Ik heb een cyclus van 39 dagen en mijn eisprong is wel na twee weken. Dus een erg lange luteale fase. Nu heb ik al twee dagen het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Een raar gevoel in m'n onderbuik, hoofdpijn en moe. Zal ik dan eindelijk zwanger zijn? Pff het duurt nog zo lang voor mijn NOD
Tja, het kan, maar het hoeft niet. Ik kan je hier geen zinnig antwoord op geven. Gooi er een testje tegen aan en je zult zekerheid hebben meid. Succes
Hmmm dan zou je lf hebben van 25 dgn...? Dat lijkt me sterk als ik eerlijk ben volgens mij is 18 al uitzonderlijk lang. Doe je ovulatietesten of temperatuur je omdat je wel zeker bent van je ei na 14 dgn? Wellicht doen jullie het op de verkeerde dagen? Ik zie wel dat je nog maar in je derde ronde zit. Ben je al lang gestopt met anticonceptie? Anders kan het ook zijn dat je lijf nog wat tijd nodig heeft om de boel goed te reguleren. Om echt zekerheid te hebben kun je natuurlijk een testje doen. Spannende dagen altijd die laatste
Je had eerder een topic geopend over de lengte van je luteale fase. Een luteale fase van 25 dagen kan niet. Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Dus de eisprong is waarschijnlijk op een andere dag dan je denkt. Succes!
Een luteale fase van 25 dagen bestaat niet. Hoe weet je zo zeker je eisprong na 14 dagen al te hebben? Hoe spoor je je eisprong op? Bij een cyclus van 39 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 21 tot en met dag 29 van je cyclus. Als je er vanuit gaat je eisprong onmogelijk rond dag 14 te hebben, heb je dus mooi op de verkeerde dagen sex en is er slechts een zeer kleine tot geen kans dat je zwanger zult worden. De klachten die je hebt, kunnen ontzettend goed bij de eisprong horen die je in de afgelopen dagen hebt gehad. Naweeën van de eisprong en dat is erg normaal.
Ik heb je volgens mij in je andere topic al een hoop info gegeven over luteale fases en dat die van jou echt te lang is. Een positieve ovu test is géén garantie dat een eisprong plaatsvindt. Daarom zou het goed zijn als je zou gaan temperaturen. Je bent daar niet meer op ingegaan, maar opent nu dit topic. Waarom reageer je niet in je andere topic, maar gaan we het nu hier weer dunnetjes overdoen?
Je zit nog maar in ronde 3, met de pil gestopt in september. Het kan zijn dat je nog aan het ontpillen bent, maar het is al wel fijn dat je een regelmatige cyclus hebt. Helaas is deze wat langer dan het gemiddelde. In je vorige topic gaf je aan dat je van alles in je buik voelde. ik denk dat het te maken had met je eisprong. Ik denk dat je banner klopt en dat je dan over 10 dagen kan testen of dat er dan ongi komt. Ik denk dat jouw eisprong rond cyclusdag 24 komt ipv cyclusdag 14, dat maakt jouw lf ook een normale lengte. Misschien kan je idd gaan temperaturen, dan weet je echt of je ovutesten kloppen en wanneer je eisprong daadwerkelijk is geweest.
Weet jij ook of ze toen een foto van haar positieve ovulatietest heeft geplaatst? En was die ook daadwerkelijk positief? (Heb dat topic gemist namelijk). En inderdaad. Een positieve ovulatietest geeft alleen een LH-piek weer, maar zegt niks over het al dan niet plaatsvinden van een eisprong. In veel gevallen vindt er nadien wel een eisprong plaats, maar dat hoeft dus absoluut niet. Maar wat ik me nu plots realiseer...... TS: heb je deze ronde ovulatietesten gebruikt? Had je deze ronde een positieve ovulatietest rond dag 14? Want aangezien je sinds september net gestopt bent met de pil, zou je deze ronde dus ook nog een kortere cyclus dan 39 dagen kunnen hebben. Het zou kunnen dat je dan deze ronde een cyclus van rond 28 dagen hebt ipv wat jij denkt 39 dagen. In dat geval zou je nu een zwangerschapstest kunnen doen.