Cyclus na implanon, voel me compleet radeloos :(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Purplegates, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purplegates

Purplegates Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb op 6 februari mijn implanon hormoon staafje laten uithalen om proberen zwanger te worden, tijdens het gebruik van implanon heb ik maar 3-4 keer op 1 jaar tijd een bloeding gehad.

Op 8 februari (2dagen na het uithalen van de implanon) kreeg ik (denk ik) mijn menstruatie. Ik weet dit niet zeker omdat ik mijn maandstonden nooit heel erg fel heb gehad (meestal 1-3 max 4 dagen lang en maar weinig bloedverlies)

Sinds toen heb ik niets meer gezien.. Ben ondertussen al 36 dagen verder :(

Ik heb wel al last gehad van wat 'symptoompjes' maar heb al 4 testen gedaan (vanmorgen was de laatste) en allemaal negatief :(

Wat moet ik doen? Ik ben compleet radeloos en ben bang dat ik onvruchtbaar ben geworden of slechte eitjes heb ofzo omdat ik een drugsverleden heb gehad (tot ik begon met implanon) of dat er gewoon iets niet 'juist" is..

Ik heb er vandaag al met mn vriend over gepraat maar vind niet heel veel steun bij hem.. Hij zegt maar gewoon "maak je niet druk, het komt allemaal wel goed, je loopt te stressen om niets" enz .. Ik word er helemaal gek van..

Is er hier iemand die me kan helpen?

2. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de implanon gehad, en mijn cyclus was juist op hol geslagen (gemiddeld 15 dagen cyclus) pas sinds 2 maanden begint het weer langer te worden en zit ik nu op 21 dagen.
    Ik ken ook mensen waarbij hun menstruatie pas na 2/3 maanden op gang kwam.
    Mijn dokter deed hier niks aan , mocht het langer duren als een halfjaar moest ik terug komen.

Maar als jij je zo'n zorgen maakt zou ik gewoon even langs de huisarts gaan :)

3. Purplegates

dus eigenlijk is het net zoals ontpillen? Dit kan ook enige tijd duren.. Maar heb ik tot ik een regelmatige cyclus heb ook geen ei dan?

4. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Het is denk ik best wel logisch dat je eerste cyclussen wat van slag zijn na het weghalen van de implanon.. mijn cyclussen na einde pil sloegen ook nergens op (zie mijn signature). Grote kans dus dat het zichzelf nog wel even moet rechttrekken.
    Ik weet natuurlijk niet precies wat je verleden is, maar ik denk dat je het wel héél bont gemaakt zou moeten hebben als je eitjes niet goed meer zouden zijn.. dus ik zou me niet al teveel zorgen maken (makkelijker gezegd dan gedaan, snap ik ook!)
    En nee.. aan veel mannen heb je helemaal niets in zulke situaties, die snappen die ‘angst’ toch veel minder goed. Daarom, lekker hier je hart komen luchten dus, dat lucht echt op kan ik je vertellen!

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Een eerste cyclus van 36 dagen is niet raar hoor! kan tot enkele weken duren! als je na een half jaar nog niet ongesteld bent geweest, zou ik wel even langs de HA (okay, waarschijnlijk zou ik na 3 maanden al op de stoep staan ;))

Je lijf moet toch weer zelf alles oppakken, na jarenlang hormonen die het regelde.

Je kan wel een eisprong hebben, maar deze kan laat vallen. Je hoeft niet perse een regelmatige cyclus te hebben volgens mij, mijne varieert van 26 tot 40 dagen en heb elke maand netjes een eisprong. De ene maand moet ik gewoon langer wachten tot de eisprong dan de andere :)

6. Purplegates

Dankjewel voor de reacties allemaal! :)
    denk dat ik me gewoon wat zorgen maak om niets maaja het is toch moeilijk los te laten he
    hopen maar dat mn cyclus snel weer in orde is :)

Deel Deze Pagina