6e ronde... verkeerd bezig?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JoliJoy, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    We zijn nu aan ronde 6.
    Maar vraag me nu heel erg af of we wel goed bezig zijn...
    Natuurlijk is het zo dat om de dag klussen het beste is.
    Maar we hebben nu al 5 maanden ELKE dag geklust in de 5 vruchtbaarste dagen. (Volgens de app)
    Eigenlijk omdat ik ergens gelezen had dat je rond je vruchtbaarste dagen elke dag klussen moet.
    Hebben we het nu al die tijd verkeerd gedaan?
    En was ook tijdens de vruchtbaarste dagen om de dag klussen het beste om te doen?
    Baal nu echt en heb het gevoel dat we allang zwanger hadden kunnen zijn omdat we het gewoon verkeerd gedaan hebben?
    Help...

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wij hebben de hele cyclus door elke dag geklust of zelfs vaker, niet omdat het moest maar gewoon omdat we dat wilden. toch gelukt :) dat maakt niet uit. het gemiddelde ligt op een jaar. dus hoelang het ook aanvoelt, het valt nog mee.

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Het is helaas niet ongewoon om er een half jaar over te doen.
    Gebruik je ook ovu testen of eventueel temperaturen? Misschien dat je toch een later/vroeger ei hebt.

4. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Het is gewoon Russisch roulette. Een wilde gok of het wel of niet raak is. Ronde 6 valt nog mee. Zoals gezegd duurt het gemiddeld een jaar.

Wij zitten nu in ronde 45. Ik heb twee kinderen, dus kan zwanger worden. Waarom het nu zolang duurt is een raadsel...

Succes.

5. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou je idd willen adviseren om ovulatietesten te gebruiken. Want een app en de realiteit kunnen wel van elkaar verschillen. Wie weet is het dan sneller raak.

6. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Dankje voor de reacties.
    Het is niet zozeer dat ik baal omdat het nog niet raak is gewees.
    Maar wel als blijkt dat we het gewoon verkeerd aan het doen zijn... dwz elke dag in de vruchtbaarste periode.
    Vraag me af of dat niet de verkeerde methode is.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben lang niet om de dag geklust. Soms 2 dagen achter elkaar wel, dan weer een week niet. We deden het als we allebei zin hadden. Ik denk dat dat het beste werkt. Gewoon ontspannen zijn en er allebei plezier in blijven houden, geen druk erbij om per se zwanger te willen worden.

Van de eerste was ik de eerste ronde zwanger.
    Tweede zwangerschap (BBZ) in de tweede ronde.
    Deze zwangerschap de derde ronde na de BBZ.

8. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Hoezo verkeerd? Je hebt t helemaal niet verkeerd gedaan hoor ;) het is echt niet daardoor nog niet raak geweest. Elke dag rond eisprong kan prima!

9. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Pffff dankje dubbeltje. Je stelt me gerust!!!

10. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Ik snap je onrust wel hoor.. Ik ben ook altijd bang dat we t of te veel of te weinig doen! Maar het moet prima kunnen als je daarvoor om de dag hebt gedaan en rond ei elke dag! Maar je zou t natuurlijk altijd een keer anders kunnen proberen! Sowieso zijn ovulatietesten wel fijn :) als die dan donkerder wordt kan je t vanaf dan elke dag doen tot de piek voorbij is. Hopelijk mag t snel raak zijn!

11. joho31

joho31 Actief lid

17 aug 2014
    129
    1
    18
    Élke ronde in de vruchtbare week om de dag geklust. De ronde dat het raak was met behulp van ovutesten, elke dag geklust..

Geloof dat er geen goed of fout antwoord bestaat op je vraag. Je doet het wel goed hoor;)

Succes!!

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Met Het klussen alleen ben je nog niet zwanger, het is het enigste wat je er aan kunt doen om zwanger te worden, maar de rest, de bevruchting de innesteling, is gewoon mazzel hebben

Wij zijn nu ook ronde 6 beland en doen t wel netjes om de dag,en ook geen succes, dus ontspan, wel is de kwaliteit van de man iets beter om de 48 uur ipv om de 24 uur, maar nogmaals geen recept tot succes

13. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Dankjewel allemaal :)Ben wat gerustgestelder!
    We klussen gewoon door hoe de zin is.

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Inderdaad, gewoon lekker doen wanneer jullie zin hebben.
    Er is geen verkeerde manier ;)

Als je het 2 dagen voor je eisprong voor de eerste keer doet dan is de hoeveelheid zaadcellen het grootst. Deze blijven wel een dag of 3 in leven.
    De volgende dag is het nog niet aangevuld tot de max maar ook daar zitten gewoon zaadcellen in!

Het is niet alleen zorgen voor een bevruchting op het juiste moment.
    Wat er daarna gebeurd valt niet te beïnvloeden.

Hoe lang duurt het voordat je zwanger bent:
    30% van de vrouwen is binnen drie maanden zwanger
    70% is binnen een half jaar in verwachting
    80% van de vrouwen is binnen een jaar zwanger
    90% is na twee jaar in verwachting

Dus nog niet de hoop opgeven :)

15. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Het zegt idd helaas helemaal niks
    Heb je wel is ovu testen gebruikt? Zodat je weet waneer je piek is meschien is hij wel eerder of later dan je app aangeeft

Het kan wel ik maand van zwangerschap ma 2x gemeenschap

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Zolang je sex hebt en hij komt op de juiste plaats doe je het goed hoor :p

Het is een onbegrijpelijk spel van de natuur, dat zwanger worden.

Hopelijk is het deze maand raak, ik ga voor je duimen!

17. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Thanks!!!

Ik gebruikte de andere maanden inderdaad ovulatietesten en mijn piek was dan meestal 2 dagen verschil met wat de app zegt. Zo ook mijn menstruatie. Deze kwam juist 2 dagen eerder dan de app zei.
    Deze maand besloten om eens geen ovulatietesten te gebruiken om er wat minder mee bezig te zijn....

Maargoed, uit al jullie reacties hoor ik dat er eigenlijk geen methode is voor het "raak schieten". We gaan het maar gewoon doen wanneer we zin hebben. En dan zeker als ik de eisprong heb. Die ontdek ik namelijk door mijn grote hoeveelhheid cervixslijm....
    Ik hoop echt dat het deze maand raak is... zou zo'n mooi vervroegd kerstcadeautje zijn! En ook voor jullie die nog op een wondertje wachten!

18. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ik denk ook dat je het goed doet hoor! Het belangrijkste is natuurlijk dat je ook gewoon plezier erin blijft houden. Precies volgens de regels vrijen zegt ook niet alles ;).

Momenteel zit ik in ronde 2 en maak me beetje druk over het standje :p. Deze week ben ik op z'n vruchtbaarst en gisteren eindigde ik bovenop zeg maar. Nu heb ik gelezen dat je dat standje beter kan vermijden als je zwanger wilt worden. Ik maak me dan ook meteen druk: heb ik nu geen kans meer? Moet ik de komende dagen onder eindigen? Aan de andere kant heb ik ook zoiets van: die zaadcellen kunnen zwemmen en als ik geen kans maak met dit standje dan zou dit standje wel bekendstaan als voorbehoedmiddel ;). Ach ja, denk dat je ook gewoon geluk moet hebben!

19. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Herken je vraag wel heel erg hoor. Hoe vaak ik mezelf al heb afgevraagd of we het wel goed doen. En hoe langer het duurt hoe onzekerder je wordt. Want er wordt wel gezegd 'het kan een jaar duren' maar als je ziet dat anderen wel zwanger worden en jij niet, dan maakt dat je steeds onzekerder.

Ze zeggen dat in de week van je eisprong je het beste om de dag kan "klussen" en op je vruchtbare dagen elke dag. Maar denk dat het vooral ook belangrijk is om het allebei leuk te vinden en zin te hebben. Want anders komt het ook zo neer op "baby making seks"
    (en kan je zeggen dat dat na een jaar ook niet echt leuk meer is dan hoor, wij hebben het leuker buiten de eisprong dagen dan op de eisprong dagen)

20. Roodkapje88

Roodkapje88 Actief lid

18 mrt 2014
    146
    0
    16
    Helemaal eens met Appelboompje! Geniet vooral van de seks met je vriend/man. De onzekerheid snap ik, maar goed en fout is er volgens mij niet. Voorheen zaten mijn man en ik ook vooral in de "meeste effectieve standjes" te klussen, nu laten we t ook meer los en proberen we vooral te genieten. Volgens de feiten zouden wij t deze ronde op de minst efficiënte manier gedaan hebben (ik boven), maar dat wachten we wel weer af ;) We hebben t in ieder geval fijn gehad.

Dus mijn tip: geniet ervan!

Deel Deze Pagina