Nou ik moest alweer rennen naar de wc hoor en het is toch zeker een griepje want ik ben ongesteld geworden! een dag te vroeg! dus ik ben helaas toch niet zo constand met me cyclus! Op naar de volgende ronde maar weer ... Balen...!! Ik ga voor jou extra duimen zoe! Groetjes
Gelukkig ben ik niet de enige die dat heeft hihi. Ja echt super gezellig om zo te kletsen! Je zit allemaal in hetzelfde schuitje en vrouwen begrijpen elkaar toch beter. Kan jij er goed over praten met je vriend/man? Mijn man vind het ook leuk om erover te hebben, alleen kan hij het wat makkelijker van zich af zetten. Hij heeft zoiets van; we doen wat we kunnen en voor de rest is het afwachten.... Kon ik ook maar zo denken hihi. Is zo veel makkelijker! Ik ben 21 december gestopt met de pil, de eerste keer was ik na 34 dagen ongesteld. Daarna een cyclus van 29 dagen en nu waarschijnlijk een cyclus van 39 dagen.... (mijn ei had ik 19 maart pas). Ik reken dit als de officiele 2e ronde, omdat we de eerste ronde (na het stoppen met de pil) er niet echt mee bezig zijn geweest. Ik wilde eerst mijn 1e menstruatie afwachten. Baal nu wel enorm dat ik deze keer zo'n enorme lange cyclus heb... Is dat wel normaal dat ie steeds wisselt? Ow neeeeeee lees net dat je ongesteld bent geworden BALEN!!! Zou toch wat zijn, als we allemaal ongesteld worden, dan blijft Missg nog even remie . Ik hoop dat je buikgriep snel over is!!! Ik ga er nou maar vanuit dat ik niet zwanger ben.... Ook omdat ik niet echt klachten heb... Thanks voor het duimen! Wie weet helpt het
Ja hhahaha inderdaad. Uhm ja me vriend is ook best vrij nuchter... die heeft zo iets van we zien het wel en we kunnen niet meer doen dan wat we doen en het moet allemaal geen verplichting worden. En je moet er niet zoveel en bewust mee bezig zijn zegtie . Ja klopt dit was ronde 3. ben eerste kerstdag gestopt met de pil. had toen een cyclus van 32 de tweede ronde 30 en nu dus 28. dus die van mijn schommelt ook echt behoorlijk... vind het nu best lastig hoe ik een beetje geregeld kan klussen want het komt erop neer dat ik er steeds net naast zit. Moet denk ik eerder beginnen met om de dag want meestal ga ik uit van me laatste cyclus en dan begin ik 1 of 2 dagen van te voren met klussen. dus als me ei uitgerekend op zondag is dan begin ik woensdag pas met klussen. moet eerder beginnen denk ik... wil nog niet beginnen met ovulatie testen en tempraturen enzo dan ben je er hekemaal zo bewust iedere dag mee bezig. doe jij dat wel? Groetjes
Hee minniii, balen zeg. Maar aan de andere kant ook fijn dat je van die onzekerheid af bent. Zelf heb ik na het schoonmaken (moet helaas ook gebeuren) meer last van misselijkheid. Het liefst wil ik vandaag al testen, maar heb geen zin in een teleurstelling. Ook ik vind het erg fijn om hier te praten. Mijn man vindt het ook spannend omdat ik pas sinds deze maand deze klachten heb, maar hij heeft zoiets van: we zien het wel.
Haha die nuchtere mannen, die van mij denkt net zo! Kon ik ook maar zo denken ... Hij zegt ook vaak, maak je niet zo druk, tja hoe doe je dat? hihi. Ja die van jou schommelt ook zo, vervelend he! Ik maak wel gebruik van ovutesten en temperatuur sinds deze maand ook. Ben echt een controlefreak , dit is ook het enige wat je kan doen dus doe ik het maar hihi. Ben wel blij met temperaturen, je krijgt veel meer inzicht of je ei ook echt gesprongen is. En ben op aanraden van Angel deze maand digitale CB ovu-testen gaan gebruiken, deze zijn echt super! Geen onzekerheid met die stomme streepjes . Het is heel persoonlijk of je het fijn vind om er zo mee bezig te zijn, ik krijg er wat meer "rust" van, dan weet ik wat ik of ik een ei heb gehad en hoelang mijn cyclus ongeveer zal zijn. Didi, hoop zo dat je zwanger bent!! Jij hebt dus ook al zo'n lekkere nuchtere man hihi.
Ja klopt bij schommelt ook! dat vind ik echt vervelend. Wil zelf nog niet zo met tempraturen of testen beginnen. ik denk dat me vriend ook zoiets hebt van doe dat nou nog lekker niet en wacht gewoon af. maar het is inderdaad wel handiger dat je meer inzicht hebt. Maar in preciepe heb je altijd een gesprongen ei gehad toch als je menstruatie begint? @Didi... Ja balen he! maarja ben wel van die onzekerheid af indd en we gaan gewoon door naar ronde 4 hahaha. Ja die mannen zijn zo lekker nuchter he... wou dat ik dat ook had. ik ga deze maand wel proberen minder te focussen op de vruchbare dagen berekening en gewoon anderhalve week a 2 weken geregeld te klussen zo om de 2 a 3 dagen. misschien genieten we er dan extra van en staan we er niet zo bij stil. Groetjes
Dat dacht ik eerst ook altijd, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn . Als je ongesteld wordt heb je ook kans dat je geen eisprong hebt, hoe groot deze kan is weet ik niet. Zal vast niet heel groot zijn. Misschien helpt het inderdaad om er minder mee bezig te zijn en regelmatiger te klussen! Wie weet ga ik dat ook doen, al betwijfel ik het hihi. Vind het wel knap van je!
haaj minni en zoe.. ik heb ook zo'n nuchtere vriend.. ik snap niet dat die zo rustig kan blijven.. haha.. ik heb tot nu toe nog geen ovu testen gebruikt en ook nog niet getempt.. twijfel eraan om er toch mee te beginnen omdat ik dan beter weet wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten en ben ook echt een control freak.. zit nu in ronde 2.. had van tevoren verwacht er veel minder mee bezig te zijn.. liefs, Loes
Hoi Loes, Ja je wil er niet zoveel mee bezig zijn maar het gebeurd gewoon. heb ik ook. ik denk dat als ik zo temperaturen enzo dat ik mezelf helemaal gek maak omdat je er dan bewust elke dag mee bezig bent en dat is ook niet goed. daarom wil ik er niet aa beginnen. maarja nu weet je nooit zeker of je goed geklust hebt. maar daar moet je maar van uitgaan.. @zoe... Gekkk...?!? dat wist ik ook niet... ik dacht dat je dan alijd gesprongen was zegmaar dat je daarom een bloeding kreeg. owh gek zeg dus miss heb ik wel helemaal nog geen ei gehad in die 3 rondes hahaha wie zal het zeggen. ook stom he. hahaha Groetjes
wij klussen om de dag dus dan zitten we eigenlijk altijd wel goed.. ik zou het dan meer doen om te weten wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten..
Hey Loes, Tja, mannen zijn denk ik gewoon anders dan vrouwen..... Dan komt er ook nog eens bij kijken dat wij natuurlijk van alles voelen (of denken te voelen ), daar hebben zij geen last van. Zij hoeven alleen hun "werk" te doen.... Volgens mij is elke vrouw er mee bezig zodra ze met de pil stoppen en er bewust voor gaan. Ik dacht ook, ik zie wel wanneer het raak is. Helaas is de realiteit anders . Er zit niks anders op dan gedult hebben en wachten (ik HAAT wachten!) hihi. Konden we maar in de toekomst kijken he! (of in onze buik). Waar zit jij nu in je cyclus?
@ Loes, Dat vind ik echt knap!! Klussen jullie echt de gehele maand door om de dag? Wij houden dat gewoon niet vol! het wordt dan zo verplichting en we raken geirriteerd. we hebben dat de eerste ronde gedaan en ik vond dat helemaal niks me me vriend gelukkig ook niet. het wordt bij ons zo moet-je dan. Ik vind het echt knap van jullie dat je dat kan! en dat het dan ook nog gewoon leuk blijft. Ik moet zeggen als 12 dagen achter elkaar om de dag en soms tussendoor iedere dag de liefde bedrijven dat ik mezelf ook helemaal beurs aanvoel van binnen! dus alleen daarom al gaat het daarna niet meer met plezier en hebben we echt een paar dagen rust nodig. ( vriendje lief is best behoorlijk geschapen en ik heel klein ) miss dat dit daarom voor mijn een nadeel is en ik hier last van heb. Groetjes
Ja stom he!! Heb ik ook nooit geweten!! Schijnt ook weer iets met hormonen te maken te hebben.... Lees het hier op het forum oko wel eens. Daarom ben ik zo blij met temperaturen, zodra je temp hoger blijft (0,2-0,4) is je ei ook daadwerkelijk gesprongen. Die van mij is gelukkig na de positieve ovu-test hoger geworden en gebleven! Hij daalt weer als je ongesteld word, dus ik hoop zoooooo dat ie hoog blijft . Denk dat je er wel gewoon vanuit kan gaan dat je een ei hebt gehad, wil je niet onzeker maken .
Ja ik denk ik daar ook vanuit moet gaan anders maak ik mezelf gek en omdat ik daar nog niet aan wil beginnen zou ik het toch niet zeker weten dus moet er eigelijk niet zoveel over nadenken over dat! hihihih.... Groetjes
Nee hoor, wij hebben dat ook. Voordat we zwanger wilde worden, deden we het ongeveer 1 keer per maand. Het verbaasde ons dat we afgelopen maand 5 keer geklust hebben ( rond de eisprong) afgelopen 1,5 week zelfs helemaal niets, omdat ik me niet lekker voel(de).
Ohh gelukkig! ik ging al twijfelen hahaha. Nee wij hebben wel iedere week sex, ook voor dat we stopte met de pil meestal zo 2x per week hooguit 3x per week. Nu zeker wel 1 a 2 keer per week en in de vruchtbare periode proberen we meestal om de 2 a 3 dagen. Groetjes
zit pas in ronde 2 misschien ben ik het volgende ronde wel helemaal zat begin ook niet direct na mijn menstruatie hoor.. vanaf ongeveer 1,5 week voor ik mijn ei verwacht en nog een week daarna.. het moet wel leuk blijven toch.. van een beurs gevoel heb ik gelukkig geen last.. wij vrouwen voelen inderdaad van alles en een man niet.. of we denken het te voelen ja.. haha..
Lees het net pas, om de dag hihi. Wij redden dat ook niet hoor! Wel rond eisprong, dan vaak elke dag (bang dat ik hem mis ). Merk ook wel dat het op een gegeven moment een beetje "moeten" word. Vooral aan het einde.... Gelukkig klaagt mijn man nooit . De laaste keer met mijn ei moesten we wel lachen, ik was laat thuis van mijn werk en hij moest vroeg weg (nachtdienst), dus ff snel tussendoor hihi. We zeiden tegen elkaar: voor het goede doel hihihi. Die dagen ervoor hadden we het ook al gedaan. Voordat we begonnen deden we het ongeveer 2 a 3 keer in de week, beetje gemiddeld denk ik!?
heb gelezen dat je het beter om de dag kan doen omdat de man anders niet genoeg tijd heeft om aan te vullen zeg maar.. weet niet zeker of dit waar is eigenlijk..