Ben ik nu te laat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loetje89, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje89

Loetje89 Niet meer actief

#1 Loetje89, 2 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2010
    Hallo,

De eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 11 november. Dit was een ontrekkingsbloed want ik ben 7 nov met de pil gestopt. Ik heb volgens de calculator met een cyclus van 28 dagen berekent en ik zou vorige week donderdag mijn eisprong gehad moeten hebben. Die week heb ik vanalles in mijn buik gevoeld, ik denk de eisprong.. Dit had ik nog nooit eerder gevoeld allemaal.
    Nou had ik vorige week vrijdag ineens zo'n lange sliert wat idd kan wijzen op de eisprong. Vrijdag hebben we nog geklust, maar na vrijdag hebben we helemaal niet meer geklust vanwege drukte enz.
    Nou ben ik heel erg bang dat ik telaat ben, en dat ik deze maand mijn kans heb gemist... Want is mijn eisprong al geweest toen ik die sliert kreeg, of kwam die er toen pas aan? We hebben dus op die dag nog wel geklust maar daarna dus helemaal niet meer.
    Vorige week had ik nog welles dat ik wat voelde ik mijn buik, eigenlijk vanalles.. maar nu helemaal niks meer.

Ik weet dat het even afwachten is (tot volgende week do), maar wie kan mij een beetje uit mijn onzekerheid helpen?? :(

P.S. Even voor de duidelijkheid hier mijn berekening:

Beetje vruchtbaar: 22 nov
    Vruchtbaar: 23 nov
    Erg vruchtbaar: 24 nov
    Eisprong: 25 nov (dat is dus die dag geweest met die lange sliert)
    Innesteldag: 30 nov

Ik zou dus vandaag mijn innesteldag moeten hebben maar heb nog niks gevoeld of gemerkt, alleen vanmorgen in bed heel ff kort buikpijn maar ik denk niet dat dat daarmee te maken heeft.

Afgelopen maandag had ik ineens zo'n erge buikpijn een minuut lang, dat ik er echt krom van moest staan!! Dit heb ik normaal nooit... Vraag me ook af wat dat is geweest, had sowieso dat weekend ervoor erg veel buikpijn..

xx

2. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Tja, het is allemaal een beetje raden momenteel, he. Omdat je nog geen spontane menstruatie hebt gehad, kan je moeilijk inschatten hoe lang je cyclus is en wanneer je eisprong is.
    Er zijn genoeg meiden die van de eerste maand zwanger zijn, maar er zijn er ook die eerst een aantal maanden moeten ontpillen, je lichaam moet weer leren alles zelf te doen. En tijdens dat ontpillen heb je allerlei kwaaltjes en pijntjes die ook typisch zijn voor een zwangerschap.. je lichaam kan je dus goed voor de gek houden.

Het zal vooral afwachten worden, denk ik.. misschien ovulatietesten de volgende keer (voor indien je niet reeds deze cyclus zwanger bent natuurlijk!).. dan weet je meteen wanneer je ei is :)

3. Loetje89

He bedankt voor je reactie! :) Tis idd even afwachten allemaal, maar ik vind het ook zo raar dat ik vorige week vanalles in mijn buik voelde en deze week niet... Dat maakt me ook zo onzeker.
    Als ik er zo overna denk hebben we rond mijn vruchtbare dagen wel goed geklust dus mocht 't deze maand niet raak zijn; jammer dan ik heb er wel mijn best voor gedaan.

Maar het hoeft toch niet perse zo te zijn dat je de innesteling voelt? Of dat je perse wat bloed o.i.d. verliest?

xx

4. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Dat hoeft idd niet per sé, er zijn genoeg vrouwen die helemaal niks voelen, die ook geen druppel bloed verliezen bij de innesteling.

Als je zwanger wilt worden, begin je te letten op allerlei krampjes en steekjes (ik merk dat bij mezelf ook ;)) maar dit kan evengoed een andere oorzaak hebben. Hoe meer je hoopt, hoe meer je teleurgesteld wordt als het niet gelukt is.. maar het is makkelijker gezegd dan gedaan om niet te gaan dromen..
    Om de twee dagen of zo klussen is de boodschap! Veel meer kunnen we niet doen, he :)

Toen ik gestopt ben met de nuvaring, ben ik na 6 weken spontaan ongesteld geworden. Als ik de verhalen van sommigen hier hoorde (enkele maanden zonder :x), dan was ik al heel erg blij. Sindsdien is het netjes 30-32 dagen, net zoals vroeger ;)

5. Loetje89

Oow dat is toch wel netjes dan na 6 weken.. Je bedoeld dan na de ontrekkingsbloed? Ik heb ook langer dan een jaar de nuvaring gebruikt, daarna 1 strip Microgynon30, daarna Minerva en na 1 week vd strip ben ik gestopt. Dus mijn lichaam zal sowieso wel behoorlijk in de war zijn de laatste tijd van die verschillende hormonen!

Ja je let nu idd op elk dingetje dat je voelt, erg irritant want eig wil je dat helemaal niet maar toch doe je het... ;)
    Maar al die dingen die ik voelde vorige week kan ook goed van mijn eisprong zijn geweest, ik heb dit nog nooit eerder gevoeld.

Vandaag is dus volgens de berekening mijn innesteldag maar is het dan niet zo dat je behoorlijk wat afscheiding moet hebben?
    Ik heb namelijk bijna niks, alleen bij het afvegen op 't wcpapier..
    En moet het dan een bepaalde geur hebben? Bijv zoetig ofzo? Nouja tis toch bij iedereen anders uiteindelijk dus eig moet je daar ook niet teveel vanuit gaan he.

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    kan me voorstellen dat je nu op alles gaat letten, maar zeker de eerste paar cycli voel je van alles wat misschien wel, maar vaak ook niets te maken heeft met eisprong, innesteling of wat dan ook. Ovulatie precies 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie en dan cyclus van 28 dagen is zeldzaam, er is zo'n brede variatie!
    Probeer als je het vol kunt houden vanaf ongeveer de 10de cyclusdag in ieder geval 2 liefst 3 x per week sex te hebben en wacht een paar cycli af of je een patroon herkent.
    Innesteling gaat soms gepaard met een klein beetje (oud) bloedverlies, maar de meeste mensen merken niks. Dus daar kun je ook geen pijl op trekken. Alleen midcyclisch rekbaar helder slijm, zegt iets, namelijk naderende eisprong.
    Succes met zwanger worden!

7. Loetje89

Thks voor je reactie! :)
    Ohjee nou baal ik er echt van dat het Vrijdag de laatste x is geweest dat we hebben geklust!! Misschien heb ik nu dus net mijn eisprong ofzo gemist.. :( Dat rekbare slijm heb ik vorige week eventjes gehad, o.a. toen ook die lange witte sliert (denk zelf dat dat met mn eisprong te maken heeft gehad). Dit had ik ook nog nooit eerder gehad.
    Nouja ik wacht even af tot volgende week en dan doe ik een test.
    Paar jaar geleden ben ik zwanger geworden doordat ik de pil 1 of 2x was vergeten.. toen heb ik ook niks gemerkt van een innesteling o.i.d. maar toen was 't ongepland dus toen was ik er ook helemaal niet mee bezig! Nu juist heel erg.. Tis beter om er niet zo mee bezig te zijn, maarja das makkelijker gezegd dan gedaan!
    Dat getwijfel en dat onzeker gevoel wat ik nu heb vind ik ook zo irritant :x ik ben nu echt bang dat ik het deze maand verpest heb door niet meer te klussen vanaf vrijdag...

xx

Deel Deze Pagina