Hormonaal overhoop? (En is een ranzige foto toegestaan?)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ariadne, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariadne

Ariadne Niet meer actief

Ik gebruik een menstruatiecup, wat als groot pluspunt heeft dat je erg goed kunt beoordelen wat er eigenlijk allemaal uit komt. De afgelopen maanden vind ik de substantie nogal opvallend. De eerste en tweede dag van de menstruatie heb ik steevast dikke klodders rauw eiwit (ook echt de hoeveelheid van een kippenei maar dan rood), de derde dag “gewoon” wat bloed en de vierde dag spotting. Daarna is het weer over.

Die enorme klodders vind ik al gek zat, maar deze keer is het dan ook nog eens zo dat ik op dag vier (vandaag) bij het allerlaatste spoortje spotting wéér een forse klodder in m’n cup aantref.

M’n borsten zijn nog steeds pijnlijk gezwollen en blauw geaderd (normaal tweede dag menstruatie over) en m’n bekken en baarmoeder doen ook nog steeds zeer.

Nee, ik ben absoluut niet toch zwanger. :) Geen innestelingsbloeding. Voor de zekerheid nog getest gisteren en spierwit.

Maar waarom gaat dit dan zo raar? Heb het idee dat m’n hele hormoonhuishouding overhoop ligt, terwijl de royale hoeveelheid bloedonderzoeken van de afgelopen tijden beweren dat alles gewoon piekfijn in orde is...

Zoals de titel zegt; ik heb een foto gemaakt. Als ‘ie van meerwaarde zou kunnen zijn, wil ik ‘m best plaatsen maar hij is nogal ranzig, dus alleen op verzoek... :roflmao:

2. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hahaha ik werd helemaal nieuwsgierig naar de "ranzige foto" :roflmao:
    Is dat heel slecht? :oops:
    Maar ik denk niet dat het heel veel toegevoegde waarde heeft.. :D

Maar om even terug te komen op je vraag.. Kan het niet zijn doordat het bloed en slijm wat langer in je cup zit, dat het gaat "samenklonteren"? Net zoals bloed meestal gaat stollen als je het een tijdje in een cupje laat liggen.

noukie 1992 vindt dit leuk.
  3. Ariadne

Ariadne Niet meer actief

Hmmm, stollen lijkt me sterk, dan zou het vaker moeten voorkomen; gebruik m’n cup al jaren. Er is ook geen “luchtstroom” daar beneden natuurlijk.

Je nieuwsgierigheid kan ik bevatten, hoor. :roflmao:

4. Ariadne

Ariadne Niet meer actief

Vandaag nog steeds vruchtbare afscheiding zoals normaal rondom ovulatie. Ben maar begonnen met ovulatietestjes, al lijkt dat belachelijk op CD5. Zeker als je bedenkt dat ik doorgaans een cyclus van 31/32 dagen heb. :roflmao: Ik vind het maar raar. Die afscheiding, m’n borsten, en nu ook nog eens pukkeltjes.

5. Ariadne

Ariadne Niet meer actief

Om maar even het verhaal af te sluiten met een eindconclusie; het was inderdaad vruchtbare afscheiding gevolgd door inderdaad een ontzettend vroege ovulatie (CD7). Inmiddels tweede dag menstruatie na een cyclus van 18 dagen (met een LF van 12 dagen). Zo zie je maar dat een cyclus zomaar ineens compleet van de leg kan zijn. Hopelijk eenmalig...

noukie 1992 vindt dit leuk.
  6. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Wat gek zeg! Zo zie je maar.. je hormonen kunnen vreemde dingen doen. -_-

7. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Fijn dat je dat dan voor jezelf hebt kunnen verklaren ;)

Deel Deze Pagina