Hallo, Ik hoop dat iemand mijn klacht herkent. Ik ben 2,5 weken geleden gestopt met de pil (microgynon30). Nu heb ik sinds een week last van mn eierstokken! In het begin steekjes links en rechts, maar nu gewoon de hele dag door "pijn". Het is een beetje zeurend gevoel. Als ik op mn onderbuik druk voel ik het al, lijkt wel of ze beurs zijn! Wie herkent dit gevoel? En hoe lang hadden jullie daar last van?
het kan zijn dat dit een rijping is.. en een groeispurt maakt.. als het goed ia is dit na 3dagen wel minder al dan niet over
Hmm, uiteraard gaat de boel daar nu weer werken. Pil heeft eisprong immer onderdrukt. Rijping van eitjes duur minimaal (gemiddeld) zo'n 2 weken. Ik zou het nog even afwachten. Als je het gevoel hebt dat het fout zit of erge twijfel; bel even de huisarts.
@MinnieM bedankt voor je antwoord. Dat wist ik niet dat de rijping zo' 2 weken duurt. Ik denk ook wel dat het puur "ontpillingsverschijnselen" zijn, maar vind het nu zo lang duren! Vanochtend ook, zelfs zitten moet ik rustig aan doen anders doet het gewoon zeer! Ik ben benieuwd of iemand hier ook zo lang last van gehad heeft! Uiteraard ga ik naar de huisarts als ik het niet vertrouw maar ik ga er tot nu gewoon vanuit dat het erbij hoort
Hier had ik dat ook de eerste paar rondes en de pijn werd elke ronde wat minder maar ik weet precies welke pijn je bedoelt. Na de eisprong is die pijn zo goed als weg en volgende maand bij niet zwanger kan je er weer op voorbereiden Een kruik kan verlichting bieden