Hoe lang voor een tweede kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamanneke, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanneke

Mamanneke Lid

25 jul 2015
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn hier mama's waar het bij het eerste kindje snel raak was en bij een tweede langer hebben moeten proberen? Hoe lang hebben jullie er toen over gedaan?
    Bij ons eerste kindje was het meteen raak. Nu zijn we bezig voor een tweede kindje en zijn we juist ronde 7 gestart.

2. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.404
    1.181
    113
    Ja hier! 1e kindje in ronde 3.. 2e zwangerschap in ronde 4.. Helaas part mola dus curettage. Nu ronde 11 alweer... 😢 aankomende donderdag naar de gynae en fertiliteitarts... word het beu 😂

3. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Hier zit er ook meer tijd tussen nr. 1 en 2 dan we hadden gehoopt. Niet zozeer omdat ik niet snel zwanger raakte maar omdat ik niet zwanger bleef.

Mijn eerste zwangerschap was onbezorgd en ik had het geluk om al na een paar rondes zwanger te worden (zonder er erg veel mee bezig te zijn). Na de geboorte van ons eerste kindje waren zwangerschap 2, 3 en 4 alledrie ook in een paar rondes een feit, maar deze eindigden respectievelijk in een vroege MK, een MA en weer een vroege MK.

Na mijn laatste miskraam ben ik slechts één keer ongesteld geweest voordat het weer raak was, en gelukkig bleef het toen weer goed gaan en is in maart dit jaar ons 2e kindje geboren. Er zit uiteindelijk nog geen 3 jaar tussen onze kindjes dus dat valt natuurlijk enorm mee, maar we hadden liever nog minder tijd er tussen gehad.

Nu gaan we voor een derde kindje (we zitten in de 1e ronde nu). We hebben expres niet te lang gewacht om voor een 3e te gaan, ook vanwege onze geschiedenis met miskramen. Al hoop ik dat ons dat verder bespaard zal blijven.

Toch realiseer ik me maar al te goed wat een rijkdom het is om mama te mogen zijn van onze twee schatjes en om zo makkelijk zwanger te raken. Ik hoop voor alle dames die al langere tijd bezig zijn dat het snel raak mag zijn...soms zou ik willen dat ik een toverstafje had om iedereen die al zoveel teleurstellingen te verwerken heeft gehad ineens zwanger te kunnen toveren. *zucht*

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een dochtertje van dec 2012. Ik was van haar in ronde 2 al zwanger. Vorig jaar december besloten voor een tweede te gaan. Ik was meteen zwanger maar helaas een mk met 9 weken, daarna is het helaas nog niet gelukt om zwanger te raken.... :(

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    1e kindje 2e ronde
    2e kindje 1e ronde
    Nu zwanger van de derde, 1e ronde..

6. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Bij ons ging het steeds snel, bij alledrie.. Steeds binnen een paar maandjes zwanger.. Maar dat is luxe als ik de verhalen om me heen hoor..

7. Mamanneke

Mamanneke Lid

25 jul 2015
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amai Liz, jij bent wel heel vruchtbaar ;)

Bij ons was het bij de 1e ook in ronde 1 raak. Ik hoopte bij de tweede ook dat het heel snel zou gaan maar helaas naar ronde 7 ondertussen. Ik weet ook dat het eigenlijk nog niet lang is, maar toch vraag ik me soms af hoe het zou komen dat het nu zo lang duurt :(

8. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hier bij de eerste in ronde 2 raak en nu wachten we straks in januari 2016 alweer een jaar op een broertje of zusje. We zijn nu 9 maanden 'actief' bezig (cyclus monitoren e.d. dmv ovutesten), maar daarvoor al wel zonder anticonceptie.
    Ik word er nu wel een beetje moedeloos van, al ben ik ook dankbaar dat ik al een prachtige dochter heb.
    We gaan deze week naar de huisarts, maar verwacht niet dat er wat gedaan wordt, maar niets doen vanuit ons voelt ook niet goed.

9. Aynil

Aynil Bekend lid

16 okt 2015
    531
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Brabant
    Ik heb eerst een eerste menstruatie afgewacht en toen gaan tellen.. eerste ronde 2 en de tweede in ronde 1 nu bezig voor een 3de eerste ronde ik ben benieuwd of het weer zo vlug gaat of langer gaat duren..

10. Mamanneke

Mamanneke Lid

25 jul 2015
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat gevoel ken ik Jozefien85. Wij mogen ook super blij zijn met ons dochtertje. Maar toch zou ik zo graag een tweede kindje willen. En dan duurt het een stuk langer dan bij het eerste. We zijn pas van juni bezig dus mogen nog lang niet langs de HA. Och ja afwachten maar, elke maand opnieuw :)

11. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij was ik bij de eerste binnen 1 maand zwanger, en bij de tweede heeft het 2 jaar geduurd... pfff wat een verschil

12. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ronde 1, ronde 1. Hier geen verschil dus

13. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Herkenbaar.
    Van onze dochter in ronde 1 raak.
    Voor een brusje in ronde 4, helaas een mk..
    En nu alweer 12 rondes verder. Maandag nod.
    We zijn in augustus bij gynaecoloog geweest en 1e onderzoeken gehad. Alles was goed.
    Nu mogen we in maart weer terug als ik dan nog niet zwanger ben..

14. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Ik herken heel veel in je verhaal!
    Wij kregen in augustus 2012 ons dochtertje... Was binnen twee maanden zwanger, na het stoppen met de pil. Nu zijn we al een jaar bezig en ben ik nog niet zwanger... Ook wij staan op het punt om de eerste afspraak te maken bij de huisarts. (Morgen is mijn NOD, maar geen enkele illusie dat het ook daadwerkelijk een NOD zal zijn... oftewel; ik ga gewoon ongesteld worden.)
    Wij willen nu gewoon ook meer gaan weten zeg maar; elke maand het hopen en toch weer teleurgesteld worden, en het elke maand niet te veel hopen en toch weer verdrietig zijn... Het voelt niet langer goed om dat 'maar aan te zien'; we willen in het ergste geval ook zekerheid als er echt geen tweede meer kan komen.
    De zwangerschap van ons dochtertje was gecompliceerd; al heel vroeg zwangerschapshypertensie (vanaf week 10 medicatie; die is tot 4x toe verhoogd), groeiachterstand, te weinig vruchtwater, uiteindelijk beginnende zwangerschapsvergiftiging waarna de inleiding van de bevalling uitliep op een spoedkeizersnede omdat ons dochtertje zuurstofgebrek kreeg... Wie weet is er daar ergens nog een verband mee; kortom, wij willen 'actief' verder gaan.
    (En frustrerend dan he, dat mensen zeggen 'je moet er gewoon niet zo mee bezig zijn'?! Alsof er een uit/aan-knop is; bij iets wat je zo graag wilt...)

15. Mamanneke

Mamanneke Lid

25 jul 2015
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat niet te veel mee bezig zijn probeer ik ook elke maand. Dan denk ik, deze maand ga ik er eens niet mee bezig zijn, maar het lukt me nooit. Ik krijg het niet uit mijn hoofd.
    Deze ronde ga ik toch eens proberen zonder ovulatietesten en het forum niet te vaak op te zoeken. Hopelijk helpt het :)

16. littleus7

littleus7 Bekend lid

25 aug 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    1e kind ronde 1
    2e kind ronde 1
    3e kind ronde 1
    4e kind ronde 1
    Nu zitten we officieel in ronde 7 voor de 5e

17. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Bij de eerste ronde 20 en de tweede ronde 2. Groot verschil dus.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.988
    113
    De eerste duurde 9 mnd (met ergens halverwege een MA).
    De tweede 4 mnd.

19. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    1e: 1e ronde zwanger
    2e: 3e ronde vroege miskraam (bloeding kort na positieve test) 7e ronde vroege miskraam (bloeding kort na positieve test), 8e ronde zwanger

20. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    1e, ronde 1 terwijl ik toen toch ook PCOS had. (fert.arts zegt, je had erg veel geluk :D)
    2e, gestart okt.2014 en nu inmiddels aan de clomid :(

wow littleus, de eerste 4 dan wel een geluk zeg :) hopelijk ook snel raak voor de 5e.

Deel Deze Pagina