innesteling en aanmaken Hcg

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ellen1983, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hallo,
    ik heb een vraag over de innesteling en over het aanmaken van Hcg.
    vanmorgen heb ik (op dag 39 van mijn cyclus, dus zo`n 9 dagen overtijd)
    2 vage tweede streepjes op 2 verschillende zwangerschapstesten gezien.
    hoe zit het met de aanmaak van Hcg? komt het vaak voor dat vrouwen pas positief testen als ze langer overtijd zijn?
    in oktober had ik precies hetzelfde en kreeg ik 2,5 week na de positieve test een miskraam. kan het zijn dat het vruchtje niet goed innestelt of niet goed groeit en dat je daardoor langzaam Hcg aanmaakt?
    mijn cyclus is vrij onregelmatig, maar we hebben deze ronde bijna alleen maar rond mijn ei geklust, dus ga ik echt uit van een cyclus van 30 dagen.
    hoe gaan de meeste verloskundigen hiermee om? zouden ze me een vroege termijnecho willen geven? ik ben de vorige keer ook 3 keer bij hen langsgeweest, dus ze kennen me al wel.
    ik ben erg bang voor een herhaling van de gebeurtenissen in oktober...
    ik hoop dat je wat antwoorden voor me hebt.
    groetjes Ellen

2. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    ps ik lees hier op de site dat een late positieve test vaak gevolgd wordt door een miskraam, ik word hier erg onzeker van!

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Ellen,

het kan inderdaad zijn dat je toch nog ene miskraam krijgt na een positieve test. De eerste 12 weken van de zwangerschap, met name de eerste 8, zijn het spannendst omdat dan het kindje in izjn geheel wordt aangelegd. Op zich wil de dikte van de streppjes niets zeggen over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap, maar ik kan me je ongerustheid wel voorstellen. Als ik jou was zou ik je vk vragen of het mogelijk is omdat een vroege echo bij 7-8 weken te krijgen, dan weet je al een hoop meer. Tot die tijd is het flink duimen draaien.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina