Pijn na seks?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elance, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi dames!

Ik heb gezocht maar niet direct een gelijkaardig onderwerp gevonden dus start ik er maar ff 1.
    Wij zijn net gestart met ronde 2, vorige week dinsdag ben ik ongi geworden en gisteren heb ik daar het laatste kleine beetje van gezien. We zijn gisteren dan ook gelijk al aan de klus gegaan omdat we er gewoon zin in hadden ;)

Maar nu zit ik aan mijn bureau'tje en ik heb al de hele ochtend zo'n last van buikpijn, net alsof mijn ei gaat springen... of eigenlijk ook precies alsof ik de eerste dag ongi ben.
    Maar het zit meer aan de linkerkant terwijl ik vorige cyclus mijn ei links heb voelen springen, dus zou het nu toch rechts moeten zijn?

Het is wel te harden, omdat ik best een hoge pijngrens heb. Maar het is helemaal niet aangenaam om dit constant te hebben (het trekt niet weg, dus de pijn zit er de hele tijd en wordt soms erger en soms minder erg, maar weg gaat hij niet :()

Iemand die hier ervaring mee heeft?

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ja hoor ik voel elke maand mijn ei en ook nog een vreselijk pijnlijk ook nog. Of het perse elke maand aan de andere kant moet zijn weet ik eigenlijk niet precies.
    Maar ik kan hier wel twee a drie dagen goede last van hebben hoor en als die eenmaal gesprongen is dan trekt het ook weer weg.

Ik hoop dat het gelijk raak is voor je meid.

3. love87

love87 Lid

29 jun 2011
    26
    0
    0
    Ik lees gelijk ook even mee.

Dat ik nog aan de pil was had ik altijd tijdens mijn menstruatie heel erg veel last van mijn buik en rug. Nu dat ik de pil niet meer slik is die menstruatiepijn minder geworden maar daarvoor terug krijg ik de rest van mijn cyclus zeurderige buikbijnen heb.

4. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi dames!

Ik heb hier geen last meer van gehad, gelukkig maar! Het was precies gewoon één keer, omdat mijn lichaam misschien nog moest wennen aan ons verhoogd bedsportniveau ;)

Goed, we hebben ons uiterste best gedaan deze ronde... nu moeten we weer lang afwachten... Wat duurt dat toch lang hé!

Wat me nou wel opviel gisteren, terwijl we van elkaar aan het genieten waren tussen de lakens, dat ik toch vrij veel pijn had. Het was precies alsof hij net iets te diep zat, en de pijn trok door naar mijn heup en lies... Wat raar! Sinds een dag of 2 heb ik dikwijls zo pijnen die doortrekken naar mijn lies en mijn heupbenen...
    Tja, je kunt jezelf volledig gek maken als je wilt, maar ik vind het toch raar hoor allemaal, normaal heb ik dit niet voor :(

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #5 piccolina, 7 mei 2012
    Laatst bewerkt: 7 mei 2012
    Elance
    ik had het ook en het is een teken van infectie of endo. Ga naar de HA voor de infectie onderzoek maar als je geen rare slijm hebt en geen andere iets, dan het is misschien endo.
    Ik had het ook 1 keer nu ben ik steeds bang dat als het te dip wordt zal ik weer die pijn hebben.

Bij was was de pijn na zo'n 5-10 minuten na de seks. Ik lag nog in bed en toen begon het - het is een hele erge ongi krampen - ik voel gewoon alles binnen en baarmoeder etc, 6 paracetamols en we wilden bijna ambulance bellen maar hield mij tegen dat het nacht was en ik niet bij mijn gen. kon en dat ze gelijk gaan kijkoperatie doen. Ik lag te gillen van pijn in de armen van mijn man. Over 45 minuten ging het steeds minder en ik viel in slaap..

wat nog MIJN ENDO gekenmerkt is:
    - pijn bij dip seks ( het voelt inderdaad alsof er iets binnen is.
    - pijn soms veel soms minder bij ovulatie
    - pijn tijdens cyclus in liezen of eierstokken (soms meer soms minder soms helemaal niet)
    - pijn 1e dag van menstruatie

Het is altijd zo dat endo veroorzaakt vage pijn en pijn bij menstruatie (erge pijn) en met de conceptie pil gaat het weg of word minder..

Wat ovulatiepijn betreft links en rechts - normaal gesproken zou bij iedereen om de maand een links en rechts eierstokken gaan wisselen voor de bevruchting, maar bij de meeste werkt altijd maar 1 eierstok en de tweede doet er niks verder. Maar op moment als er is iets mis met de eierstok of die er niet is, neemt vaker de andere het boel over... het is te onderzoeken ind e ZK met behulp van echo: elke ovulatie tijd moet er echo gemaakt worden vaginaal dan zien men welke eierstok nu aan de buurt is.. maar

Deel Deze Pagina