Wie kan mij wat meer duidelijkheid geven hoe het precies zit. Ik ben 3 Juni met de pil gestopt en heb toen de onttrekkingsbloeding gehad. Nu ben ik gisteren op 8DPO hevig ongesteld geworden, echt met behoorlijke krampen en aardig wat bloedverlies. Nu is mijn vraag: Ik heb op 26/6 een positieve ovulatietest gehad maar naar mijn weten is dit geen garantie dat je ei ook daadwerkelijk gaat springen toch? Maar krijg je zonder pil alleen een menstruatie als je ook daadwerkelijk een eisprong gehad hebt en is dit dan wel een garantie dat mijn eisprong wel geweest is? En ben je dan ook al van de pil hormonen af of blijven die alsnog wel langer in je bloed zitten? Ik probeer wat meer inzicht te krijgen hoe het nou precies zit Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Een positieve ovulatietest hoeft inderdaad nog niet te garanderen dat je ei springt. Als je dat echt heel zeker wilt weten zul je moeten gaan temperaturen. Maar daar zitten wel strikte voorwaarden aan om het zo betrouwbaar mogelijk te maken. Je bent pas net van de pil af, dus je cyclus kan nog van de leg zijn. Doktoren noemen dit vaak 'ontpillen'. Je kan trouwens ook menstrueren zonder dag je een eisprong hebt gehad. Zelf heb ik PCOS wat inhoud dat je weinig tot geen eisprongen hebt, mijn cyclussen duren dan soms ook 50/60 dagen. Kortom ik zou je lichaam even de tijd geven om in zijn ritme te komen. Weet je hoe je cyclus was voor de pil, vaak zegt dit wel was. Daarnaast kan je LF ook 8/9 dagen zijn en niet 14 dagen, dat hebben ook veel mensen, dus geen paniek! Succes!
Ook temperaturen is geen garantie helaas. Sommige meiden reageren al op een minimale progesteron schommeling, waardoor je temp een eisprong aan kan geven terwijl er niks was. Ovulatietesten reageren op een LH piek, maar ook daarna is het niet zeker of je eitje echt gesprongen is. Je kunt gewoon menstrueren als je geen eisprong hebt gehad....dat deed ik ook gewoon elke maand en had ook gewoon ons klachten. Pas na echo 's en prikken op progesteron kwamen ze er in het zkh erachter dat ik geen eisprong had. Het lichaam zit raar in elkaar Nu us het wel zo dat dit niet vaak voorkomt....in de meeste gevallen geven ovu testen en he temp precies aan of je eitje springt if gesprongen is.
Testen zijn nooit een garantie maar mijn gynaecoloog had zoiets van; als je ovulatietest positief is dan is het vaak wel zo dat er een eitje komt. Blijkbaar is het ook zo dat mensen helemaal geen LH piek hebben dus geen eisprong. Maar menstruatie kan zeker gewoon optreden zonder dat je een eisprong hebt gehad