Ik probeer van maart dit jaar om zwanger te worden. Tot nu toe nog niet gelukt. Eerst had ik helemaal geen duidelijkheid wat betreft mijn cyclus. Varierend tussen 28 en 42 dagen. Eerst leek het meer richting 35 dagen te gaan. De laatste 3/4 maanden meer naar 28 dagen. Ik heb eerst ovutesten gebruikt met streepjes maar daar werd ik niet echt wijs uit. Wanneer heb je nu 2 duidelijke streepjes? Ik heb met die streepjestesten denk ik wel een paar keer in de goede periode seks gehad. De laatste 3 maanden gebruik ik de smiley ovutest. Toen een hele regelmatige cyclus gehad, kon de klok erop gelijk zetten wanneer ik een smiley zou krijgen. Die dagen ook seks gehad. Nu verwachtte ik 6 december weer een smiley. 3 dagen van te voren begonnen met testen maar geen smiley/ Oke dan zou het weer een week later kunnen zijn. Dus deze week weer 3 dagen van te voren begonnen met testen. Helemaal niets. Testen zijn op, ik wacht eerst weer wanneer ik weer ongesteld word. De volgende keer maar weer meer dagen testen dan. Ik vind het best frustrerend allemaal.
Dat is het ook zeker! Het maakt het niet makkelijker als je een onregelmatige cyclus hebt. Je kan temperaturen; de dag voor je eisprong is de temperatuur meestal iets lager (0,2 graden) en dan op en na je eisprong, is die weer hoger. Als dat hoog blijft, is dat een goed teken. Daalt het weer, word je waarschijnlijk ongesteld.
Frustrerend is het zeker Kan het niet zijn dat je ei is gesprongen toen je na 3 dagen pas weer een week later bent gaan testen? Misschien dat temperatuur opnemen inderdaad een goede optie is voor je, is even wennen, maar ik vond het altijd super fijn. Wist precies wanneer m'n eisprong was. Is ook een stuk goedkoper, want al die ovulatietesten maken het een niet zo goedkope hobby Sterkte!
pretty muffin, dat zou zeker kunnen. Normaal gesproken heb ik altijd mijn eisprong op een donderdag of vrijdag. Daarom dacht ik dat het nu weer een cyclus van 35 dagen zou worden en dat het nu een week later zou zijn. Maar de cyclus kan best afwijken natuurlijk dus het kan wel. Afwachten maar weer. Misschien word ik aankomende week wel ongesteld. Het is wel lastig als het zo onregelmatig is.
aaaaaaargh die frustratie ken ik! hier ook een bizar onregelmatig cyclus. echt niks aan vast te knopen!!! zit soms echt een paar maanden tussen.. en soms ook ineens tussentijdse bloedingen ( ja wat is het dan? eisprong, innesteling of ongesteldheid) allemaal heel vaag. al een keer bij de HA geweest maar moest het afwachten van hem. Nu 5 weken geleden ongi geweest. Vorig weekend een paar druppels bloed/slijm over 3 dagen verdeeld... dus ik weet eht allemaal niet meer. Wacht het dit jaar nog af en als het nog niets wordt ga ik weer naar de dokter!
Hier ook altijd een vergelijkbare onregelmatige cyclus gehad! Heb altijd wel ovulatietesten gebruikt (althans nu voor nr2 vanaf het begin)... Kocht dan wel die met de streepjes (online) en begon dan vanaf dag 10-11 dagelijks te testen. Het is écht wel duidelijk als je een positieve test hebt, al controleerde ik dan altijd wel nog met een cb met smiley! Als je ook maar 1 dag over slaat kun je hem al gemist hebben, dus het zou zomaar kunnen dat je een positieve test zou hebben gehad in de dagen dat je niet hebt getest. Die LH-piek kan er zomaar ineens zijn namelijk en de dag erna weer afgenomen...