Wanneer ga je naar de huisarts om het sperma te laten onderzoeken? Moet je hier ook eerst een jaar voor bezig zijn, of doen ze dit ook op verzoek? Groetjes, Niene
jeetje, ik heb geen flauw idee. Heb je een reden om er aan te twijfelen dan? Als dat zo is zou ik gewoon de huisarts bellen. Volgens mij doen ze dan wel een test hoor, ook al ben je nog geen jaar bezig.
Bij ons werd het sperma pas onderzocht nadat we doorverwezen waren van de HA naar de gyn, niet op verzoek, maar standaard procedure om te kijken waarom het zwanger worden niet lukte
ik zou dat ook wel willen weten.. we zijn nog geen jaar bezig , maar ben zo bang dat zijn zaad slecht is, weet niet waarom, maar dat is mijn voorgevoel:S erg vervelend
Wij zijn vorige week naar de HA geweest, we hebben ons verhaal uitgelegd dat we nu bijna 10 maanden bezig zijn enz.. De HA kwam er zelf mee om het sperma te laten onderzoeken en dan vanuit daar verder kijken. Het ligt wel een beetje aan de HA denk ik, want ik hoor ook dat koppels echt 12 maanden bezig moeten zijn voordat er actie wordt ondernomen. Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar je zou wel naar je HA kunnen gaan om er over te praten.
wij waren bijna 1 jaar bezig. en zijn toen naar de ha geweest. die heeft ons doorverwezen naar het ziekenhuis op zijn sperma te laten testen. dit was goed en zijn toen doorverwezen naar de gyn. en toen met clomid zwanger geraakt omdat ik geen ei sprong had.
Ik ben na 4 maanden na de ha gegaan omdat ik maar niet ongesteld werd. Temperaturen en ovutesten wezen niks uit. Ik heb toen bloed laten prikken en mijn hormoonwaardes werden nagekeken. Alles was in orde! De ha vroeg me nog ff geduld te hebben, maar na anderhalve maand was er nog geen ongi te bekennen. Toen heeft de ha me doorverwezen na de gyn. Daar ben ik inmiddels na toe geweest en deze heeft mij onderzocht. Ik bleek geen eisprong te hebben en er is een lichte vorm van PCOS geconstateerd. Ik heb medicijnen gekregen om mijn ongi op te wekken en Clomid. Ook moest mijn vriend zijn zaad inleveren, want miss zit het probleem niet alleen bij mij maar ook bij hem. Ik moet nog wachten op de uitslag!! Ik heb geluk gehad dat de ha me gelijk wou doorverwijzen en dat al met een half jaar..