cervixslijm veranderd, nu zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mams20, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mams20

mams20 Lid

29 feb 2012
    20
    0
    0
    Almelo
    Hallo, Ik ben 20 jaar en heb een dochter van 2,5 jaar.
    Onze dochter was een ongelukje, maar nu zijn we dus wel bewust bezig voor een 2e.

Nu heb ik gelezen over de cervix slijm methode en ben mijn slijm eens in de gaten gaan houden. volgens de kalender had ik vandaag mijn eisprong moeten hebben. nu was mijn slijm eergister wat wittig en rekbaar en gister juist zo dun als water met wat dunne witte rekbare sliertjes erdoor.. ik heb wel gelezen dat dat betekend dat ik dan vruchtbaar zou zijn.. en had gister ook een paar pijnlijke steekjes is de buurt van mijn rechter eierstok, ik denk daarom dat k dus gister mijn eisprong al heb gehad! Uiteraard gister en eergister even bijgeklust en daarna een minuutje of tien blijven liggen met een kussentje onder mijn billen en mijn benen omhoog! (Erg romantisch) Maar nu was vanmorgen mijn slijm meteen weer dik gelig/ wit en niet rekbaar! Betekend dit dat ik al bevrucht zal kunnen zijn of is dit heel normaal? wat zijn jullie ervaringen met deze methode

2. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    Dit betekend dat je eisprong voorbij is. Wanneer je vaginale afscheiding dun is zit je in je vruchtbare dagen. Tijdens je piek is het zeer waterig ong 2 dagen. Daarna zal t weer droog worden en is je eisprong geweest.
    Ik zit in dezelfde periode ongeveer. Gister of vandaag heb ik mn eisprong.
    Ga er van uit dat mijn afscheiding morgen weer dikker word. Of in ieder geval droger.

3. mams20

mams20 Lid

29 feb 2012
    20
    0
    0
    Almelo
    Bedankt voor je reactie, maar mijn slijm is maar 1 dag heel dun geweest.. Kan t dikker zijn geworden door bevruchting of hoop ik nu te veel op een wondertje?

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi je kunt niet perse aan het slijm zien of jè zwanger bent. Het schijnt toe te nemen, maar vaak pas vanaf week vijf als je dus al overtijd bent. Succes met wachten

5. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Vorige ronde was het bij mij ook maar 1 dag dun...... is volgens mij geen ramp...... Ik denk dat jullie goed geklust hebben!

6. mams20

mams20 Lid

29 feb 2012
    20
    0
    0
    Almelo
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben gewoon wat ongeduldig haha, 2 weken wachten duurt nog zo lang! elke maand is er 1 te veel als je zwanger wilt worden, niet?
    Ik wacht maar omgeduldig af!;)

7. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Herkenbaar!!

Ik heb afgelopen twee dagen heel waterig afscheiding gehad met positieve ovu testen.

Eerder vanavond nega ovu test..net onder de douche ging in slijm testen en toen was niet waterig, maar kwam sliert uit. Bleef zeker twee centimeter tussen mijn vingers. Wat betekent dit?

Ik heb nu twee dagen achter elkaar geklust en wilde eigenlijk pas morgen weer..aangezien ovu test negatief was.

Wat te doen??

8. mams20

mams20 Lid

29 feb 2012
    20
    0
    0
    Almelo
    Volgens mij betekend dat, dat je nog wel in je vruchtbare periode zit, maar minder vruchtbaar dan wanneer t zo waterig is.. k heb er verder ook niet zo veel verstand van! Ik ben er nog maar net mee begonnen ik zou denk ik nog even voor de zekerheid bijklussen al zou t van gister ook nog wel in de baarmoeder moeten zitten!

9. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Dankje voor je reactie,

ik kon eht toch niet laten om te klussen haha!!

helaas vanochtend verslapen, waardoor ik vergeten ben mijn temperatuur te meten :(

succes!!

10. mams20

mams20 Lid

29 feb 2012
    20
    0
    0
    Almelo
    Ja ik kon t gister ook niet laten om te klussen ondanks dat mijn slijm alweer dik en niet rekbaar is zat mijn baarmoedermond nog vrij hoog, stond nog open rn was nog iets zachter. Vannacht(!) dus nog bijgeklust na wat aandringen bij mijn man die eigenlijk geen zin had haha, we hadden eergister ook al niet geklust en was bang dat als k niet zou klussen een kans zou mislopen hoewel t nog maar ronde 1 is. maargoed vanmorgen was mijn baarmoedermond alweer hard en dicht maar nog aardig hoog!
    Hoop natuurlijk dat k gister nog vruchtbaar was!
    Iig mag ik rond de 15e testen! Spannend!
    Jij ook nog veel succes en k zal voor je duimen!

11. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    He mams,

Ja kan nooit kwaad. De tijd na eisprong is zwaarste, dat wachten. Ik ga 17-3 testen...
    Spannend!

Succes

12. GGL

GGL Lid

9 jan 2012
    34
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen,

interessant en soms ook verwarrend hoe ons lichaam werkt he!
    Denk je het eindelijk door te hebben, gebeurd er een week later weer iets waardoor je toch gaat twijfelen.

Mijn slijm hield ik nl al langer in de gaten maar sinds deze cyclus ben ik ook op mijn baarmoedermond gaan letten..

Nu dacht ik 22 of 23 febr mijn ovulatie gehad te hebben want de 22e had ik rekbaar slijm en naar mijn idee was de 23e mijn bmm zachter.
    Uiteraard flink geklust rond die dagen.

In afwachting en van plan om 9 maart te gaan testen bemerkte ik gisteren plots een SUPER zachte bmm met kleine opening (?) en leek hij/zij ;) naar mijn idee ook wat dieper te liggen..... Ik dacht HUH!! Wanneer is nu mijn ovulatie geweest?? Vorige week of nu?
    Mijn slijm was gisteren een beetje dikker en cremig (niet rekbaar dus)...

Weet iemand wat dit betekend?
    En waar zou ik meer van uit kunnen gaan... van het rekbaar slijm of van de echt zachte bmm met kleine opening???
    Of kan het zijn dat je bmm zachter word als je zwanger bent???

Haha, ik word helemaal gestoord van al die tegenstrijdige dingen!

Alvast bedankt iedereen...

13. mams20

mams20 Lid

29 feb 2012
    20
    0
    0
    Almelo
    Ik heb werkelijk waar geen idee ik verlies ook nog steeds veel en dik wit slijm de ene dag is t rekbaar en de andere dag creme achtig en niet rekbaar dus ik snap er ook niks meer van mijn baarmoedermond ligt ook nog steeds heel hoog!

Voor de zekerheid nog wat klussen kan geen kwaad denk ik GGL

Ik had vrijdag op zaterdag nacht ook een heel drukkend gevoel boven mijn schaambeen terwijl mijn blaas leeg was en gister had ik af en toe wat steekjes in mijn baarmoeder en was t gevoellig als ik op de huid ter hoogte van mijn linker eierstok drukte.. een beetje alsof ik op een blauwe plek aan t drukken was.. wat kan dit zijn geweest? Lijkt me een beetje vroeg voor de inneateling of niet? Woensdag of donderdag mijn eisprong gehad!

14. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    @ mams, dat had ik ook! Twee dagen creme achtige afscheiding en vandaag ineens een lange sliert :| ik begrijp er ook niks meer van..:(

Deel Deze Pagina