Ovulatiepijn en zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by lili13, May 1, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lili13

lili13 Actief lid

Feb 21, 2011
    369
    276
    63
    Female
    Hoi allemaal,

Ik heb in november mijn miskraam gehad. Ik ben toen de eerste ronde dat we er voor gingen zwanger geraakt. Ik heb al een zoon en hij was een onverwacht cadeautje destijds.

Nu sinds de miskraam voel ik elke maand de weg naar de eisprong (de groei), de ene maand extremer dan de ander maar altijd wel 3 dagen, met laatste dag forse pijnklachten. Zowel links als rechts ervaar ik dit. Ik heb dit nooit gehad hiervoor. Wij zitten nu in ronde 6. Ik heb het nu weer sinds 3 dagen, nu links deze maand. Gisteren een knaller van een ovulatie test, dus hij zal vandaag of morgen wel springen. Maar ondertussen vind ik stil zitten het meest comfortabel omdat ik het dan even niet hoef te voelen. Want ik heb echt forse pijnklachten met lopen.

Nu kan ik het niet helpen dat ik langzamerhand het gevoel krijg dat er iets niet klopt en er iets mis is met mijn eitjes/ovulatie ofzo. Zijn er vrouwen hier die ook meerdere dagen deze klachten hebben en waarbij het geen invloed heeft gehad op het zwanger raken? Ter geruststelling? :oops:

2. Daydreamer1

Jul 3, 2020
    81
    28
    18
    Female
    Ik heb dit ook sinds kort. Sinds enkele maanden ook 2-3 dagen heel erge menstruatie achtige pijn wanneer ovulatie eraan komt. Eerst dacht ik dat ik ongesteld ging worden. Vroeger had ik dit nooit. Ik ben wel recent zwanger geweest, maar is jammer genoeg misgelopen. Ik wil vooral zeggen dat ik niet denk dat het invloed heeft op het wel of niet zwanger worden. Dit was mijn 5e miskraam dus die pijn staat daar ook los van.

Heel veel succes met de wachtweken! Ik duim!!

lili13 likes this.
  3. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

Sep 1, 2019
    1,430
    1,073
    113
    Female
    Ik voel elke ronde de groei van mijn ei.
    Soms erge pijn, soms minder. Ben wel gewoon zwanger geraakt na 7 rondes.

lili13 likes this.
  4. lili13

lili13 Actief lid

Feb 21, 2011
    369
    276
    63
    Female
    jeetje, dan heb je ook al flink wat achter de rug.. dankjewel voor de geruststelling! Toch fijn om het even van anderen te horen. Je hoort het erg weinig, niemand in mijn omgeving heeft er last van. En Dankje, spannende 2 weken weer voor de boeg:)

5. lili13

lili13 Actief lid

Feb 21, 2011
    369
    276
    63
    Female
    oké! Dankjewel:thumup:

6. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

Dec 31, 2020
    3,003
    2,492
    113
    Female
    Ik heb het ook. Echt enorme pijn dat ik bijna niet kan lopen. Deze ronde er zelfs van gespuugd. Ben nu 9 dpo en aan t wachten op menstruatie (of niet). Had vanochtend een echo van mn baarmoeder en eierstokken en zag er allemaal goed uit. Wel zag ze dat ik links mn eisprong had gehad want er zat wat bloed.. zou niks beteken volgens haar.

7. MamaIV

MamaIV Bekend lid

Oct 28, 2022
    659
    410
    63
    Female
    Ik had het toevallig de paar maanden voor de zwangerschap van mijn jongste ook. Ik weet ook nog goed dat ik een helse pijn had op een maandag en 2 weken later op NOD een positieve test. Zwangerschap verliep prima :). Ik denk dat de pijn niet zoveel zegt over wel/niet zwanger kunnen raken.

Hoop voor je dat het snel raak is!

Edit; ik heb die pijn nu nog steeds elke maand. Hoewel het echt heftig kan zijn, vind ik het ook handig. Ik weet exact wanneer hij springt. Het is ook meerdere keren bevestigd met een echo.

lili13 likes this.
  8. lili13

lili13 Actief lid

Feb 21, 2011
    369
    276
    63
    Female
    Hee meiden! Even een leuke onverwachte terugkoppeling. De pijn was echt erg, 3 dagen lang.
    Maar het hoeft dus inderdaad niets te betekenen want.. ik heb voor het eerst een half jaar na mijn miskraam een tweede streepje!!! Op 11dpo.

Attached Files:

JupitR, MamaIV, Pukkie1 and 1 other person like this.
  9. lili13

lili13 Actief lid

Feb 21, 2011
    369
    276
    63
    Female

Jeetje, zelfs van spugen. Dat is wel heel erg vervelend. Het lopen herken ik ook..
    ik duim voor je:) en Dankje voor je reactie. Het is bij meer vrouwen dan ik dacht dus!

10. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

Sep 1, 2019
    1,430
    1,073
    113
    Female
    Gefeliciteerd!!

lili13 likes this.
  11. lili13

lili13 Actief lid

Feb 21, 2011