Dun baarmoederslijmvlies en zwanger worden?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door EvaElisa, 18 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvaElisa

EvaElisa Actief lid

23 jan 2016
    222
    0
    16
    Vrouw
    Hoi meiden,

In april heb ik een curretage gehad en daarna is mijn menstruatie niet meer wat het ooit was. Eerst dacht ik dat mijn lichaam weer in zijn gewone ritme moest komen door de hormoonschommeling. Nu zijn we al 7 maanden verder en het is nog steeds niet wat het was. Wel iets beter (lees meer vloeien) dan eerst, maar toch beduidend minder. Ik heb een afspraak gemaakt bij de ha en deze stuurde mij door naar de gynaecoloog. Daar had ik vandaag een afspraak. Mijn baarmoeder zag er goed uit op de echo maar het slijmvlies was wat aan de dunne kant (geen idee hoeveel, dat ben ik stomweg vergeten te vragen). Omdat ik een curretage heb gehad wil hij wel met een cameratje in de baarmoeder kijken om verklevingen uit te sluiten. Dat gaan we dus ook doen. Hopelijk is dat niet aan de orde. Anderr optie was om nog een half jaartje te proberen om zwanger te worden. Mocht het dan nog niet gelukt zijn dan kon het altijd nog.

Ik vroeg mij af of er ook meiden zijn met een dum baarmoederslijmvlies die toch zwanger zijn geraakt (met of zonder medicatie). Wil graag weten wat me te wachten stast en wat eventuele opties zijn.

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ja. Ik had ook steeds dun baarmoederslijmvlies, max 5.5mm. En toch zwanger geraakt. Het kan dus wel.

3. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Jou verhaal lijkt heel veel op die van mij. Ik heb een curettage gehad in maart en was daarna twee maanden niet ongesteld geweest(dacht ik). Mijn menstruaties duren maar max twee dagen en erg weinig. Na de curettage heb ik ook een onderzoek gehad waar ze ook met een cameraatjes hebben gekeken. Alles zag er erg mooi uit alleen baarmoederslijmvlies was maar 3,5. Ik heb Progynova 2 maanden moeten gebruiken dat was om mijn baarmoederslijmvlies te verdikken. Heeft ook wel geholpen maar nog steeds is het nu rond de 6 wat eigenlijk niet goed genoeg is voor een zwangerschap. Na de curettage ook geen zwangerschap meer gehad. Helaas heeft dit denk ik nog enkele maanden nodig om te herstellen. Wel slik ik nu extra vitamine e en drink granaatappelsap en veel natuurlijke kruiden. Maar nog is mijn menstruatie niet meer zoals het eerst was.

4. EvaElisa

EvaElisa Actief lid

23 jan 2016
    222
    0
    16
    Vrouw
    @jolein8: ahw wat fijn! Hebben jullie lang op jullie mannetje moeten wachten? Slikte je er nog iets bij?

@Beyzam: ik hoop ook heel erg dat er niks te vinden is in de baarmoeder en dat ik dan eventueel medicijnen krijg om het te verdikken. Blijf je wel onder controle bij je gynaecoloog?

5. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Nee na de pillen wel een controle gehad maar daarna eigenlijk niet meer. Je kan gewoon zwanger raken we zien je wel als je zwanger bent hebben ze gezegd.

6. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

er is iets wat baarmoederslijmvlies dikker kan maken,een natuur product.. zal het morgen opzoeken, staat hier ook ergens op de pagina...

7. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

Tarwekiemolie ...

8. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ja klopt tarwekiemolie of (synthetische) vitamine E (is hetzelfde maar goedkoper en gewoon bij de kruidvat te koop)

Heb het zelf ook gebruikt. Was diezelfde ronde zwanger. Toeval of niet.

9. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ongeveer een half jaar niet gemenstrueerd. Uiteindelijk bij de gynaecoloog vertelde zij mij dat dit kwam omdat mijn baarmoeder slijmvlies zo dun is dat het bijna niet aanwezig was. Ik was niet bezig met zwanger worden, maar 3 maanden later was ik het toch. Door de pil heen zelfs.

10. EvaElisa

EvaElisa Actief lid

23 jan 2016
    222
    0
    16
    Vrouw
    Wat fijn om ook positieve verhalen te horen! Ik had inderdaad ook al gelezen over tarwekiemolie en wil dat wel gaan proberen. Baat het njet dan schaad het niet. Ik hoop gewoon heel erg dat er niks aan verklevingen te zien is en dan zien we wel weer verder wat de dokter zegt.

11. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb voor de zwangerschap van m'n zoon 4 miskramen gehad. Veel onderzoeken gehad maar daar kwam niks uit wat een zwangerschap tegen hield en waarom het al 4x mis was gegaan. Lang verhaal kort te maken: mijn menstruatie was altijd maar max 2 en een halve dag waarvan maar een halve dag wat heviger. Er is nooit onderzocht hoe dik mijn baarmoederslijmvlies was maar ook ik had het idee dat dit te dun was bij mij waardoor de innesteling niet goed ging. Ik ben tarwekiemolie gaan slikken en anderhalve maand later was ik zwanger van m'n zoon.

(We willen heel graag een broertje of zusje voor m'n zoon. Eerst alleen foliumzuur geslikt en weer een miskraam gehad een paar maanden geleden. Toen 10 dagen geleden m'n menstruatie maar anderhalve dag was dacht ik weer aan de tarwekiemolie. Ben dus weer begonnen met slikken. Ben heel benieuwd of het nu ook weer een positieve invloed heeft!)

12. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
  13. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik heb clomid geslikt om zwanger te worden, maar dat was ivm slechte, late eisprong. Clomid kan ook nog eens zorgen voor een dunner baarmoederslijmvlies, maar voor clomid, was het ook steeds maar tussen 4.5 -5.5mm kort voor de eisprong.
    Ook maar kort en weinig ongesteld. De gynaecologen zeiden dat dit geen verband hield met een dunner baarmoederslijmvlies, maar ik weet niet of ik dat moet geloven!

Ik heb ook tarwekiemolie geslikt, maar daar werd mijn cyclus nog meer ontregeld door, baarmoederslijmvlies werd niet dikker.

Geen tips dus om het baarmoederslijmvlies dikker te krijgen, alleen dat het toch mogelijk is om ermee zwanger te worden, dus word niet ontmoedigd.

14. EvaElisa

EvaElisa Actief lid

23 jan 2016
    222
    0
    16
    Vrouw
    Ik ben echt heel blij met jullie positieve verhalen ☺ ik ben nu in afwachting van de afspraak voor het inwendig onderzoek. Dit zal in de eerste week van december gaan plaats vinden. Reuze spannend allemaal! Hopelijk geen verklevingen maar ik hou er stiekem maar wel rekening mee. Dan kan het alleen maar meevallen...

15. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Alsof ik mijn eigen verhaal lees.. Kijk maar naar mijn banner qua curretage en cyclus.. Ook ik ging na 6 maanden naar de gyn en zij constateerde ook dun baarmoederslijmvlies. Ze vertelde dat het nog wel even kon duren voordat ik zwanger zou raken. Die maand ben ik, netjes volgens het etiket, tarwekiemolie gaan slikken (De olie, niet de pillen). Maand 7 was ik zwanger! Ik ben ervan overtuigd dat het geholpen heeft. Zou het gewoon proberen, kan geen kwaad.. Elke dag een maand lang slikken..

Succes!

16. EvaElisa

EvaElisa Actief lid

23 jan 2016
    222
    0
    16
    Vrouw
    Wat goed om te horen! Dat geeft de burger moed :p nam je de olie gewoon in zonder iets er bij? Of mengde je het door bijv yoghurt? Hoor daar ook meerdere verhalen over namelijk.

17. EvaElisa

EvaElisa Actief lid

23 jan 2016
    222
    0
    16
    Vrouw
    Nou volgende week vrijdag om 7 uur (!!!!) gaan ze een kijkje nemen. Ik ben benieuwd en best zenuwachtig 🙈

Deel Deze Pagina