Frustratie van zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door brownie1992, 22 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Hoi,

Wij zijn nog niet heel lang bezig om zwanger te worden. Tenminste sinds januari nu maar mijn vriend is weinig thuis ivm werk en mijn cyclussen werken niet geweldig mee dus ronde 3 pauze gehad en nu in ronde 4 eigenlijk ronde 3 dus. Maargoed ik word zo gefrustreerd van mijn lichaam en Mn ei: dan zit het maanden op dag 18 dan maanden op dag 14. Vorige maand ineens dag 28 nu al een week donkere (net niet positieve) ovu testen dat temp ook daalt en wat stijgt en hup de temp zakt weer en test word weer lichter. Deze maand alweer 2x vorige maand gebeurde dit 3x voor dat die daadwerkelijk sprong. Ik merk dat ik er gewoon gefrustreerd van word dat het niet normaal gaat zoals het eerst altijd ging. Ik ben al jaren van anticonceptie af dus dat is het probleem niet. Nu is het grootste probleem doordat de testen elke keer oplopen komt VL van werk terug naar huis (2,5 uur rijden) en de dag erna gebeurd er Niks. Eigenlijk lopen we het ieder ronde wel een beetje mis. De gyn doet er weinig mee want he ik heb nou eenmaal een eisprong maar ik weet gewoon nooit waar ik aan toe ben-.- zo dat moest er even uit

Bijgevoegde bestanden:

2. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Hoi!
    Ik snap je frustratie erg goed. Mijn vriend en ik zijn nu anderhalfjaar bezig voor een kindje. Lopen ook bij gynaecoloog. Mijn eisprong verschilt ook echt heel erg. Normaal heb ik cyclussen tussen de 32 en 37 dagen, waarbij ik m'n ovulatiepijn goed voel. En dan denk ik dat we op juiste moment geklust hebben, blijkt ie nog later te springen dan verwacht. Ik heb laatst een HSG gehad waarbij ze kijken of mijn eileiders goed doorgankelijk zijn. M'n rechter eileider bolt eerst erg op(vandaar de erge pijn bij Ovulatie) maar dan springt ie pas echt 3 dagen later. Nu na de HSG heb ik mijn eerste korte cyclus van 30 dagen gehad. Het lichaam kan je erg in de war brengen. Van onze gynaecoloog moeten we nog een halfjaartje door proberen. Dus ik snap je frustratie echt heel goed!

3. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Hier ook altijd enorm ovulatiepijn. Afgelopen maand 3 dagen positieve ovu gehad vanaf cd 26. En toen die op 28 nog positief was was Mn ei al geweest. Dus het is ook totaal niet te plannen. Nu hebben wij niet echt geplande seks maar meneer door de weeks op de kazerne helpt niet mee -.-

4. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Altijd rot dat weg zijn,
    Hier werk ik dus 2,5 uur van huis af, en teste dan echt door ook als ik binnen sliep. En kwam er dan ook voor naar huis bij een positieve test. Nu zijn wij wel gevolgd vanwege pcos dus was het iets makkelijker schatten. En dan wisten we ongeveer wanneer manlief ook thuis moest zijn, als hij op oefening was. (Hij kwam dan extra thuis)
    Maar ook wij hebben dus wel eens rondes af moeten breken omdat of ik in een oefening zat of hij en we dus de oefening niet konden onderbreken. Dus een ronde voor jan met de korte achternaam me lichaam vol gegooid.
    Helaas zit er niks anders op, en is dit gezien het werk dan gewoon pech hebben. Maar wel zeker heel frustrerend.
    Misschien helpt het als hij 5 dagen werkt om de woensdag misschien thuis standaard te zijn savonds? Jullie het dan gezellig maken, en de vrijdag? En de zondag? Zaad kan redelijk lang overleven zo hou je het op een beetje een gemiddeld met de dagen en zit er ook niet mega veel tussen

5. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Van onze gynaecoloog mag ik geeneens meer ovulatietesten gebruiken omdat dat bij mij niet werkt? Vond het vreemd, maar ik doe 't maar niet meer haha. Nu maar op gevoel..

6. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Opzich nu met thuis zijn lukt wel hij is een maand vrij. Maar het frustreert me meer dat Mn lichaam raar doet. Zie onderstaande testen dit is vanaf cd 9 begint donker loopt weer af en Mn temp zegt dat er zeker geen ei is geweest plus ik test hierdoor 3x per dag dus gemist heb ik hem niet. Alhoewel ik heb wel weer het dagelijkse kramp gevoel zoals altijd na Mn ei. Dus ik heb echt geen idee wat er nu gaat gebeuren

Bijgevoegde bestanden:

7. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

Huh hoezo omdat het niet werkt?

8. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Omdat ik al maanden ovulatietesten gebruikt hebt, en op het juiste moment ging klussen. Maar werd toch elke keer ongesteld. Dus me LH piek is dan wel hoog, maar me ei springt toch echt pas dagen later. Daarom heeft het voor mij weinig zin. Helaas.

9. Blonde001

Blonde001 Niet meer actief

Oh wat vervelend zeg! En iets van Clomid ofzo willen ze (nog) niet geven?
    Heb je ook last van lange cyclussen?

Ik herken je frustratie zo ontzettend goed! Heb ook deze maand ovulatie testen gebruikt maar nooit een knaller en van geen streepje een licht streepje etc etc door vermoeiend en totaal NIET motiverend!

Heel je cyclus lang klussen is toch ook niet vol te houden?

10. Blonde001

Die testen kunnen je zo onzeker maken .. ik begrijp je frustratie zo foed! Zit in hetzelfde schuitje helaas :$

11. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Verschrikkelijk he. Gisteren te horen gekregen dat hij tot zaterdag avond niet thuis komt. En nu vanmorgen lopen de testen weer op. Dus ben er bang voor dat we hem weer gaan missen :/

12. Blonde001

Oh zo vervelend, dan valt het bijna niet te “plannen”. :confused:
    Apart dat de test nu weer oploopt..

13. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Nee daar hebben ze het niet over gehad. Nou ik heb meestal cyclussen tussen de 32-37 dagen. Volgens het ziekenhuis is dat nog wel regelmatig. Maar deze maand is het 30 dagen, waarschijnlijk door HSG vorige maand. Dus het is maar afwachten wat het deze maand word. Heb net een positieve ovulatietest gehad, maar was met ochtendurine dus vertrouw 't niet echt. Vanmiddag nog een keer kijken.

14. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

Ja dit is hem nu. En normaal kan hij wel naar huis savonds maar aankomende 3 dagen absoluut niet. Temp is ook flink gedaald dus deze is vanavond wel positief. Ik heb het zo gehad

Bijgevoegde bestanden:

15. Blonde001

Ah snap ik dikke knuffel voor jou!
    Wel fijn om erkenning te krijgen hier op het forum. Zo zie je maar dat zwanger worden niet altijd van het leien dakje gaat.. maar dat neemt niet weg dat het SUPER frustrerend is, en dat is nog zacht uitgedrukt..

16. Blonde001

Nou spannend, hopelijk was het toch een positieve ovulatie test voor je en kun je weer je kansen benutten:)

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.813
    9.319
    113
    Gelderland
    Deze zijn idd allemaal nog niet positief. Het lh hormoon is altijd aanwezig daardoor kan het wat schommelen.
    Hier rond dag 22 ineens echt een knaller gehad. Pikte hem er zo uit. Daarvoor ook allemaal van die niet duidelijke schommelende testen.
    Eigenlijk geeft temperaturen nog het duidelijkste beeld. Hopelijk vind je gauw je eisprong en kunnne jullie er gebruik van maken. Lijkt me heel lastig als je man veel van huis is!

18. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

Mijn eerste twee was eerste ronde 1x seks direct bom raak. Testen zijn nogsteeds niet positief maar enorme buikpijn. Hij kan vanavond toch nog langs huis dus straks kansen benutten en dan word het zaterdag avond pas weer. Maar he 72 uur levend zaad geeft meer kans als vanavond nog kan

19. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

Hier worden ze opzich echt donker en dan loopt die weer af maar tijdens die dagen zie je de temp ook dippen en stijgen en dan weer dippen dus heel vreemd

20. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Jahoor net weer getest en weer een smiley! M'n vriend en ik hebben 't afgelopen zondag gezellig gemaakt, vanavond dan nog maar een keer denk ik:oops: als mijn vriend er behoefte aan heeft.. Z'n vader is ernstig ziek,.. Ondanks dat wil hij door met onze kinderwens. Zou het afgelopen zondag dan ook genoeg zijn geweest? Anders op naar de volgende ronde.

Deel Deze Pagina