Stoppen met roken

Discussion in 'Zwanger worden' started by Pluis81, Mar 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Vraagje:

Als ik er achter kom dat ik in verwachting ben wil ik natuurlijk het liefst direct stoppen met roken maar hoe kan ik het dan nog verborgen houden voor familie/vrienden e.d.??
    Als ik bij mn ouders of schoonouders op visite ga en ik rook niet zal het hun gelijk opvallen.
    Ik hoef echt niet te zeggen dat ik ben gestopt voor mijn eigen gezondheid,dat gelooft niemand:D (ik weet het,klinkt stom)

Heeft er iemand tips of zit er iemand met dezelfde vraag?

Alvast bedankt!

2. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ik ben gestopt met roken bij mijn ouders en schoonouders toen ik besloot te stoppen met de pil (een maand eerder zelfs) zodat ik hier niet mee zou zitten.. (maar daar heb je nu niks aan)

tja.... rookt je partner? zo nee kun je zeggen dat je het beu was om alleen thuis te roken?

3. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Ah! nu stoppen! altijd beter ook!....tja daar heb je inderdaad misschien niet veel aan....maar zou het je wel adviseren! ben zelf sinds aug. 2009 gestopt met de pil, en in december gestopt! Bij mij ook hetzelfde verhaal, niemand zou me dan geloven, dus nu ik gestopt ben heb ik het straks makkelijker, om de baby nog even verborgen te houden!
    Ander t.z.t de eerste weken niet zoveel en korte bezoekjes maken?!
    Toch nu proberen te stoppen meid! mij is het ook gelukt!

xxx

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    weten ze dat je gaat proberen zwanger te worden ? verwachten ze dat ? anders kun je dat misschien zeggen: dat je alvast wil stoppen omdat je over ... maanden wil stoppen met de pil...

5. Sassie85

Sassie85 Actief lid

Aug 1, 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik direct gestopt met roken!!!
    Dat kan toch dat je de een op andere dag besluit te stoppen...

Suc-6

6. women21

women21 Bekend lid

Aug 13, 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Ik rookte ook, maar ben sinds bijna 3 weken gestopt met roken... nu hoef ik niet meer te stoppen als ik echt zwanger ben en zullen mensen/familie ook geen gedachtes krijgen. Het is moeilijk, mijn partner rookt ook, maar het is gelukt!! :D

En idd, als je stopt hoeft het toch niet meteen te betekenen dat je zwanger bent? Misschien is dat op dat moment wel, maar dat weten hun niet... het is niet raar om van de 1 op andere dag te stoppen ;)

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    pcies.. bij mijn schoonouders kon ik het toevalilg wel gelijk overtuigend zeggen; want direct daarna nodigden ze ons uit om de week erna te komen eten.. biefstuk... ! en ik zei .. ja lekker!!! en ze weten dat ik hem altijd rood/rose eet dus toen wisten ze gelijk zeker dat ik nog niet zwanger was..

8. dobslots

dobslots Actief lid

Mar 19, 2010
    178
    0
    0
    Hallo,

3 dagen voor mijn spiraaltje eruit ging ben ik gestopt met roken. En ik moet zeggen, ik heb het nog geen dag gemist...
    (sinds 7 februari '10)

We proberen inmiddels voor een derde.

'k wens jullie veel sterkte!

Bij mijn vorige zwangerschappen ook gestopt, en toen mijn zonen een maand of 5 waren, en ik wist dat ze een flesje kregen, rookte ik gelegenheids, tapte af en deed de melk weg. Hoop nu voorgoed van de gewoonte af te zijn!!!

9. Jeal

Jeal Actief lid

Mar 2, 2009
    305
    0
    0
    Hallo pluis

Bij mij hetzelfde verhaal. Ik dacht ook dat iedereen er meer achter ging zoeken als ik zou stoppen met roken. Echter is het mij van te voren niet gelukt om te stoppen, pas op het moment dat ik wist dat ik zwanger was.
    En wat bleek..... er was niemand die een link had gelegd!
    Ik heb gezegd dat ik ben gestopt omdat ik een weddenschap met mijn vriend was aangegaan.... en blijkbaar was dat geloofwaardig genoeg, hahaha.
    Veel succes in ieder geval.

Groetjes Jeal

10. Nikita24

Nikita24 Lid

Mar 10, 2010
    42
    0
    0
    Hey dames,
    Ik ga vanavond mijn laatste pil in nemen en ook mijn laatste sigaret op steken!!! Dubbel spannend dus...
    Ik heb op mijn werk al verteld dat ik ging stoppen met roken (niet verteld van de pil) omdat ik geen conditie meer heb tijdens escalaties van clienten en ik dat niet meer fijn vind!!

Sterkte met stoppen!
    Liefs

11. Mick76

Mick76 Actief lid

Mar 10, 2010
    172
    0
    0
    ik zit ook een beetje in hetzelfde schuitje. Zeker op mijn werk zouden collega's het vast erg opvallend gaan vinden...maar van die weddenschap vind ik wel een hele goeie.

Weet iemand trouwens of je als je zwanger bent wel van die nicotine vervangers tijdelijk kan gebruiken??

groetjes!

12. shaluta

shaluta Lid

Jan 31, 2010
    69
    0
    0
    hallo..
    Heb altijd gezegd zo gauw dat ik weet dat ik zwanger ben dat ik dan zal stoppen met roken, maar denk dat dit me zwaar zal vallen, thuis niet maar op het werk wel en dan zullen ze ook meteen weten van oh die is zwanger:) dus denk dat ik het zal minderen naar 2 sigaretten per dag alleen op het werk dan.
    want helemaal stoppen tijdens zwangerschap is ook niet goed zeggen ze?? weet het ook niet want roken tijdens je zwangerschap is ook niet goed, dus wat nu allemaal de waarheid is denk allebei wel.
    ze zeggen ook dat je dan te kleine kindjes ect krijgt, maar meeste rokers wat kken en wat al een kindje hebben zijn kerngezond en hadden ook normale lengte..
    moeilijk dus!

13. Nienie

Nienie Actief lid

Sep 26, 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg al vanaf het moment dat ik niet meer stiekem rook, dat ik pas stop met roken als ik zwanger ben. Dus zodra mensen me niet meer zien roken, weten ze het meteen. Het probleem is alleen dat ik geen relatie heb met de papa en hij het nog niet weet, omdat ie in het buitenland zit voor zn werk en ik het niet over de telefoon wil vertellen.

Ik heb gisterochtend gerookt, verder hele dag niet, 's avonds met darten 2 sigaretten. Vandaag helemaal niet en ga vanavond niet weg, hoef ik ook niet te roken. Morgenavond heb ik een verjaardag en denk dat ik dan ook 1 of 2 sigaretten ga roken en zondag in het café net zo. Dan heb ik in 4 dagen tijd 7 sigaretten gerookt, wat altijd beter is dan mn normale hoeveelheid, en mensen gaan geen dingen denken.
    De papa en ik komen nl uit t zelfde dorp en mijn vrienden wonen daar ook allemaal. En ik wil niet dat t verhaal al rond gaat voordat ik hem het heb verteld. Hele lastige situatie!

14. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    sterkte met stoppen nikita! op allebei de fronten.;)

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bedankt voor alle snelle reacties!

Het zou idd beter zijn om nu al te stoppen maar of dat gaat lukken...ik weet het niet hoor.
    Als ik weet dat ik in verwachting ben stop ik echt gelijk!
    Collegaatjes van mijn hebben stevig doorgepaft en dat zou ik toch niet kunnen hoor. Zij hebben overigens wel allebei een kerngezonde dochter gekregen maar toch..het zal maar net mis gaan. Dat zou ik mezelf nooit vergeven.
    Dat van die weddenschap vind ik ook een hele goeie zeg!:D Die kan ik inderdaad ook gebruiken.
    Ook de (tijdelijke) korte bezoekjes vind ik een goed idee,dat is ook een optie.

Voor iedereen met hetzelfde "probleem": Succes!!!!!

Fijn weekend allemaal:D

Share This Page