Innerlijk conflict

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Racebabe, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik begrijp zeker wel dat je niet alles kan plannen en geen kinderen neemt maar krijgt!
    We zijn er wel uit dat we proberen zwanger te raken en ik na mn afstuderen wel ga werken, maar ik weet dus niet of ik dat in een traineeship zal gaan doen of door te solliciteren op vacatures.
    Ik heb natuurlijk ook geen idee wanneer ik zwanger zal zijn (en ben nog jong, dus geen probleem als het nog even duurt), maar was benieuwd of iemand me advies kan geven wat de beste combi is....

Racebabe

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik zou niet voor een trainee gaan maar voor een fulltime baan zodat mocht je zwanger raken je een vast contract hebt en je niet moeilijk hoeft te doen met zwangerschapsverlof.

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0

Voila ik heb een vast contract en krijg mijn ontslag omdat minder gaan werken in mijn functie geen optie is, als je niet meewerkt pesten ze je dan wel weg.
    Klinkt cru, gebeurt aan de lopende band.
    Maak gewoon keuzes aan de hand van wat je nu wilt, plannen kan je niets neem het gewoon zoals het komt, en geniet zolang het duren mag.

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    sorry, ik was weer eens kort door de bocht in mijn reactie

5. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    @missym, ik oordeel juist helemaal niet. Dat ik voor moederschaap heb gekozen voor mijn dertigste (ik ben nu in verwachting van mijn tweede kind) wil niet zeggen dat ik denk dat iedereen dat moet doen, helemaal niet. Jonge moeder zijn is hartstikke leuk, maar dan moet je gewoon KEUZE maken (want alles tegelijk hebben kan niet) en bewust zijn, dat je zelf verantwoordelijk houdt voor je eigen keuzes, maar niet verwachten dat de omgeving zou meewerken, want vaak is dat niet zo. Ik heb genoeg verhalen gelezen over hoe zwangere vrouwen of jonge moeders worden behandeld en mijn conclusie is dat ze het moeilijker hebben, er wordt nergens makkelijker voor hun gedaan, niet in Nederland. Maar ik zeg absoluut niet dat het niet kan, kijk naar wannabe (!) :)

Deel Deze Pagina