Hallo verloskundige, Ik lig met koorts in bed. Gewoon luchtweginfectie ofzo. Om advies van mijn vk mag ik 6 paracetamol per dag. Op internet lees je dat het zo vroeg in de zwangerschap gevaarlijk kan zijn voor ds placenta. Ze zei dat dat allemaal wel meevalt en dat er heel wat moet gebeuren wil het mislopen maar dat de koorts wel moet zakken met paracetamol. Kan ik gewoon rectaal temperaturen tijdens zwangerschap of is dat niet goed. Krijg er buikpijn van namelijk. Klopt er dan niks van de adviezen op internet. Ik ben best bezorgd om mn babe. Heb maandag termijnecho. Mocht er schade zijn van de koorts is die dan al te zien? Bedankt
Hoi Mammie1982, je mag inderdaad als het echt niet gaat paracetamol slikken. Op internet zijn ze nog eens extra voorzichtig met adviezen rondom medicatie omdat je niet weet hoe een lezer iets interpreteert. Dus ik ben het met je vk eens. Verder kan rectaal temperaturen echt geen kwaad. Het kan wel je darmen wat prikkelen, wat je baarmoeder weer kan prikkelen. Daar heb je dan misschien de pijn van. Maar dat kan geen kwaad voor de zwangerschap. en op een echo zie je geen schade van koorts. Maar maak je niet gek hoor. Een goede zwangerschap kan een luchtweginfectie of een griep echt wel aan. Beterschap. Groetjes Brigitte