Zwanger en spinning

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Atlantis, 2 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Atlantis

Atlantis Actief lid

6 feb 2006
    134
    0
    0
    Hallo. Ik heb vandaag getest en ik blijk zwanger te zijn. Het is nog heeeel pril. Ik ben gewend één of twee keer per week te spinnen. Kan ik dat blijven doen? Het is namelijk best heel pittig; na een les ben ik behoorlijk gesloopt...

Ik doe ook een of twee keer per week callanetics en power pump (spierversterkende oefeningen etc.). Dat kan ik toch sowieso wel blijven doen?

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik heel vaak bloedverlies gehad, bruin, rood en in het begin zelfs met stolseltjes. Dat begint nu ook al weer. Ik heb ook een beetje een mestruatie-achtig gevoel, maar ik herinner me dat ik dat vorig jaar ook had. Dat kan toch ook een normaal verschijnsel zijn?

Oke, dit waren eigenlijk drie vragen, sorry ;) . Bedankt voor het antwoorden alvast!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi atlantis.

Zolang het voor jou prettig voelt mag je blijven spinnen alleen is het niet verstandig tot het uiterste te gaan. Luister goed naar je lichaam, zij geeft aan tot hier en niet verder!
    callanetics en powerpump kan je ook lekker blijven doen zolang je het nog lekker vind, Let wel op: geen rechte buikspier oefeningen!

Omdat je nu bloedverlies hebt wil ik je aanraden het even rustig aan te doen. Het komt vaker voor dat je bloedverlies hebt in de vroege zwangerschap. Door de goede doorbloeding van je baarmoedermond en door het kwetsbare kan er af en toe een adertje springen. Bij verlies van stolsels moet je even contact opnemen met je verloskundige.

Gefeliciteerd! Imke

Deel Deze Pagina