Misschien een rare vraag!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door romyatilla, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Misschien een beetje een stomme vraag, maar ik zou het antwoord echt niet weten...

Ik weet dat als je bijvoorbeeld op dag 14 je eisprong zou hebben en als je die dag ook seks hebt je na 14 dagen mag testen.

Hoe zit het als je bijvoorbeeld op dag 14 je eisprong zou hebben en op dag 16 heb je seks. Mocht het eitje het hebben overleefd ben je dan gelijk al 2 dpo op dag 16?

Ik was er gewoon benieuwd naar.

Ik weet wat dpo (days past ovulation) betekend. Alleen lijkt het zo onlogisch omdat je dan 12 dagen na de seks al zou mogen testen ipv 14.

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    hoi!
    Je ei leeft maar 12-24 uur, dus seks 2 dagen na eisprong heeft geen zin meer ;) Meest effectief is alle 5 de dagen voor je ei (zaad leeft gemiddeld wel heel lang namelijk)

Het testen is weer een ander verhaal, dat heeft namelijk met de innesteling te maken, op het moment dat een bevrucht eitje zich ingenesteld heeft gaat het HCG afgeven, dat gehalte verdubbeld zich elke dag, ongeveer een week na de innesteling kan je dan testen omdat er dan (meestal) voldoende HCG in je lichaam aanwezig is.

Dus praktisch gezien, telt je gemiddelde cyclus 28 dagen, op ongeveer 14 dagen heb je ovulatie, vind er een innesteling plaats is dat gemiddeld op dag 21, dus 7 dagen later kan je testen.
    Springt je ei eerder, nestelt het eerder in, kan je ook eerder testen. (innesteling vind plaats tussen de 4 en 10 dagen na de bevruchting) het kan zo wezen dat je ei later innestelt en dat je dan ook pas later positief test.

3. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Duidelijk! Bedankt! :)

Deel Deze Pagina