Maagzuur 24 uur lang Tips gevraagd?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Vlnider029, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlnider029

26 apr 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 33 en 4 dagen zwanger ik heb sinds een paar dagen 24 uur last van hele erge maagzuur. Als ik buk dan kom het naar boven en moet ik braken. Nu heb ik al wat dingen geprobeerd zoals renies, cola maar het help niet. Hebben jullie misschien tips?

Groetjes

2. Vlnider029

26 apr 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Vanillevla, karnemelk, je kussen verhogen. Dat waren bij mij dé hulpmiddelen.

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    O vreselijk he, ik heb er (meestal) alleen s'nachts last van.Word dan kotsmisselijk wakker, hier helpt een rennie nog wel.
    Anders aan je VK/huisarts om bv antagel vragen?
    Volgens mij mag je dat wel hebben,anders gewoon om iets vragen.
    Ik weet dat er iets is,dacht antagel maar misschien heet het anders?
    Sterkte meid!

5. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik herken het overdag drink ik veel warme melk (koude werkt niet ) en voor de avonden gaviscon dit werkt nog het beste voor mij maar is echt zo vervelend en best pijnlijk

6. choco23

choco23 Actief lid

6 aug 2009
    155
    0
    0
    Hallo,
    ik wil je niet ontmoedigen maar ben nu 39.1 zwanger en heb het nog steeds. echt alles geprobeerd. ook antagel gehad hielp bij mij ook niet. maakt ook niet uit wat ik eet want krijg het van alles.
    veel succes! hoop dat jij wel wat vind, maar geloof dat er nog een wondermiddel uitgevonden moet worden.
    groetjes choco

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Zuivel producten helpen hier wel goed.
    Op dagen dat ik echt heel erg last heb drink ik ook niks anders dan melk of Soya..

8. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bij beide zwangerschappen heel erg gehad. En heb het nog af en toe. Gember stukjes eten of gember thee wil ook nog wel eens helpen. Op je eten letten. Niet te vet, te pittig of zuur. Ook koolzuur werkt mee.
    Antagel gebruikte ik ook heel veel.

9. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Ik gebruik ook Antagel, werkt tot nu toe het beste. Heb al Rennies geprobeerd, Graviscon en Regla PH, deze werkte allemaal maar eventjes. Ik hoop dat de Antagel nog een paar weken blijft werken (ben nu 32 weken zwanger)...

10. Vlnider029

26 apr 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames voor de tips ga het proberen.
    Heb contact gehad met de gynaecoloog en hij schrijf wat voor tegen de maagzuur kijken of dat help.

Het is vervelend maar weet waar van het kom het is voor een mooi doel.

Groetjes

11. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Bij mij werkt de vloeibare Gaviscon heel goed. mag je ook gewoon tijdens de zwangerschap gebruiken.

12. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik had laatst ook een topic hiervoor geopend (http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/393857-brandend-maagzuur-helpt-nou-echt.html, daar staan ook een aantal tips bij.

Heb ook antagel geprobeert (meer als 1 x) maar word zo misselijk van die vieze smaak dat ik dat nu echt laat staan....rennies zijn ook verwijdert inmiddels omdat ik daarvan nu ook misselijk ga worden ... pffff .... noch even doorbijten en dan hoop ik dat het snel weg is met dat vuur in mijn maag :D

13. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb er ook met goede regelmaat een paar dagen achtereen last van... Waarschijnlijk omdat de baby dan richting maag trapt ofzo.

Het enige wat bij mij helpt is een houding aannemen die ik op zwangerschapsyoga heb geleerd. Ga in kleermakerszit op een kussen zitten en leun wat achterover. Je armen achter je, leun op je gestrekte vingers. Kijk naar het plafond en blijf even zo zitten.
    Bij mij helpt het het zuur te laten zakken... Het blijft dan vervolgens even beneden. Wanneer het weer brandt, ga ik weer even in deze positie zitten... Het werkt erg ontlastend!

14. Vlnider029

26 apr 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zeer blij met jullie tips en ik ga er zeker wat mee doen!:)
    Mijn kleine uk leg met ze hoofdje naar beneden en ze beentjes naar boven, en vooral als hij druk aan het schoppen is of ze eigen uit rek merk ik dan krijg ik helemaal een overdosis maagzuur.

Meiden bedankt voor jullie reactie en succes met jullie zwangerschap.

Groetjes

Deel Deze Pagina