innesteling en enorm pijnlijke tepels.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door lea331, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lea331

lea331 Lid

23 mrt 2015
    33
    0
    6
    Hoi allemaal. Ik heb een paar vraagjes.

ik heb 2 dagen geleden 'snachts 2 plopjes gevoeld in mijn baarmoeder. Na elk plopje schoot er een heel apart gevoel door me heen. Zou dit de innesteling geweest kunnen zijn? Ik heb geen innestelingsbloed gehad, maar had gelezen dat ook niet elke vrouw dat heeft. Ik was gisterochtend zo misselijk dat ik eind van de ochtend heb overgegeven.

Nu heb ik sinds vandaag enorm pijnlijke tepels. Kan ze eigenlijk niet meer aanraken. Kan dit al zo snel na de innesteling? En zijn er hier meer dames die ook alleen pijnlijke tepels hebben gehad zonder dat de borsten gevoelig waren? Ik heb af en toe wel steekjes in mijn borsten, maar kan niet echt zeggen dat ze erg gevoelig zijn. Ik heb nog nooit zulke pijnlijke tepels gehad.

ook blijf ik nu plopjes en krampjes in mijn baarmoeder houden.

Kans dat ik zwanger ben? Ik kan vrijdag op zijn vroegst testen. Heb vandaag alvast een early test van de kruidvat gehaald. Ik vind het zo spannend!

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Innesteling kan je voelen als kramp, omdat je baarmoeder reageert. Echt de innesteling van de eicel (wat je mss bedoelt met plopjes) kan je niet voelen want die is nog geen 1 mm groot. Innestelingsbloed hoeft inderdaad niet, had k ook niet :) Ik geloof niet dat je symptomen van een zwangerschap afkomstig zijn aangezien je nog ver voor je NOD zit en niet genoeg hormoon aanmaakt om bv al misselijkheid te veroorzaken of pijnlijke borsten.

Maar als je onveilige seks hebt gehad kan je natuurlijk altijd zwanger zijn! Blijft spannend

3. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Gewoon test afwachten meid.

Overigens, mijn tepels zijn op momenten ook verschrikkelijk gevoelig. Dan worden ze super hard en het voelt of alles naar die tepels trekt... niet normaal!

Ik hoop voor je dat je zwanger bent :)

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik hoop voor je dat het raak is maar symptomen zo vroeg is maar weinig gehoord. Borsten kunnen ook door je cyclus gevoelig zijn en hoe meer je er op let, hoe meer je ze voelt. Symptomen zeggen zo weinig :(
    ik zou rustig afwachten en als je menstruatie uitblijft testen. Vergeet alleen niet dat hoe meer je er mee bezig bent het ook kan zijn dat je menstruatie langer uitblijft en je lichaam je op die manier enorm voor de gek houd :( zelf ook gehad.

Succes!

5. lea331

lea331 Lid

23 mrt 2015
    33
    0
    6
    Hmm, zou mijn lichaam me dan toch voor de gek houden? Ik zat al te twijfelen of dat allemaal al wel zo snel kan.

Wat is een beetje het gemiddelde dat je klachten kan krijgen? Halverwege week 3? Of is week 4 echt op zijn vroegst?

ik wacht inderdaad de test af. Ik probeer me er al zo min mogelijk mee bezig te houden, om teleurstelling te voorkomen, maar het blijft toch spannend!

6. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik had deze maand een week na de eisprong ontzettende krampen, opgezette borsten en ook super pijnlijke tepels.
    Dacht ook dat kan haast niet anders!
    Maar helaas ben toch ongesteld geworden. Mijn lichaam hield me zwaar voor de gek.

Hoop voor jou dat dat natuurlijk niet zo is en je straks een positieve test in handen hebt! :)

7. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Sommige vrouwen krijgen last van symptomen rond de dag van hun nod. Ik kreeg zelf pas een week daarna een eerste symptoom en rond 7/8 weken meer symptomen.

8. lea331

lea331 Lid

23 mrt 2015
    33
    0
    6
    #8 lea331, 1 apr 2015
    Laatst bewerkt: 1 apr 2015
    Vandaag al 2 dagen overtijd! En temperatuur blijft 37.1.
    Heb inmiddels ook duidelijk zichtbare aders op mijn borsten.
    Maandag helaas negatief getest, maar ga het morgen weer proberen.
    Had me er maandag eigenlijk al bij neergelegd dat ik niet zwanger zou zijn, maar nu mijn maandelijkse feest nog steeds niet begonnen is krijg ik toch weer een beetje hoop.

Wat ik ook nog heb is dat ik me heel vrolijk en sterk voel, alsof ik de hele wereld aan kan! Gisteravond ineens een huilbui en daarna weer dat sterke gevoel.:D

9. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Hoi, ik ben nieuw en lees ff mee :) Ik kan zelf bijna elke cyclus mijn eisprong voorspellen, omdat dan het moment is dat ik zulke gevoelige tepels heb. Dan een paar uur tot 24u later voel ik de betreffende eierstok steken.

Sommige cycli voel ik dit niet of minder heftig, zoals afgelopen keer. Wel ben ik vrij regelmatig en vrij druk geweest met verhuizingen (ik vermoed dat hij rond de 21e maart (dag17) is geweest). Mijn NOD vermoed ik 4 april.

Maar nu het gekke, afgelopen maandag 9dpo voelde ik duidelijk een steek/trekkende pijn richting rechts onderin mijn buik. Nou komt dit mij totaal niet herkenbaar of logisch voor om op dag27 een vergelijkbare pijn te voelen als tijdens mijn ovulatie.

Heb ik nu een innesteling gevoeld? Of is mijn ovulatie voor het eerst in mijn hele leven 10 dagen te laat?

Verder rommelen mijn darmen, borsten zijn gevoelig (maar zacht), heb ik veel honger en dorst, ben moe en emo en ik plas vaak.

Sorry voor het hele verhaal, commentaar is welkom ;) Ik twijfel om morgenvroeg te testen of misschien toch nog 2 dagen te wachten i.v.m. teleurstelling (ruim een jaar aan het klussen, alleen negatief getest)

10. lea331

lea331 Lid

23 mrt 2015
    33
    0
    6
    Hoi Wanda,

Ik kan helaas geen antwoord geven op je vragen. Dit is voor mij de eerste ronde, dus ben een groentje wat dat betreft.

Wel herken ik jou klachten heel erg! Nu 3 dagen overtijd en mijn borsten zelf lijken nu ook wat te veranderen. De pijnlijke tepels heb ik nog steeds en zijn regelmatig keihard!

wanneer is jouw nod? Afhankelijk van je nod kan je een test proberen. Hou je ook je basale temperatuur bij?

11. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ik ben ook een schijterd hoor, durfde vanmorgen niet te testen, word altijd zo down van omo wit :p Ik zit op 1 dag voor nod, ik temp niet. Daar zag ik ook niet zoveel nut in, omdat ik al mijn eisprong heb kunnen bepalen (dag16-17 meestal). Nooit geweten dat een innesteling er ook mee op te sporen was :p

Maar heel opvallend hoe warm ik ben/me voel. Het viel mijn vriend 2-3dagen geleden op, zo van, wat voel jij warm! Wat ik ook vooral heel maf vind, is mijn gevoelige borsten en tepels, die vaker hard en pijnlijk zijn rond deze tijd. Maar nu wel gevoelig, maar zacht aanvoelen. Ook word ik hongerig wakker, terwijl ik echt een problematische ontbijter ben :p En soms moet ik rennen naar het toilet, omdat ik dan zo nodig moet en bijna in mijn broek plas haha

Dus nog ff in spanning. Ben nu nog wat bang voor het symptomen-willen-voelen. Ook erg bang voor een eerste zwangerschap, die mogelijk niet goed verloopt.

Morgen dus nod, als mn geduld het toelaat zal ik morgenvroeg gaan testen. Heel misschien red ik dat niet en doe ik het eerder :p Mocht het dus niet raak zijn deze ronde, ga ik denk ik toch maar tempen volgende ronde :D

12. lea331

lea331 Lid

23 mrt 2015
    33
    0
    6
    Ooh, haha! Ik snap je heel goed! Heb op mijn nod en vandaag negatief getest...
    Niet alleen de eisprong en de innesteling zijn ermee te zien, ook of je menstruatie eraan komt. Dan zakt je temperatuur weer.

Dat zijn inderdaad wel duidelijke kwaaltjes! Ik denk dat je toch het beste kan testen. Als je menstruatie, ondanks een negatieve test, toch uitblijft, kan je eind van de week nog een keer testen.

Mag ik vragen waarom je bang bent dat de eerste zwangerschap niet goed verloopt?

ik ga zondag weer testen en dinsdag ook weer. Als ik dan nog steeds geen maandelijks feest heb gehad en nog steeds negatief test, maak ik een afspraak bij de huisarts. Kan het me bijna niet voorstellen dat de menstruatie meer dan een week uitblijft bij alleen het idee dat je zwanger bent?

Ik heb sinds gister het gevoel alsof mijn borsten in de weg zitten. Heb van mezelf al wel redelijk grote borsten, maar nooit het gevoel gehad dat ze in de weg zaten. Zijn niet gevoelig, maar lijken wel wat gezwollen.
    Normaal gesproken ben ik helemaal gek van chocolate chip cookies en kan ik er bijna niet vanaf blijven. Nu heb ik er maar 1 nodig en dan heb ik er wel weer genoeg van.

Wat is het spannend he! Ik duim voor een positieve test voor je!

13. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ja net dus omo wit getest :(
    die angst is voor mij iets logisch, niet te blij willen worden, omdat het misschien niet zo mag zijn.
    Net weer iets vreemds, tepelvocht, bruin drupje uit beide kanten (weird). Buik blijft rommelen, maar allesbehalve menstr.krampjes. Ik ga sowieso proberen te wachten tot zondag, heb namelijk nog maar 1 test liggen en als menstruatie niet zaterdag of zondag komt, dan ben ik pas overtijd ;)

Ben gewoon hartstikke ongeduldig en emo om niks al 2wkn, moe, spierpijn pffff

Naja we zien wel, ik duim ook voor jou ;)

14. Mywish2014

Mywish2014 Bekend lid

17 okt 2014
    725
    0
    0
    Limburg
    Vorige maand gehad en niet zwanger nu voelde ik bijna niks en ben ik echt zwanger je lichaam kan je voor de gek houden hoor ik spreek uit ervaring

15. lea331

lea331 Lid

23 mrt 2015
    33
    0
    6
    Wanda, ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt! Dat scheelt een hoop emogevoelens en spanning.

Mywish, was je toen ook meer dan een week overtijd? Heb namelijk ergens gelezen dat je wel een aantal dagen overtijd kan zijn, maar dat de menstruatie niet helemaal uit kan blijven als je alleen denkt dat je zwanger bent.

ik heb ook opgezocht wat er nog meer aan de hand zou kunnen zijn waardoor mijn menstruatie weg zou blijven, maar het er met mijn vriend over gehad en herkennen verder niks. En gelezen dat er vrouwen waren die met 8 weken pas positief testten.
    Mijn temperatuur blijft nog steeds schommelen tussen 37.0 en 37.2. Normaal zou ik rond de 36.4 zitten. Moet denk ik echt de afspraak met de huisarts afwachten. Zou dan 5+2 zijn en als ik niet zwanger ben, dan wil ik toch ook wel heel erg graag weten wat er dan aan de hand is.

We wachten maar af!

16. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Die temperatuur he, daar heb ik de laatste dagen veel over gelezen. Ben zelf begonnen vanmorgen en dat bevestigde mijn warme gevoel, 37,6 dus.

Ik ga dit nu elke ochtend doen, want het scheelt me weggegooid geld voor een test als ik al lage temp heb :p

Vooralsnog afwachten dus, ik duim mee ;)

17. JustMe88

JustMe88 Lid

14 mrt 2015
    54
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik had ook gevoelige tepels al voor m'n Nod. Normaal heb ik daar geen last van.. 1dag na m'n Nod heb ik een Kruidvat early test gedaan, maar deze was negatief.. 3 dagen later een cb deze was positief.. Waarschijnlijk een late innesteling.. Ik had wel een zeer regelmatige cyclus

18. lea331

lea331 Lid

23 mrt 2015
    33
    0
    6
    Ik had net een heel klein beetje licht roze bloedverlies. Ook ineens echt ongiekrampen. Normaal begint het bij mij echt met bruinverlies, dus ben benieuwd of het doorzet.

19. lea331

lea331 Lid

23 mrt 2015
    33
    0
    6
    De bloeding is niet doorgezet. Verwacht dat het is gekomen door ons intieme avontuur vannacht.
    Kan ik nou niet met zekerheid zeggen dat ik een positieve test moet hebben binnenkort? Heb nog nooit lichtroze bloedverlies gehad na een intiem avontuur.

Mijn borsten beginnen nou echt heel erg gevoelig en opgezwollen te worden. Ik krijg mijn jas nauwelijks meer dicht en gaat niet zonder last te hebben.

Morgenochtend weer testen!

20. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Dat klinkt best super Lea331!

Spannend hoor!

Ik doe morgen eerst tempen en als ik nog steeds hoog zit, dan testen.

Ik duim vanaf hier ;)

Deel Deze Pagina