Ik ben al 1 jaar bezig met zwanger worden. We (mijn man en ik) zijn beiden gezond (vorig jaar verschillende testen gedaan). We zijn beiden 29 jaar (zou oud zijn we niet eens) - We sporten beiden best vaak (4 a 5 keer per week ongeveer) - Geen overgewicht - Eten gezond (heel af en toe fastfood) - We drinken en roken niet. - Geen vruchtbaarheidsproblemen (vorig jaar getest) Het lukt gewoon niet om zwanger worden!? Ik begrijp er niets van. Ik heb het gevoel dat het iedere keer mis gaat met de innesteling. 1 min punt....ik drink 1 kopje koffie per dag en best wel veel groene thee. Hier zou het niet aan liggen toch??? Wat kan ik eraan doen om de innesteling te bevorderen? Tips? Ik heb gehoord aspirine 100 mg/80 mg, tarwekiemolie, granaatappelsap enz. Ik weet niet of dit een onzin...of dit echt zo is en wel helpt...
Ik volg een studie kruidengeneeskunde en in mijn handboek (één van de meest betrouwbare kruidenboeken die er is) staat dat bij zwangerschap het gebruik van groene thee beperkt moet worden tot maximaal 2 kopjes per dag, maar er wordt dan vooral gesproken over een risico op lager geboortegewicht en vroeggeboorte en een kans op verminderde bloedvataanleg. Als ik jou was zou ik wel proberen het drinken van groene thee te beperken. Er staat hier niets over de gevolgen voor de innesteling, maar voor de zekerheid. Wie weet helpt het.
Wat rot dat het nog niet gelukt is. Hier een paar dingen die je kunt gebruiken: - frambozenbladthee (zorgt voor goede doorbloeding bm) - combi van teunisbloemolie en tarwekiemolie - preseed of conseivevplus (zorgt voor goede bevochtiging en goede beweeglijkheid van de zaadjes - granaatappelsap heb ik ook gehoord inderdaad. Ik heb nu voor het eerst preseed gebruikt en hoor er goede verhalen over! Hoop dat het heeft gewerkt Gebruik je ovulatietesten? En hoe is je cyclus? Heel veel succes!!
Nog even verder gezocht tussen mijn studiemateriaal: - Chlorella vult tekorten (aan vitamines en mineralen) aan die belangrijk zijn bij zowel het zwanger worden als een gezond verloop van de zwangerschap. Wel preparaten van goede kwaliteit gebruiken. - Biergist doet hetzelfde maar heeft wel een aantal contra-indicaties waar rekening mee gehouden moet worden. Chlorella is veilig te gebruiken, biergist in sommige gevallen niet. - Spirulina doet ook hetzelfde en is net zo veilig als Chlorella. Ik weet alleen niet hoe makkelijk dit te krijgen is in goede kwaliteit.
Antwoord wat je niet wilt horen: je kunt niks doen. Alles wat je hoort is speculatief en niet bewezen. Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Niks gevonden en al 3,5 jaar verder. Er zit niks anders op dan te blijven proberen en anders met hulp.. succes
Dankjewel voor je tips. Ja ik gebruik CB ovulaties testen. 2 dagen krijg ik een smile te zien. Mijn cyclus is meestal 28 dagen en soms 29 dagen. Ik heb hier voor nooit van Preseed gehoord. Nogmaals dankjewel voor je tips en inhoudelijk reactie <3
Ik drink minimaal 3 a 4 kopjes Ik zal nu proberen om max 1 per dag te drinken. Dankjewel voor je reactie.
Hej, wat vervelend dat jullie al een jaar bezig zijn zonder resultaat! Dat moet erg frustrerend zijn. Het is dan ook wel Russische roulette elke maand... zelfs al ben je jong, gezond en goed vruchtbaar, kan het langer duren dan je zou willen of verwachten. Zelf heb ik er ook een jaar over gedaan, zelfde situatie als jij, maar na een jaar wel zwanger. Op het laatst ga je van alles proberen: Ik heb toen tarwekiemolie gebruikt, de maand dat ik zwanger werd. Geen idee of dat heeft geholpen, maar ik was wel mooi zwanger! Ik kon het zelf niet geloven, omdat het 'zo lang' had geduurd (al is een jaar nog goed gemiddeld! Zo voelt het voor jezelf vaak niet ). Een vriendin vertelde dat haar zus van beide kinderen ook na een jaar en een paar maanden pas zwanger was, ook niks aan de hand maar het duurde gewoon langer. Ik hoop heel erg dat je snel zwanger bent!
Aahwww super bedankt! Voor mij is het zo moeilijk omdat ik zelf heel ongeduldig ben haha Ik hield me eerst niet heel erg mee bezig maar laatste paar maanden begint het te irriteren. Ik denk de hele tijd 'waarom lukt het nou niet!'. Sommige onderzoekers zeggen dat stress het ook kan beïnvloeden en andere onderzoekers zeggen weer van niet. (ik heb wel schoolstress). Maar dan denk ik 'al die tienermoeders dan"? Al die jongeren die veel erger stress hebben dan ik? Die worden in 1x keer zwanger. Ik weet het allemaal niet meer. Maar ik ben wel dankbaar dat mijn partner en ik gezond zijn Mijn eisprong was de 17e en 18e. Dus nu nog even afwachten. Als het niet is gelukt ga ik zeker weten tarwekiemolie gebruiken en granaatappelsap. Dat kan in ieder geval geen kwaad.
Ik ben deze maand met accuunctuur gestart. Dit kan de doorbloeding in je baarmoeder verbeteren, wat helpt bij innesteling. Ook zijn er wat yoga oefeningen die de doorbloeding kunnen verbeteren. Google maar eens op fertiliteitsyoga. Verder is het altijd maar de vraag waarbij het mis gaat... Hopelijk is het gauw raak voor jullie.