Vreselijk onregelmatige cyclus. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miss Saxobeat, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Saxobeat

Miss Saxobeat Niet meer actief

Ha dames,

Enkele maanden geleden besloten mijn vriend en ik te stoppen met de pil, erg spannend en leuk! Omdat ik voordat ik de pil slikte, erg onregelmatig ongesteld was, was ik bang dat ik nu ook een onregelmatige cyclus zou hebben. Helaas is dat ook zo. Eerste cyclus duurde 42 dagen, tweede cyclus ruim 60 dagen. Baal hier enorm van omdat ik bang ben dat wij hierdoor veel langer op een kindje zullen moeten wachten.

Wie heeft er nog meer last (gehad) van een lange en onregelmatige cyclus? Vooral succesverhalen zijn welkom, dan krijg ik hopelijk weer wat meer vertrouwen!

2. Chans

Chans Actief lid

16 aug 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook heel onregelmatig. Begin dit jaar gestopt met de pil, vanaf mei mn cyclus bijgehouden. Niet om heel vrolijk van te worden: 82 & 28 dagen.

Bij mijn vorige zwangerschap gestopt met de pil, normale cyclus gehad, cyclus van 50 dagen en toen was het raak. Het kan dus alsnog vrij snel, er valt alleen geen touw aan vast te knopen..

3. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Zie mijn onderschrift ook heel regelmatig. De 5 dagen "overtijd" gaan uit van 32 maar daar klopt dus ook niks van... tis echt heel irri

4. Miss Saxobeat

Miss Saxobeat Niet meer actief

Ben echt enorm jaloers op meiden en vrouwen die netjes rond de 28 dagen blijven. Het vervelende is gewoon dat je niet weet wanneer je moet gaan testen en dat het allemaal zo onduidelijk is wat je kunt verwachten. Bah, bah, bah. Als ik niet oppas word ik soms echt een beetje down...

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Het kan altijd nog regelmatig worden. Ontpillen is nu misschien ook nog het geval. Gewoon geduld hebben, hoe lastig het soms ook is! Ik heb ook onregelmatige cyclus, ook geen idee of dat door het ontpillen komt of dat het gewoon bij mij hoort.. Heb 10 jaar pil geslikt en weet niet meer hoe het daarvoor was eigenlijk. Maar het is zeker irritant om te wachten tot je ongesteld wordt grrr je weet niet waar je aan toe bent.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier een cyclus tussen de 30 en 45 dagen. Met soms een uitschieter naar 60+dagen.

Maar hier geen problemen met zwanger worden. De eerste keer was het 1e maand raak. Bij de tweede in de 3e maand (maar niet heel actief bezig). Dus het hoeft geen probleem te zijn.
    Alleen bij de uitgerekende datum is het even afwachten op de termijnecho wat de verwachte datum wordt.. De oudste werd een paar dagen naar achteren gezet. De jongste naar voren. Als je die terug rekende zat hij in een cyclus van 27 dagen. Die heb ik echt nooit, maar blijkbaar die keer toch een uitschieter naar beneden..

7. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Je geeft aan dat je aan de pil bent gegaan vanwege de onregelmatigheid? Dan ben ik bang, dat je dat nu ook weer zal hebben.

Ik ben altijd onregelmatig geweest, alleen pil en later nuvaring zorgden voor regelmaat bij mij. Intussen ben ik sinds oud/nieuw al in de 3e cyclus.. En ik was zó blij met mijn 36 dagen, vond ik al lang, maar dat zou wel te overzien zijn.. :)

Misschien als je je zorgen maakt, bij volgende langere cyclus de huisarts bellen?

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hier ook onregelmatig..
    Snap helemaal hoe je je voelt. Zó frustrerend.... :x

9. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Ik ben ook onregelmatig.. En het is echt geen ontpillen meer.. Ik ben vorig jaar oktober gestopt en nog niet raak..
    Ik word er zo wanhopig van dat het niet lukt.. :(:(

10. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor mijn zwangerschap ook erg onregelmatig ongesteld. We hebben er negen maanden over gedaan om zwanger te worden. Dit waren 6 rondes. Ook erg lange cycli dus. Ik heb om mezelf niet gek te maken getempt, zodat ik wist wanneer ik ongesteld moest worden. De laatste maand ook ovu testen gebruikt en toen was ik zwanger.

Alle veel succes!! Het kan dus echt met een langere cyclus.

Deel Deze Pagina