36. Ik heb niet echt tips eigenlijk maar, dat nachtelijke opstaan deed me wel meteen afvallen.. En ik heb ook al gespierde armen gekregen van me dochter tillen, echt niet normaal!
Ik ben 22 juni bevallen van een zoontje en begrijp precies wat je bedoelt! Ik woog altijd 54 kilo voor de zwangerschap. Tijdens de zwangerschap was ik op mijn zwaarst 71 kilo. Gelukkig ben ik nu al weer 10 kilo kwijt en is mijn buik ook bijna helemaal weg. Er zit alleen nog wat uitgerekt vel maar dat wordt gelukkig met de dag minder. Maar ik kan nog steeds mijn eigen kleding niet aan wat ik erg vervelend vindt. Ik geef wel BV maar moet zeggen dat ik niet het idee heb dat ik daar erg van afval. Wat ik hier lees moet ik maar gewoon geduld hebben en niet direct op dieet gaan. Al is dat voor mij heel moeilijk want kwa gewicht ben ik altijd een controlfreak geweest. Hopen maar dat het niet te lang duurt.