Innerlijk of Uiterlijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlight159, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gaat het bij jou alleen om het innerlijk?

1. Ja

2. Nee

3. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Iedereen roept altijd maar: "het gaat toch om het innerlijk?".

Wees eens eerlijk, ga jij echt alleen voor het innerlijk of telt het uiterlijk ook mee? En dan bedoel ik niet alleen bij een relatie, maar ook bij andere contacten.

Het is niet mijn bedoeling mensen hiermee te kwetsen!!

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    innerlijk :)

maar als iemand eruit ziet als een zwerver of amper douche ja sorry dan houd het voor mij wel op

mensen kunnen in mijn ogen ver gaan bij mij maar niet als men zo stinkt dat je er niet naast wilt zitten of echt alleen kapotte kleding draagt

3. Tese

Tese Niet meer actief

Same here!

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heel eerlijk? Beide..

Ik denk dat iedereen wel eerst afgaat op het uiterlijk.. En dan niet of hij/zij knap of lelijk is, maar of hij/zij goed verzorgd is.. Gekamde haren, verzorgde huid, geur etc..

Het maakt mij niet uit of iemand dun/dik, lang/kort, knap/lelijk is.. Zolang diegene aardig is vind ik het prima :D

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

zo denk ik ook..

ik heb wel een paar vrienden die 'niet echt knap' zijn.. maar ze zijn zoooo aardig.. tja waarom zou je ze danniet als vrienden willen?.. uiterlijk is niet alles !

6. fruitdruifje2006

fruitdruifje2006 Actief lid

27 sep 2011
    244
    0
    16
    Het oog wil ook wat, maar uiterlijk is niet het belangrijkste.

7. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

In mijn vriendschappen of bij het maken van nieuwe vrienden let ik niet op uiterlijk, dat doet er niet toe. Je begint een vriendschap met iemand omdat jij iets voor hun, of zij iets voor jou kunnen betekenen. Je hebt iets gemeen en je voelt je er vertrouwd bij. Dat is belangrijk.

In mijn relatie zijn die dingen ook belangrijk. Maar toen ik mijn man voor het eerst zag, zag ik toch echt zijn heerlijke bekkie. Dat zorgde ervoor dat hij opviel, die prachtige ogen en glimlach, ik werd er door aangetrokken! Hij bleek ook nog eens een prachtige man van binnen te zijn en dat zorgde ervoor dat ik meer van hem wilde weten en bij hem wilde zijn.

Maar ik ga niet liegen, als een man nog zo'n mooi karakter heeft, maar op het eerste gezicht erg lelijk is, kan het hoogstens een goede vriend worden. Mocht mijn man nu erg veranderen qua uiterlijk, veranderd dat de relatie niet.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als ik heel eerlijk ben gaat het bij mij om beide... ik bedoel.. stel je komt iemand tegen die er echt niet uitziet in jouw beleving dan denk je oke laat maar.....

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Ja, lastig!

Ik heb ook nog niet gestemd, want het gaat altijd om een eerste indruk die een persoon achter laat.
    En dit gaat zowel over het uiterlijk als het innerlijk!

Ik ben zelf een persoon die wel snel naar het uiterlijk kijkt, en vanuit daar een conclusie kan trekken, maar die kan ik ook snel weer bij schaven omdat het innerlijk heul anders blijkt te zijn.

Om even een voorbeeld te noemen: mijn man ziet er best ruig/stoer uit! En hij heeft ook wel een bepaalde blik in zijn ogen, dat je kan denken: Ik loop wel met een boogje om hem heen s nachts, dit is dus puur gebasseerd op uiterlijk!

Maar zijn innerlijk... nou dan is het af en toe echt een zacht gekookt eitje hoor! En die combinatie staat me wel aan:D
    Hard van buiten, maar lekker zacht van binnen.

Ik "let" dus op beide.

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nee. Het gaat bij mij zeker niet alleen om het innerlijk.

Het innerlijk vind ik wel belangrijker, want iemand met een vreselijk innerlijk, kan nog zó mooi zijn maar die hoef ik dus echt niet. ( helaas wel gehad )

Ik vind het heel belangrijk dat mensen aan hun uiterlijk werken en er verzorgd /netjes uitzien.
    Ik vind mijn vriend wel een lekkerding.. En als hij er bijloopt als een slons na een avond stappen, kan ik echt chaggerijnig worden.:)
    Vind het heel belangrijk dat we aantrekkelijk blijven voor elkaar.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Tja het uiterlijk is het eerste wat je ziet. En het uiterlijk bepaald dus je eerste indruk etc. Uiterlijk vind ik dus wel belangrijk. Uiteindelijk krijg innerlijk wel de overhand, maar daarvoor moet je iemand wel eerst 'echt' leren kennen.

12. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

innerlijk

dat vind ik het allerbelangrijkste uiterlijk mmm nee
    daar heb ik niet altijd iets aan..
    liever een lief persoon dan een mooi mens maar innerlijk die stinkt:)

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja dat heb ik ook dik of dun of weet ik het wat maakt me echter niet uit maar ze hoeven er niet als zwervers uit te zien:D als ze erg aardig zijn of weet ik het :D

14. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik merk aan mij zelf dat ik nogal snel een vooroordeel heb bij mensen als ik ze voor het eerst zie. En dan hoeven ze niet eens "niet knap" te zijn. Een ontzettend mooi meisje is in mijn ogen al snel arrogant (bijvoorbeeld). Terwijl dit misschien helemaal niet zo is! (ik ken haar immers niet).

15. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Het gaat om beide.
    Het eerste wat je ziet is natuurlijk het uiterlijk, daar stap je vaak op af en dan leer de het inerlijke kennen.
    Nu is het wel zo dat als je van binnen niet zo mooi bent, je dat heel vaak kan zien aan het uiterlijk. Het is een uitstraling die je hebt (en andersom natuurlijk;))
    Ik kijk iedere zondag naar hour of power (op rtl 5 om 8 uur en/of 9 uur;)) en dat is een hele mooie kerkdienst.
    Daar vertlede ze laatst een prachtige verhaal. Ze zeiden:
    Weet je dat Jezus in zijn tijd hier op aarde helemaal niet uiterlijk mooi was. Hij was klein, arm en ging geregeld voor weken lang vasten in een woestijn. Dan kwam hij waarschijnlijk vies (niet gedouchd) mager eruit en toch kwamen mensen van heel ver om hem te willen bezichtigen. Dit omdat hij in hun ogen toch nog steeds zo mooi was. Hij had een uitstraling en een Godslicht in zijn ogen dat hoe dan ook hem practig maakte.
    Ook Moeder Terresa (weet niet precies hoe je haar naam moet spellen) Als je zo'n vrouwtje op straat zag lopen, dacht je waarschijnlijk, lief oud vrouwtje. Doet je denken aan je eigen oma. Maar zodra ze haar blauwe keppeltje opzetten kwamen mensen over heel de wereld bij haar kijken. Mensen draaide zich om om haar te zien. Zo mooi. Maar dat komt dan wel van binnenuit.

16. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    De eerste indruk is toch echt bepalend door het uiterlijk. En dan hoeft iemand echt niet fotomodellenknap te zijn, maar wel verzorgd. Een vrouw met een joggingbroek, slobbertrui en crocs geeft een slechtere eerste indruk dan een vrouw die er verzorgd uitziet. Eerste indruk vind ik altijd heel bepalend.
    Ik ben in de eerste instantie verliefd op mijn man geworden vanwege zijn uiterlijk. Pas later kwam ik erachter dat hij ook heel leuk en lief is :) Als ik hem lelijk had gevonden, had ik niet verliefd op hem kunnen worden. Misschien heel bekrompen, maar ik kan niet verliefd worden op iemand die ik niet aantrekkelijk vind.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Beide.

In een relatie zeker wel. Ik moet iemand en van binnen en van buiten aantrekkelijk vinden.

In vriendschap niet.
    Ik heb bijvoorbeeld een vriendin die is spastisch en zit in een rolstoel. Heeft een misvormt lichaam door het zitten en praat soms raar.

Dat maakt dus helemaal niks uit.

18. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Uiterlijk!

Maar dan doel ik even op het mannelijke geslacht. Ik zal nooit op een "lelijke" man kunnen vallen hoe mooi zijn innerlijk ook is.

Verder oordeel je toch eerst mensen op het uiterlijk en naarmate je diegene leert kennen valt het uiterlijk weg en vind je de persoon leuk en aardig om wie hij of zij is.

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Uiterlijk en innerlijk, beide.
    Ik kijk toch echt eerst hoe iemand eruit ziet, de eerste indruk is voor mij belangrijk. Innerlijk volgt dan snel en is zeker ook belangrijk maar voor mij persoonlijk ga ik eerst af op hoe iemand eruit ziet. Is diegene verzorgd, welke kledingstijl, enz.

20. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb anders gestemd, het is vaak een combinatie van uiterlijk en persoonlijkheid waardoor het klikt met iemand, als iemand heel lief, aardig en tof is dan straalt degene dat ook uit en valt het "lelijke" in het niet. het is ook een kwestie van smaak wat lelijk is en wat niet.

zo vind ik een vrouw hier in de buurt echt heel mooi en mijn man vindt er niks aan. hij vindt haar zelfs lelijk, dat begrijp ik dus echt niet.

dus wat is lelijk? dat is voor iedereen anders.

Deel Deze Pagina