Innesteling of extreem vroege menstruatie?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Sunn1989, Oct 2, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunn1989

Sunn1989 Lid

Oct 2, 2023
    9
    2
    3
    Female
    Hoi allen,

Recent om medische redenen zelf ervoor gekozen mijn spiraal te laten verwijderen. Wat een hell was dat trouwens.. Eenmaal eruit gelijk ontzettend blij met de beslissing. Voelde mij stukken beter!

Nu per ongeluk na de eerste menstruatie en net tijdens mijn eisprong onbeschermde seks met mijn partner gehad. De ovulatietest wees uit dat ik echt in mijn vruchtbare dagen zat. Ik dacht, nee joh zo snel raak je niet zwanger na het eruit halen..

Nou bizar genoeg na 10 a 11 dagen een bloeding, geen menstruatie, wel roodachtig en soms wat bruinig bloed. Heel lichtjes zo nu en dan 2 a 3 dagen wat minimaal bloedverlies en wat krampjes. De hele week kotsmisselijk en enorm opgeblazen.

Overal lees ik dat een menstruatie altijd 14 dagen na de eisprong is.. Dus grote twijfel, is dit een innesteling of menstruatie? Inmiddels getest, zou gister ongesteld moeten, niet dus.. Vandaag ook niet. 2 zwangerschapstesten negatief. Blijf kotsmisselijk tot maagzuur wat omhoog komt aan toe..

Wat denken jullie? As. woensdag is het een week na de bloeding, op enkele sites lees ik dat je soms dan pas begint met hcg aanmaken en je kan testen.. Of heb ik een extreem vroege menstruatie gehad die totaal anders is dan ik gewend ben? Of ben ik zwanger maar maak ik langzamer hcg aan?

Oh als extra info, vorige maand had ik m'n eisprong en precies 14 dagen later mijn menstruatie..

Benieuwd naar jullie reacties

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,224
    4,456
    113
    Female
    Wat voor ovulatietest heb je gedaan? Heb je er een foto van?

Als de misselijkheid door de zwangerschap zou komen, zou je nu echt wel positief moeten testen. De meeste vrouwen testen 2 a 3 dagen na een innesteling positief.

3. Sunn1989

Sunn1989 Lid

Oct 2, 2023
    9
    2
    3
    Female
    Onbeschermde seks op vrijdag 15 september, positieve ovulatietest op 15 en 16 september. (test gedaan na onbeschermd).

Geen foto van de test, maar was zeker positief.

Attached Files:

4. Sunn1989

Sunn1989 Lid

Oct 2, 2023
    9
    2
    3
    Female

Attached Files:

5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,224
    4,456
    113
    Female
    Positief omdat er een streep staat? Of omdat de teststreep donkerder was dan de controlestreep?

Ovulatietesten werken namelijk anders dan zwangerschapstesten. Bij een zwangerschapstest telt elke vorm van streep. Bij ovulatietesten is de test alleen positief als de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep telt deze als positief. Na een positieve test springt je ei in principe binnen 48 uur. Dus als je dag 12 een positieve test hebt, is dag 14 je eisprong en gemiddeld dag 28 je menstruatie.

Qua onbeschermde seks: ja je hebt kans op een zwangerschap. Als de bloeding van de innesteling was, zou je na 2 a 3 dagen positief moeten testen. Als de ovulatietestest echt positief was op de 16e, zou je nu wel ook echt wel een (duidelijk) positieve zwangerschapstest mogen verwachten als je zwanger bent.

6. Sunn1989

Sunn1989 Lid

Oct 2, 2023
    9
    2
    3
    Female

Hij was echt donker. De vrijdag gaf hij een lichte test (eind van de middag) de zaterdag was ie helemaal donker.

Zaadcellen kunnen dagen overleven dus de kans op zwangerschap bestaat dus wel.

Wat ik mij dan afvraag als ik niet zwanger ben, kan een menstruatie zo vroeg na ovulatie optreden? Bloeding begon dus 27 september. Het was echt geen normale menstruatie, dit was niet te vergelijken. Wellicht een bloeding door mislukte innesteling? Kan dat?

Ga woensdag nog een x testen, las ergens dat je 1 week na de innesteling soms pas positief test.

Thanks voor je reacties iig ☺

7. Marlena

Marlena Fanatiek lid

Mar 27, 2015
    1,676
    1,787
    113
    Je kunt ook gewoon tussentijdse bloedingen hebben door hormoonschommelingen. Misschien is je lichaam weer een nieuwe balans aan het vinden nu de spiraal eruit is? Je kunt gewoon een eisprong hebben en 2 weken later ongesteld worden en toch op een andere dag ineens wat bloed verliezen. Je zou natuurlijk ook zwanger kunnen zijn, maar dan zal je wel inmiddels een positieve test hebben zou ik denken...

Sunn1989 likes this.
  8. Sunn1989

Sunn1989 Lid

Oct 2, 2023
    9
    2
    3
    Female

Thanks! Dat heb ik nog nooit gehad. Voor spiraal, niets en de pil. Maar je weet nooit natuurlijk. Ik kreeg dus de 27e een bloeding, normaal zou ik gister of vandaag mijn menstruatie krijgen. Blijkbaar is dat altijd 14 dagen na de ovulatie.

9. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik had het ook nog nooit gehad of in elk geval heel lang geleden (16 jaar). Maar nu ook een tussentijdse bloeding.

Daarnaast kan je prima een kortere lf hebben dan 14 dagen hoor. Het is geen gegeven dat je 14 dagen voor je menstruatie een eisprong had. Als je lf 10 dagen is, had je 10 dagen voor je menstruatie een eiprong.

En na een spiraal kan je cyclus best even van slag zijn.

Sunn1989 likes this.
  10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,224
    4,456
    113
    Female
    Ik zie dat je aangeeft dat je menstruatie altijd 14 dagen na de ovulatie plaatsvindt, maar dat is echt een gemiddelde. Net als dat de ovulatie op dag 14 plaats vindt, dat verschilt echt per vrouw en per cyclus. Griep, jetlag, vermoeidheid, roken, alcohol, intensief sporten, stress, anticonceptie, medicijnen etc kunnen allemaal van invloed zijn op je cyclus. Ik heb meestal een ovulatie tussen dag 9 en 12 en dan 12 dagen later begint mijn menstruatie. In de ronde voor mijn zwangerschap sprong mijn ei op dag 7, de ronde daarna Spong mijn ei pas op dag 13. Er zijn ook vrouwen die hun eisprong pas op dag 18 hebben, maar wel op dag 28 ingesteld worden. Of een eisprong rond dag 20 en hun menstruatie rond dag 32.

Sunn1989 likes this.
  11. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Waarschijnlijk gewoon even een doorbraakbloeding na het verwijderen van spiraal. Ik zou de komende +/- 3 maanden gewoon even kijken hoe je cyclus hersteld. Vooral nog even niks met ovulatietesten gaan doen nu of je moet echt wekenlang daarmee bezig willen zijn. Gewoon lekker vrijen ;)

12. Sunn1989

Sunn1989 Lid

Oct 2, 2023
    9
    2
    3
    Female

Een kindje was niet de planning vooralsnog .. Twijfelde om de morningafter te slikken, maar beetje onzin als je eisprong al was. Mijn hele lichaam schreeuwde eisprong zegmaar. Wat dus kloppend was.

Nu de kans op zwangerschap aanwezig was, ben ik deels van mening veranderd. Het is sowieso welkom hoor als het al zo zou zijn.. Maar was er nog niet 100 %uit of ik mama wilde worden. Denk na deze 2 weken dat dit dus veranderd is. Maar hoeft niet direct nu of de komende maand. Hihi.

Minimensje83 likes this.
  13. SaarAmir

SaarAmir Actief lid

Oct 2, 2023
    136
    63
    28
    Female
    Accountant
    Den Haag
    na het verwijderen van mijn spiraal duurde het ongeveer een jaar voordat mijn cyclus weer normaal werd, ik had tussentijdse bloedingen, werd soms 2 keer per maand ongesteld, en soms 2 maanden niet..

Sunn1989 likes this.
  14. Sunn1989

Sunn1989 Lid

Oct 2, 2023
    9
    2
    3
    Female

Wat rot!

Hier was het echt vrij snel ongesteld na de spiraal. Binnen 3/4 weken. Huisarts gaf aan dat alles weer direct gewoon werkte. Wat vervelend voor je zeg! Een vroege lichtere menstruatie dan toch gehad denk ik afgelopen week. Maar blijf kotsmisselijk en zwangerschapskwaaltjes.

SaarAmir likes this.
  15. WWJD

WWJD Niet meer actief

Wat rot van de kwaaltjes.
    Als ze door hcg komen zal dat al duidelijk meetbaar zijn. Een test zal dan zeker goed positief uitslaan. En anders is het ws reactie op progesteron oid.

Hier na spiraal altijd weer mijn cyclus zo terug. Vloeien was wel wisselend eerste keren.

Sunn1989 likes this.
  16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Als de innesteling nu 6 dagen geleden was, zou je imiddels echt al positief moeten testen.
    Zeker omdat je zegt kotsmisselijk te zijn. Dan moet het hcg al flink hoog zijn.

Ik denk dat het je menstruatie was en welliswaar anders/lichter omdat je recent je spiraal hebt laten verwijderen.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Dan wellicht een buikgriepje?

Dat klopt helaas niet. Hcg maak je gelijk na de innesteling aan en is vanaf dag 2 heel licht meetbaar. Na 7 dagen knalt meestal de test zowat ;)

18. Sunn1989

Sunn1989 Lid

Oct 2, 2023
    9
    2
    3
    Female

Thanks, vandaag foliumzuur zuur niet gepakt. En wat blijkt. Amper misselijk. Zal het daardoor zijn gekomen?

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Kan, maar hoeft zeker niet (heb er nog niet eerder van gehoord dat iemand misselijk werd van foliumzuur).

Mag ik vragen waarom je foliumzuur slikt? Ik dacht dat een zwangerschap niet in de planning zat :)

Sunn1989 likes this.
  20. Sunn1989

Sunn1989 Lid

Oct 2, 2023
    9
    2
    3
    Female
    Ben het gaan slikken vanaf de kans dat ik zwanger kon zijn . We hadden beide een condooms vergeten dus was een oops moment achteraf.. Dus toen foliumzuur gaan slikken voor het geval dat.

Share This Page