Zwanger worden en caffeine, hoe doen jullie dat?

Discussion in 'Zwanger worden' started by suzie80, Sep 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suzie80

suzie80 Bekend lid

May 14, 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Hoi meiden,

Omdat ik nu al een paar maanden bezig ben met zwanger worden, wil ik toch op bepaalde dingen (zoals voeding) een beetje gaan letten.

Nou weet ik dat caffeine niet goed is, maar hoeveel je nou echt mag is me niet duidelijk.

Had gisteren een verjaardag en heb 2 mokken koffie en bijna een liter cola light op. (dan voel ik me gelijk weer schuldig :cry: )

Ik zit nu nog voor mijn eisprong, kan het dan veel kwaad als je wat meer caffeine binnen krijgt?

Laten jullie alle caffeine staan?

Drink toch ook graag een kopje koffie, maar dan kan ik misschien beter thee nemen.

En in andere frisdranken zit daar helemaal geen caffeine in?

Ben me er wel van bewust hoor dat je nog leuk moet kunnen leven, maar een beetje rekening ermee houden kan geen kwaad, toch?

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Zolang je nog niet zwanger bent mag je alles eten en drinken lijkt mij....

3. suzie80

suzie80 Bekend lid

May 14, 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Ik heb dus ergens gehoord dat het ook bij het zwanger worden al kwaad kan.
    Maar ja, dan lijkt het me zelf meer kwaad te kunnen vanaf de eisprong.

4. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    ze zeggen dat je minder vruchtbaar bent, het zal gerust.
    Ik ben een koffie verslaafde hihih.
    Nu zijn we al vanaf mei bezig ik rook nie tdrink wel wat wijntjes ofzo.maar nogsteeds niet zwanger.
    Vorige zwanderschap rookte ik nog dat we bezig waren (gestopt met positieve test) en drong toen ook wel wat wijntjes en ik was gelijk zwanger.

Dus ja verminderd vruchtbaar? koffie roken bij mij in ieder geval niet het was juist andersom

Ik drink nu wel wat minder koffie ik houd het bij 3 a 4 kopjes drink ook verder nooit cola ofzo

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Hier gaat de vlieger niet op, dronk 6 tot 8 koppen per dag, rookte, deed gewoon alles en slikte wel foliumzuur.
    Poging 2 raak.
    Bij de oudste dito en bij de tweede waar ik overal op lette was ik ook snel zwanger (wel helaas met miskramen tussendoor).
    In mijn geval zegt het niets maar snap best als je er rekening mee wilt houden.
    Ze radden maximaal 2 koppen koffie per dag aan.
    Ik moet zeggen ik drink er nu nog steeds veels te veel!

6. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Ik dronk ook veel koffie en cola. Bij de eerste, tweede en derde poging. Volgens mij heeft het helemala geen ionvloed op je vruchtbaarheid of je moet echt heel erg veel drinken. Ik dronk ongeveer 5 koffie op een dag en 2 glazen cola. Nu ik zwanger ben lust ik het niet eens meer dus het stoppen ging vanzelf.

Share This Page