Naar de HA/gyn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jetaime, 10 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetaime

jetaime Actief lid

24 okt 2005
    368
    0
    16
    Hoi,

Ik heb een vraagje over mijn cyclus. In september ben ik met de pil gestopt. Na 3 ontpilcyclussen (33, 12 en 39 dagen) had ik twee keer een cyclus van 33 dagen. Dus had ik ook het gevoel dat alles wel weer zo'n beetje op orde was.

Maar nu was mijn vorige cyclus ineens 45 dagen. Wel een test gedaan na een aantal dagen overtijd, maar die was negatief. Nu zit ik inmiddels al weer op 43 dagen. Nog geen test gedaan, omdat ik verder geen symptomen heb en niet zit te wachten op een negatieve uitslag.

Voordat ik met de pil begon was ik ook onregelmatig ongesteld, maar ik weet niet meer hoe onregelmatig. Moet ik me nu zorgen maken over de lengte van mijn cyclus? Moet ik naar de HA/gyn gaan (als ik nu negatief test) en niet ongesteld word? Zou ik PCO kunnen hebben? En krijg je dat dan pas nadat je met de pil bent gestopt, want voordat ik met de pil begon (op m'n 18e) was ik wel "regelmatig" ongesteld en duurde het geen 6,5 week.

Het zijn een hoop vragen, maar op dit moment zit ik er best wel mee. Alvast bedankt voor het beantwoorden.

Liefs Steffie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Steffie,

het is niet nodig om nu naar de huisarts te gaan, maar het mag natuurlijk wel. Ontpillen duurt meestal 6 maanden en soms een jaar. Zo lang kan het dus de tijd nemen voor je weer een beetje regelmaat ziet in een cyclus. Je hoeft zeker niet te denken aan PCO enzo, dan zou je veel meer klachten hebben. Het is normaal dat je cyclus een poos erg onregelmatig is na de pil. Als je het vervelend vindt en je maakt je zorgen, dan kun je naar de huisarts gaan om het te bespreken. maar waarschijnlijk moet je gewoon geduld hebben!
    Sterkte ermee!

Mirjam

Deel Deze Pagina