Continu hongerig..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beebje082011, 31 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Wie herkent dit? Heb dus echt altijd honger en voornamelijk naar hartige dingen. Heb om 18.00u een complete maaltijd op en nu knort mijn maag alweer...

Moet ik hier gewoon aan toegeven? Ben echt bang dat ik dadelijk te veel bijkom want ik blijf gewoon belust. Ben pas 7 weken zwanger. Ik probeer gewoon mijn 3 hoofdmaaltijden te behouden in normale proporties maar tussendoor heb ik zo'n zin in allerlei minder gezonde dingen...

2. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Is heel normaal. Ik zit nu in de 11e week en heb het ook weer (was even minder wegens een paar weken misselijkheid) ik snoep vrijwel niet maar eet veel fruit, crackers met kaas en komkommer, groente en yoghurt. Ben er verzot op. Ik eet daarom ook niet drie maaltijden op een dag maar gewoon de hele dag door kleine beetjes. (elk uur iets bijvoorbeeld, maar dan geen grote porties zodat het evengoed overeenkomt met drie maaltijden plus drie tussendoor snacks) zo hou ik mijn honger goed in toom. Als ik dit niet zo zou doen zou ik echt misselijkmakende honger krijgen maar zo heb ik helemaal geen last meer van misselijkheid.

3. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik eet ook de hele dag door, grote maaltijden hoef ik ook niet, want dat krijg ik niet weg. Als ik toch teveel eet blijft het ook heel hoog zitten, alsof ik niet goed heb doorgeslikt.

Maar ik moet zeggen dat het bij mij nu wel minder is, mijn lichaam vraagt er niet meer constant om, wat met 7 weken inderdaad wel het geval was.

4. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde! Om de 2 uur moet ik iets eten als ik wat langer wacht gaat mijn maag knorren of word ik misselijk. Heb er ook vaak zo'n trillerig gevoel bij. Alsof ik al heel lang niks gegeten heb of suiker tekort. En ik kan echt alles eten! Hartig of zoet maakt niet uit. Heb er tot nu toe nog niet echt opgelet maar moet het wel gaan doen.. Ik zie de weegschaal in mijn hoofd al gaan :(

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Is heel normaal. Je lichaam is hard aan het werk om een veilig nestje voor je baby te maken dat vraagt veel energie en dat verbrand je dus heel snel. Je kan prima eten zodra je lichaam daar om vraagt maar eet niet wanneer dat ook niet nodig is want dan kom er van aan. Ik heb zelf ook sneller de neiging om hartige/slechte dingen te eten dan dat ik fruit pak. Ben niet zo'n fruit eter en dan is een koekje toch wel lekker.

6. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ja echt he! Had zo'n zin in friet 'savonds laat, ik moest en zou het eten... erna natuurlijk heel erg misselijk. En zo gaat het de hele dag door. Van super erge honger naar overeten en vervolgens misselijk...

7. Ik heb dat rond die termijn ook gehad! :D De eerste paar weken helemáál geen honger, toen een paar weken alleen maar eten, eten, eten en nu heb ik wel honger, maar vind ik alles stinken en niet lekker smaken, dus is hetgeen wat ik eet vrij beperkt ;)

8. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Jah! wordt er gek van, ik heb ook steeds dat misselijkheidsgevoel dat je krijgt als je honger hebt... gevoel van een lege maag, terwijl ik opeens zoveeel eet, en ik bljf maar honger houden. Ik kan het qua postuur wel hebben (ik ben juist blij met wat kilo's) maar dit gevoel de hele dag erbij vindt ik minder prettig ;)

9. ChantalvdPol

ChantalvdPol Actief lid

19 mrt 2014
    200
    0
    0
    Ik ben nu 16 weken en ik ben nog steeds erg hongerig... ik moet ook echt om de 2 uur eten :D
    Ik word af en toe gek van het feit dat ik alweer moet eten! En dan 's avonds op de bank uitbuiken, want dan heb je ineens het gevoel dat je toch best wel veel gegeten hebt die dag haha

10. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hier ook heel erg honger, zin in dingen, en dan pak ik het en staat het me weer tegen... Pfff...

Net 2 boterhammen met aardbeien op, nog geen half uur geleden, en ik heb alweer honger!
    Nu kan ik beter eten als vorige week, toen was ik echt aan het zoeken wat me beviel om te eten.
    Was namelijk hongerig en als ik dan brood wilde pakken gelijk misselijk.
    Toen dus even aan de cruesli gegaan, maar dat was ook 2 dagen.
    Nu kan ik op zich wel weer eten, maar tis wel lastig af en toe, haha.

11. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16

Wat grappig, je bent precies net zover als mij, 7weken, 2 dagen. Haha

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de eerste weken vrijwel continu gegeten, grote maaltijden werkten echt niet, ik moest echt van alles en nog wat kunnen eten de hele dag door. Dus zo'n 8 kleine maaltijdjes ofzo? Dat werkte voor mij heel goed; ik had nooit echt honger en was ook minder misselijk (want hongergevoel verergerde de misselijkheid). Ik moest wel echt letten op gezond eten, de neiging tot ongezonde snacks was erg groot ;) Maar ik heb me ook niet volledig ingehouden, soms móest ik gewoon echt iets met chocola ofzo :D

Vanaf een week of 13 werd de misselijkheid minder en de drang tot continu eten ook, nu eet ik eigenlijk weer vrij normaal, dus 3 maaltijden en 2x iets tussendoor. Alleen 's avonds vind ik eten nog wat lastig, dus dan eet ik wat minder en bv een uurtje later nog een cracker ofzo.

13. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Vorige week was ook heel hongerig is echt van alles! Toen schreef ik nog dat ik snel mijn eetpatroon moet bijstellen anders gaat het over de top! Sinds deze week zo misselijk als wat maar wel continu honger en moet dan ook echt wat eten. Ben ook misselijk van de honger steeds. Bah! Maar herkenbaar probleem dus!
    En nu heb ik ook niet meer trek in alles en wordt ik misselijk bij de gedachte van veel eten.. Maarja! Het is voor een goed doel zullen we maar zeggen! 😉
    Succes allemaal meiden!

Deel Deze Pagina