middel tegen allergie tijdens zwanger worden/zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kleinekatreine, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinekatreine

kleinekatreine Nieuw lid

24 jun 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Beste verloskundigen,

Momenteel proberen mijn verloofde en ik zwanger te worden. Ik heb tegenwoordig echter stevig last van allergie (pollen/huisstofmijt?) en ik moet dus de hele dag door zeer hard niezen en heb enorm jeukende ogen, keel etc.

Vroeger nam ik daarvoor allergiepilletjes 'Bellozal', die wel oké werkten. En de laatste tijd was ik overgestapt naar een natuurlijk product: hyssopus-druppeltjes. Nu durf ik dat echter niet meer in te nemen zolang ik niet zeker weet dat dit geen kwaad kan voor de vruchtbaarheid / bij het zwanger worden. Ik las ergens dat het in ieder geval tijdens de zwangerschap niet genomen mag worden...

Weet u wat ik eventueel kan doen/nemen om minder last te ervaren van mijn allergie terwijl we proberen zwanger worden / tijdens mijn hopelijke zwangerschap?

Dankuwel!

2. San195

San195 Fanatiek lid

28 mei 2018
    2.268
    1.159
    113
    Vrouw
    Misschien is het verstandig om de dokter hier voor te bellen. Die kunnen je vast duidelijkheid geven over wat je wel en niet kan nemen. :)

3. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Misschien heb je dit forum verkeerd begrepen, wij zijn ook vrouwen die zwanger willen worden of kinderen hebben, maar we zijn geen club verloskundigen ;) ik zou ook inderdaad even de huisarts vragen. Succes!

Lisa280887 en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik ben voor gras pollen, boompollen, huisstofmijt, katten en honden allergisch. Ik mag van mijn huisarts loretadine gebruiken. Voor mijn besluit om zwanger proberen te worden gebruikte ik desloretadine. Loretadine is getest in een zwangerschap en veilig bevonden.

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik zou het bij je huisarts navragen, hier mocht ik gedurende de mmm wel mijn allergie medicatie gebruiken maar na een positieve test moest ik stoppen. Helaas werkt loratadine/cetirizine hier totaal niet en heb ik deze zwangerschap wel last van mijn allergieën. Enige verlichting geeft momenteel een neus douche met zoutoplossing en oogdruppels voor het traanvocht (dus puur vocht zonder medicatie erin). Voor de schuurpapier keel gebruik ik wybertjes of hoe die dingen heette.

6. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ik heb loretedine gehad van de huisarts ivm onze kinderwens. Ook heb ik een neusspray en oogdruppels die veilig bevonden zijn.

Je zal sowieso even raad moeten vragen bij je huisarts!

7. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Loratadine kan je alleen beter niet voor langere tijd gebruiken tijdens de zwangerschap. Dus je moet even kijken hoe lang je hooikoorts meestal duurt.

Ik gebruik lichttherapie voor mijn allergien (hooikoorts en huisstofmijt). Werkt tot nu toe best goed. Niet zo goed als medicatie, maar het is uit te houden.

Dit ding is het wat ik gebruik http://www.medinose.nl/

Deel Deze Pagina