Even m'n ei kwijt!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Papallona, 14 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Moet even m'n ei kwijt! Na 1,5 jaar nog niet zwanger, afgelopen maand operatie gehad en endometriose geconstateerd. Ik hoop zo dat het lukt nu! De endometriose zat achter m'n baarmoeder en er werd verder niks geblokkeerd. Dus wat dat betreft zou er niks in de weg zitten (echter is het nog nooit gelukt). de gynaecoloog gaf wel aan dat ondanks dat de endometriose niet in de weg zit, het toch belemmerend kan werken. Ben even vergeten waarom.

We gaan nu 3 rondes zo proberen en anders beginnen met behandelingen. Eisprong is net geweest en hoop zo dat het nu een keer raak is!

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Wat vervelend zeg dat jullie al geruime tijd bezig waren voordat er Endometriose geconstateerd werd. Had je geen pijnklachten voor de operatie?

Hier een positief verhaal. Hier vermoedden ze een paar jaar geleden ook Endometriose. Wij kregen toen de tijd om via de natuurlijke weg zwanger te worden. Dit lukte niet en ik heb toen gekozen voor een operatie. Tijdens de operatie zijn ook diverse Endo-haarden weggehaald. Helaas gaven ze toen aan dat zwanger worden via de natuurlijke weg niet mogelijk zou zijn door de Endometriose.
    Uiteindelijk ben ik nu tot twee keer toe onverwachts zwanger geraakt. Geef de hoop dan ook niet op!

Ik hoop op snel een positieve test voor jullie!

3. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik ben ongeveer 8 jaar geleden al eens bij de gynaecoloog geweest vanwege pijnklachten. Zij vond toen niet nodig om verder onderzoek te doen, het hoorde er bij zei ze.
    Klachten bleven aanhouden, na een jaar bezig met onze kinderwens zijn we doorverwezen naar Fertiliteitskliniek. alle onderzoeken gedaan en afgelopen maand kijkoperatie gehad. Het is endometriose graad 1, dus op zich nog niet heel veel aan de hand. Toch maak ik me wel zorgen om dat het hierom niet lukt om zwanger te worden. Ik wil zo graag op de natuurlijke manier zwanger worden. Maar heb me er wel bij neergelegd dat als het niet lukt, we verder gaan met behandelingen

Dijn dat er bij jullie zo'n positief verhaal is. Hoe lang na de operatie wAs je zwanger? Ze zeggen dat je binnen 3 maand de meeste kans hebt omdat endometriose natuurlijk weer terug komt.

4. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Helaas hoor je nog te vaak dat er flink wat tijd overheen gaat voordat de diagnose gesteld wordt. Ik kan mij daar zo boos over maken.

Ik snap dat je graag via de natuurlijke weg zwanger wil worden, dat wil iedereen het liefst. Gelukkig is het graad 1 Endometriose, dat is positief en ook fijn dat je nu in ieder geval een diagnose hebt. Helaas komt het ook voor dat sommige vrouwen te lang blijven rondlopen en de Endometriose alleen maar erger wordt. Hier helaas ook toen het geval geweest.

Ik ben in maart 2015 geopereerd. Heb toen een spiraal gekregen en de pil. Dit werkte niet ik bleef bloeden, toen alleen de pil, toen overgestapt naar andere hormonen en in de maand november bleek ik ineens zwanger te zijn. Dit is toen helaas misgegaan.

Ik heb daarna wel weer hormonen gebruikt om de groei van de Endometriose tegen te gaan maar ik voelde het elke menstruatie heviger worden. Totdat ik dus in juni weer een positieve test had :). Ik denk dat die 3 maanden meer een voorzorgsmaatregel is. Het verschilt ook per vrouw hoe snel en op welke plek de Endometriose weer opnieuw groeit.

Deel Deze Pagina