Hoi allemaal, Vorige maand was mijn eitje waarschijnlijk niet gesprongen na wel een pos ovulatietest gehad te hebben. Ongeveer een week later werd ik ongesteld zonder stolsels. Na menstruatie voelde ik groeipijn, links + rechts. Op 9dpo mocht ik voor een echo langskomen en daar werd rechts een eitje gezien van al 17mm. Links zat er een cyste (denk het niet gesprongen eitje van vorige cyclus), volgens mij 12mm, maar weet niet zeker hoe groot die was, vandaar die pijn dus links. Er werd gezegd dat de cyste tijdens de menstruatie wel zal verdwijnen. Het eitje is wel gesprongen 2 dagen daarna, maar vroeg mij af of ik nu wel kans heb op een innesteling ondanks de cyste?? Op internet kan ik alleen vinden dat er geen ovulatie plaatsvind met een cyste. Ook heb ik sinds 6 dpo bruin/roze afscheiding en menstruatiekrampjes. Zit nu op 8dpo. Ben er zo moedeloos onder na 21 rondes . Heb voor zover ik weet nog nooit een cyste gehad. Lang verhaal geworden inmiddels, maar iemand een idee??
Geen idee, maar wilde je wel even een hart onder de riem steken. Voorheen vaak met je in NOD topics gezeten, waarin de één na de ander zwanger werd en wij achterbleven met witten testen en menstruaties. Uit pure frustratie ben ik een paar maanden geleden dan ook gestopt met mezelf op NOD-lijstjes te plaatsen. Nu dan inmiddels na ronde weet-niet-eens meer-hoeveel, 19? dacht ik, toch eindelijk een positieve test. Wil je dus even laten weten dat, hoe moedeloos je er ook van kan worden, er echt nog wel hoop is. Als dat voor mij als bijna 42-jarige geldt, zal dat voor jou vast ook zo zijn Overigens lees ik regelmatig verhalen van vrouwen die met cystes gewoon zwanger worden. Die cystes schijnen dan vanzelf weer te verdwijnen. Hoop dat dat bij jou ook zo zal zijn..
2 maart je lh piek = 4 maart je eisprong en vandaag 6 dpo en dus geen 8 dpo. Je bent nog erg vroeg om positief te testen, dus ik zou zeker nog een dag of 4 wachten. Alles is nog mogelijk.
Nee, ik had op woensdag 1 maart een pos ovulatietest, donderdag 2 maart gesprongen, 3 maart temp stijging. Dan zit ik nu 8 dpo. Maar weet jij of dat kan ? Innesteling ondanks een cyste?
Ja dat kan. Temp je wel strikt volgens de regels?? Ik zag een keer dat je ook savonds laat had getempt? Of althans een waarde van 38.5 had doorgegeven. En heb je een tempkaart om te laten zien,
Savonds laat? Ik denk dat ik dat niet was met 38.5. Ik temp iedere ochtend. Voor ei altijd 36.2/36.3 Na ei altijd 36.5 en dan stijgt het naar 36.7/36.8 Vanochtend 36.7 en zit nu op 8dpo. Kan nu even geen temp kaartje toevoegen. Maar heb geen hoop meer door het bloedverlies. Heb het idee dat dit door de cyste komt.
Deze post bedoel ik. Of het bloedverlies vd cyste komt weet ik niet. Vaak komt dat door progesterondaling, maar dan zie je ook meestal je temp wat dalen
Oh wat gek haha, zie dat nu pas. Dat had 36.8 moeten zijn, in een andere topic had ik het wel goed getypt. Was wel gewoon ochtend temperatuur. Ik wacht het maar gewoon weer af. Misschien de arts vragen om weer progesteron te prikken week na eisprong volgende cyclus.
Een enkele cyste is van geen reden om niet zwanger te worden. Als je maandelijks meerdere cystes hebt van meer dan 5cm doorsnee kunnen ze invloed hebben op je vruchtbaarheid. Maar de meeste vrouwen hebben, vaak zonder dat ze het zelf weten, af en toe een cyste. Ik heb er van mijn 16e tot 22e veel last van gehad. Toen werd aangegeven dat het invloed kon hebben op een kinderwens, maar die was er toen niet. Maar dan hebben we het over cystes die echt groot zijn (formaat tennisbal) langer dan een half jaar blijven zitten etc. Die kunnen ook gevaarlijk zijn en moeten dan worden weggehaald. De meeste cystes verdwijnen vaak vanzelf. Een kleine cyste op een eierstok heeft geen effect op de innesteling.
Ik heb door mijn PCOS meerdere cystes op m'n eierstokken, maar heb niet gehoord dat dat een belemmering zou geven eigenlijk. Ik ben er sowieso al keer zwanger mee geraakt. Ik hoop zo erg voor je dat het deze maand raak is!
Met cystes kun je gewoon zwanger worden. Ik heb hele grote cystes (9 en 4cm) en ik ben in het afgelopen jaar twee keer zwanger geweest. Alle twee de zwangerschappen eindigden in een missed abortion, dat dan weer wel. Meerdere gynaecologen hebben me gezegd dat je gewoon zwanger kan worden met cystes en dat het ook geen invloed heeft op bijvoorbeeld je eicel kwaliteit. Ik twijfel weleens omdat ik zoveel pech heb gehad nu... maar ik probeer me daar maar wel aan vast te houden eigenlijk. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.