Zwanger worden en......op vakantie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mickey06, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb even advies nodig van jullie ;)

Wij willen in april naar Bali. We zijn al anderhalf jaar bezig met zwanger worden en er is in het ziekenhuis geen reden gevonden waarom het niet zou lukken.

Er zijn risico's aan verbonden als je zwanger naar de tropen gaat. Gelukkig hoef je op Bali niet aan de malariapillen en ook de inentingen zijn geen probleem. Maar wat zouden jullie doen?

Het risico nemen en boeken?

Liefs Mickey

2. Ik zou lekker gaan hoor! Hopelijk geeft die vakantie jullie een beetje rust, kun je er lekker van genieten en wordt het een fantastische vakantie!

3. Hummel

Hummel Niet meer actief

Ik weet niet precies wat de risico's zullen zijn, maar ik zou denk ik gewoon gaan.

Liefs Hummel.

4. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    "In het algemeen wordt gesteld dat het tweede trimester het veiligst is om te reizen. Het eerste trimester is de gevoeligste periode van de zwangerschap voor infecties en teratogeniciteit van geneesmiddelen. Tevens is het risico op een spontane abortus het grootst."

Stel dat je daar een miskraam zou krijgen...de ziekenhuizen daar schijnen niet zoals hier te zijn en er wordt aangeraden dan naar Singapore te vliegen.

Misschien sta ik er wel teveel bij stil en moet ik het gewoon laten gebeuren...

5. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Zwangerschap is ook gewoon een geldige reden om te annuleren (als je een annuleringsverzekering hebt uiteraard). Mocht je zwanger raken en je er echt niet goed bij voelen, kun je er altijd nog vanaf zien!

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik wou het net zeggen Joycie. Annuleren is gewoon een optie als je in verwachting bent.

Gewoon lekker op vakantie gaan. Tuurlijk is het eerste trimester het gevoeligste, maar je kan jezelf ook niet op een stoel binden toch?

Groetjes,
    Elvira

7. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ja, precies. En dit zijn JUIST het soort vakanties die je met een kleintje niet zo snel zal doen. Dus ik zou het ervan nemen zolang het kan!

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Gewoon lekker gaan hoor. :)

9. ik ga ook in april. ik weet nog niet wat ik ga doen mocht ik zwanger zijn dan. maar heb ook een annuleringsverzekering.

ik zou boeken hoor! voordat je spijt krijgt dat je het niet hebt gedaan!

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Tot welke maand kun je eigenlijk nog reizen (autovakanties?).

Wij hebben voor begin oktober geboekt in Duitsland. Nou weet ik dat de ziekenhuizen daar heel goed zijn dus ik maak me er niet al te veel zorgen om.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Grappig zeg wij gaan in juni ook naar Bali en hebben vandaag te horen gekregen dat de boeking definitief is. Wij zijn ook al ruim 2 jaar bezig om zwanger te worden en laat het allemaal maar op me afkomen. Mocht je eventueel niet kunnen vliegen medisch gezien heb je toch annuleringsverzekering?

Meid lekker boeken en genieten van je vakantie. Nu heb je nog geen kleintje en doe je zoiets eerder.

gr vruchtje

Deel Deze Pagina