Baarmoederverzakking en zwanger worden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dochter2009, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Goedemorgen verloskundigen,

Gister heb ik een berichtje gepost met de vraag of ik een verzakking heb. Na bezoek aan de huisarts is jullie en mijn vermoeden bevestigd. Mijn baarmoedermond is halverwege mijn middelvinger te voelen. Morgen ga ik naar de gynaecoloog. Nu vroeg ik me af, mijn allergrootste vraag en zorg, kan ik gewoon zwanger worden en mijn kindje dragen? Mijn gezin is nog niet compleet en ik wil dolgraag nog een kindje over een jaar of 2/3. Ik hoop van jullie te horen.

ps ik ben 27 jaar, 15 maanden geleden bevallen. Kan de verzakking door de zwangerschap gekomen zijn of door 2,5 uur persen tijdens de bevalling? En waarom heeft de verloskundige dit nooit gezien of gevoeld?

Groetjes Diana

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je kunt gewoon zwanger worden. Wel is het goed om eerst te bekijken wat er precies aan de hand is en of je met therapie verbetering kunt krijgen. De verzakking kan door de zwangerschap komen. Het komt vaak eerder door de hormonen dan door het persen, door de zwangerschapshormonen verzakt de bekkenbodem altijd wat. Goede training na de bevalling kan helpen. De verloskundige kan dit niet tijdens de bevalling beoordelen, pas zo'n 6 weken na de bevalling kan er met een inwendig onderzoek iets over gezegd worden.

Mirjam

Deel Deze Pagina