Ik vind het zo eng! Ik denk er al heel lang over na en ik denk dat het toch maar eens moet gebeuren maar ik ben gewoon een watje... Mijn man heeft momenteel veel last van zijn lenzen en draagt nu daglenzen van 54 euro per maand, dus ik zei tegen hem je kan beter laseren, heb je er zo uit. Maar ik kan zelf eigenlijk ook beter laseren. Ik heb echt wel slechte ogen, -6 en -6,5. Wat lijkt het me heerlijk om wakker te worden en gelijk te kunnen zien als je je ogen open doet! Iemand die zijn/haar (positieve ) ervaringen wil delen??
Ohhh ik denk er ook al jaren over na maar ben echt een mietje. Ik durf echt niet. Vriendin van mij heeft het wel gedaan en die is heel tevreden weet alleen niet meer hoe wat en waar.
Ik kan jullie geruststellen! Heb mn ogen laten laseren en het stelde niet veel voor. Het laseren zelf was zo klaar (en pijnloos) daarna een paar dagen rustig aan gedaan en dat was het dan ook. Veel moeten druppelen maar ook dat is prima te doen. Ben er iedere dag blij mee!! Had -8 ongeveer + forse cilinderafwijking dus zag echt slecht zonder bril of lenzen. Succes met overwegen!
Ik ken diverse verhalen. De een vond t prima te doen en de ander vond het pure hel. Mogen mijn ogen minstens twee jaar dezelfde sterkte behouden (wat de eis is en ze tot nu toe niet doen) dan doe ik het bij bergman.
Ik ben er hier hard voor aan het sparen. Heb elk jaar rond de lente weer problemen met mijn lenzen en die bril ben ik ook zo zat. Dus lees even mee.
Elke zoveel tijd vraagt iemand hier om ervaringen. En elke keer vertel ik opnieuw dat ik het heb laten doen en dat ik nog steeds - inmiddels tien jaar later - erg tevreden ben. Ik zie perfect. Ik heb het trouwens in Istanbul laten doen.
Ook ik heb het laten doen, inmiddels iets van 12 jaar terug. Ben heel tevreden, heb wel nog een keer na laten laseren omdat de sterkte toch niet helemaal weg bleek (na 1,5 jaar geloof ik), maar dit was kosteloos. Hierdoor wel twee verschillende procedures (LASIK en LASEK) maar vond beiden goed te doen. In het begin idd veel druppelen en ook wel erg droge ogen gehad, maar met de juiste druppels geen last van. Ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb (had -9 en cilinderafwijking)
Ik wil het ook HEEL graag (-8,5 en -9,25 hier), maar ik dacht dat ze niet kunnen garanderen dat het helemaal naar 0 kan worden terug gebracht en dat je dan alsnog met bijv. -2 overblijf en dat wil ik dus niet, want dan moet je alsnog lenzen of een bril. Of is wat ik hier boven zeg echt mega-achterhaald en kunnen ze wel garanderen dat ze je ogen helemaal optimaal kunnen krijgen (leesbril daargelaten, dat weet ik).
100 procent goed kunnen zien is 2 vingers van 60 meter afstand van elkaar kunnen onderscheiden. Ik schijn nu160 procent te kunnen zien (96 meter afstand ) Manlief ziet nu geloof ik maar 90 procent. Dus 54 meter. Hij had -8 en en cilinder en ik had ‘maar’ -4.5. Dus het zou best zo kunnen zijn dat je als je een hele grote sterkte hebt dat je dan nog iets van een reststerkte hebt. Maar die reststerkte schijnt minder veel te zijn dan de reststerkte die je nu hebt, maar geen weet van hebt. Mijn man kan nu in ieder geval beter zien dan voor het laseren met bril, terwijl hij nu ook nog maar 90 procent ziet. Hij hoeft er geen bril dus naast te gebruiken. Ook autorijden gaat volledig veilig. Hij moet alleen net iets dichterbij zijn om een verkeersbord te kunnen lezen dan ik met mijn haviksogen. Maar stel, stel dat jij nog -1 of - 2 overhoud. Dan zou je nog steeds ‘s ochtends zonder bril op je nachtkastje de wekker kunnen zien. Iets wat je nu niet kunt. Je gaat er dus altijd op vooruit
Ik geloof dat ik in m'n hoofd de beslissing wel genomen heb.. zomaar, opeens. M'n moeder heeft begin dit jaar een staaroperatie gehad en dat ging ook heel soepel. Iemand ervaring met Visus in Rotterdam? Overigens voor de andere twijfelkonten; je kunt onverzekerde zorgkosten aftrekken met een drempel. Helaas blijft het bij mij onder de drempel maar misschien voor iemand anders een nuttige tip.
Mijn zusje heeft het 8 jaar geleden laten doen. Ze heeft alleen de eerste 2 dagen een beetje last gehad. Haar zicht was daarna wel helemaal goed, nu wel weer iets achteruit, maar van -8 Maar-1
Lees even mee... Altijd een bril gehad. Min 2.5 en cilinder afwijking. Nu sinds paar weken lenzen... maar dat is het ook niet helemaal.